16
-
tajfun #16 Isten ment a shared memorias videokartyatol. Ugy szar ahogy van, a 3D-t el is felejtheted vele. -
Barack Matyi #15 Basszus: hogy nézett azzal ki az Unreal... :) -
quentit #14 Nem is beszélve arról, hogy a Savage 3D 97 vagy 98 körül jelent meg... Nekem volt ilyen kártyám, és az már tudta a textura-tömörítést (ez a kártya amúgy az ismertebb Savage 4 előtti kártya volt) -
quentit #13 Az S3-nak nagy ötlete volt a textura tömörítés, én sem értem miért nem fejleszti tovább egyetlen cég sem. A Voodoo-nak annak idején volt tovább fejlesztett algoritmusa a Voodoo 4 és 5 kártyákon, de azt nem támogatja se a DX, sem az új kártyák. A Voodoo 4 óta eltelt idő alatt már még jobb algoritmusokat is ki lehetne fejleszteni... -
#12 tömörítés túl sok erőforrást kötne le gondolom azért nem erőltetik .. -
#11 Doom3-ban Ultra High-on pont NEM TÖMÖRÍTETT textúrákat használnak.... -
#10 egyértelmüen low end... gondolom az alja kártyákra nem akarnak lassan 256mb ramot rakni... inkább tesznek rá 64et, és ráirják h HYEPERMEM-1024MB, igy a totálisan marketingfüggő amerikai (és más nemzet) fogyasztói nyugodtan megbehetik, mert "hát ezen is 1 giga van, mint az x800000-n!" - és ez jo ... :)
Amugy meg jelenleg is használnak texturatömöritést ÉS igy is kevés a 256mb ram a doom3nak UH-ban :) -
dez #9 Az nem ugyanaz, mert azok közvetlenebbül férnek hozzá a main ramhoz. -
dez #8 Ha betellik a vram, kénytelen használni... ;) -
dez #7 Azért ez a kettő nem teljesen ugyanaz, mivel az "AGP-zés" csak egy irányú volt, itt meg kétirányú hozzáférésről beszélnek. Bár lehet, hogy csak beszélnek róla. -
#6 Szvsz itt most csak a Low-end kártyákról lehet szó, még a DDR2-vel sem lesz olyan sebesség elérhető, mint a kártyán lévő akármilyen memóriával... -
RpPRO #5 Erdekes, h ebben az iranyban IS fejlesztenenek. Memoriabol sosem eleg? Jovore jonnek az 512mb-os videokareszok. Az Unreal3 motor es a Doom3 legultrabban mar boven fel giga felett pakol texturat. Nem ertem, miert nem lehet inkabb normalis texturatomoritesi eljarasokon dolgozni, mint pl a 3dc Ati-tol? -
Borg #4 Beállíthatod, de videokártya (driver) függvénye, hogy használja is e. A mai kártyáknál AGP-ben egyszerűen nem, mert túlzottan visszavetné a teljesítményüket. -
#3 Hát ez érdekes. Akkor a mostani kártyákkal és AGP8X alaplapokkal minek lehet beállítani "Aperture size"-t (vagy nem tudom más alaplapoknál hogy nevezik). Akkor azt nem is használja? De akkor miért fagy a gép ha 4 vagy 8MB-re veszem nem alap 64-re vagy 128-ra (teljesítményben nem láttam különbséget se 32-vel se 256-al)? -
patrik #2 Manapság is van egy pár video vezérlő ami a RAM-egy részét használja video meóriának (pl laptopokban SiS, vagy Intel IGP-k), szerintem nem elfeledett, és nem is rosszak, bár nem hardkor gémereknek való :) Az AGP inkább a 90-es évek vége felé jelent meg -
fako #1 A pci express mar most is lassunak szamit a kartyan levo ramokhoz kepest. Nehany ev mulva, mire elterjed a pci express, a mostaninal is gyorsabb lesz a ram a vga-n.