10
-
#10 Az USA szankcionálni akarja a majdnem monopól helyzetben lévő (európai) Airbust, mivel a (számukra) hazai Boeing nagy szarban van.
Az Airbusnak az amcsipiac etc. miatt marha fontos ez az ügy. -
Razgon #9 Jajj de gyenge duma! ->"A szóvivő elmondta, hogy kapcsolatban állnak a Microsofttal és úgy érezték, kötelességük segíteni."
Na ez olyan, az üzleti világban, mint a reklámban a 24 órán át illatos pina - nem létezik.
-
#8 Sok szempontból érdekes ez a szitu.
A M$ szofveriparban levő monopol, helyzete asszem nem szorul magyarázatra.
Kevés olyan más iparág van ahol a piac ennyire monopolizált mint pl a PC ipar OS szegmense.
Az autó ipartól eltérően ahol azért még jó pár nagy gyártó valóban versenyez egymással, a repülőgép iparban hasonló módon létezik a monopolizált piac, bár nem olyan feltűnő formában.
Manapság pl szinte az összes amerikai harci repülőgépet a Boeing gyártja, miközben azok egyikét sem ő fejlesztette ki. Eccerűen felvásárolta a cégeket.
Úgy tűnik mintha az utasszállító gépek terén élethalál harcot kéne vívnia az európai Airbus-szal, ami nem feltétlenül igaz, mert nagyon sok fejlesztésüknél a beszállítást végző leányvállalatok közösek, miközben ezek a leányvállalatok pedig vagy egyik vagy másik nagy konszernhez állnak közel, látszólag.
Bizonyos fajta beszállítást a szoftverek terén ugye a M$-től is kapnak. Ez a jelenlegi egységes kiállás feltűnően rávilágít az egész piac nagymérvű monopolizáltságára.
Jó ez egyáltalán?
Nem jó, mint azt a M$ példája mutatja. Érdekes módon viszont mivel már csak M$ oprendszer van ez nem tűnik fel egyeseknek, sajnos már a többségnek.
A repülőgép gyártás terén, mind az európai mind az ami ipar hasonló problémákkal kűzd: évtizedekig elhúzódó, a költségeket sokszorosan túllépő fejlesztések, melyeket a végére kúrtítani/törölni kell (lásd LHX/Comanche project, annak ellenére, hogy a szimulátor rajongóknak és készítőknek jó pár évre nyújtott kellemes perceket, végül az egészet törölték).
Kelet viszont mind két nagy területen feljövőben van!!!!
10-20 éven belül ezek a töketlen óriások szerintem végkép alul maradnak az új Kínai, indiai, stb cégekkel szemben!!! -
Praetor #7 Ezek nem normálisak. "Nekem nem teccik, hogy a Májkrémszaftot megbírságolják, meg a kindózból kiszeggyék a médiapléjert!".
Vagy feltűnési viszketegsége van az Érbásznak, vagy megvan az a gazdasági motiváló "erő" ami erre készteti. És biztos nem az, hogy nekik kell a médiapléjer. Ráadásul nem sok köze van a szoftveriparhoz.
Tekintettel a Bizottság és az Európai Bíróság jogértelmezési gyakorlatára, nem kell tartani attól, hogy a vállalatokat korlátoznák valami indokolatlan okból. Sőt. Egyik legjobban ügyelt terület a közösségben a verseny. Ha amerikában lennénk, akkor indokolt lett volna a nyafogás, mert nem lehet tudni, hogy mit eredményez a döntés. De itt európában a sokéves gyakorlat már bizonyította, hogy a törékeny közösség egységét csak az objektív és igazságos döntés tudja megalapozni. Ezért az Európai Bíróság a szabadversenyt korlátozó piaci, gazdasági és egyéb körülményeket fel kívánja számolni.
Igazán nem kéne az Érbásznak "aggódnia"... -
Cat #6 az airbus európai, a boeing amerikai -
GabiWong #5 Emberek eljött az ideje, egy kiadós lincselésnek. -
#4 Ez nem vicc. Ha az Erbász a Microfosh mellé áll, akkor az amcsik nem fogják zaklatni monopól ügyben 1 darabig. -
fako #3 Ez mar egy vicc. Megkaphatjak a media playeres windozukat ezutan is mert nem fog eltunni, csak lesz egy masik is. Meg ilyen szoveg hogy "A szóvivő elmondta, hogy kapcsolatban állnak a Microsofttal és úgy érezték, kötelességük segíteni." Lehet valami a kapcsolatuk valami olyan szerzodesen alapul ami miatt kotelesseguk segiteni.
-
#2 "petíció" nyújtott be ? Jajj szegény ... mert egy bírság és a media playerre vonatkozó határozat sérti a jogait az érbásznak .. hát meg egy nagy kétmétereskékerest ... -
#1 Na ez kb olyan, mint amikor Kovács Béla főállású mackós ügyében a védelem mellett tanuként felszólal kiskorú M. Pista autótolvaj.