16
  • tajfun
    #16
    Isten ment a shared memorias videokartyatol. Ugy szar ahogy van, a 3D-t el is felejtheted vele.
  • Barack Matyi
    #15
    Basszus: hogy nézett azzal ki az Unreal... :)
  • quentit
    #14
    Nem is beszélve arról, hogy a Savage 3D 97 vagy 98 körül jelent meg... Nekem volt ilyen kártyám, és az már tudta a textura-tömörítést (ez a kártya amúgy az ismertebb Savage 4 előtti kártya volt)
  • quentit
    #13
    Az S3-nak nagy ötlete volt a textura tömörítés, én sem értem miért nem fejleszti tovább egyetlen cég sem. A Voodoo-nak annak idején volt tovább fejlesztett algoritmusa a Voodoo 4 és 5 kártyákon, de azt nem támogatja se a DX, sem az új kártyák. A Voodoo 4 óta eltelt idő alatt már még jobb algoritmusokat is ki lehetne fejleszteni...
  • [HUN]PAStheLoD
    #12
    tömörítés túl sok erőforrást kötne le gondolom azért nem erőltetik ..
  • NeoMaN
    #11
    Doom3-ban Ultra High-on pont NEM TÖMÖRÍTETT textúrákat használnak....
  • arty
    #10
    egyértelmüen low end... gondolom az alja kártyákra nem akarnak lassan 256mb ramot rakni... inkább tesznek rá 64et, és ráirják h HYEPERMEM-1024MB, igy a totálisan marketingfüggő amerikai (és más nemzet) fogyasztói nyugodtan megbehetik, mert "hát ezen is 1 giga van, mint az x800000-n!" - és ez jo ... :)

    Amugy meg jelenleg is használnak texturatömöritést ÉS igy is kevés a 256mb ram a doom3nak UH-ban :)
  • dez
    #9
    Az nem ugyanaz, mert azok közvetlenebbül férnek hozzá a main ramhoz.
  • dez
    #8
    Ha betellik a vram, kénytelen használni... ;)
  • dez
    #7
    Azért ez a kettő nem teljesen ugyanaz, mivel az "AGP-zés" csak egy irányú volt, itt meg kétirányú hozzáférésről beszélnek. Bár lehet, hogy csak beszélnek róla.
  • [NST]Cifu
    #6
    Szvsz itt most csak a Low-end kártyákról lehet szó, még a DDR2-vel sem lesz olyan sebesség elérhető, mint a kártyán lévő akármilyen memóriával...
  • RpPRO
    #5
    Erdekes, h ebben az iranyban IS fejlesztenenek. Memoriabol sosem eleg? Jovore jonnek az 512mb-os videokareszok. Az Unreal3 motor es a Doom3 legultrabban mar boven fel giga felett pakol texturat. Nem ertem, miert nem lehet inkabb normalis texturatomoritesi eljarasokon dolgozni, mint pl a 3dc Ati-tol?
  • Borg
    #4
    Beállíthatod, de videokártya (driver) függvénye, hogy használja is e. A mai kártyáknál AGP-ben egyszerűen nem, mert túlzottan visszavetné a teljesítményüket.
  • janos666 #3
    Hát ez érdekes. Akkor a mostani kártyákkal és AGP8X alaplapokkal minek lehet beállítani "Aperture size"-t (vagy nem tudom más alaplapoknál hogy nevezik). Akkor azt nem is használja? De akkor miért fagy a gép ha 4 vagy 8MB-re veszem nem alap 64-re vagy 128-ra (teljesítményben nem láttam különbséget se 32-vel se 256-al)?
  • patrik
    #2
    Manapság is van egy pár video vezérlő ami a RAM-egy részét használja video meóriának (pl laptopokban SiS, vagy Intel IGP-k), szerintem nem elfeledett, és nem is rosszak, bár nem hardkor gémereknek való :) Az AGP inkább a 90-es évek vége felé jelent meg
  • fako
    #1
    A pci express mar most is lassunak szamit a kartyan levo ramokhoz kepest. Nehany ev mulva, mire elterjed a pci express, a mostaninal is gyorsabb lesz a ram a vga-n.