1560
Szoci motor
  • horthy
    #1560
    Simson Sr 50 motorblokkot szedett-e már valaki ki ? Milyen gumi rezgéscsillapitok ( bakok ) stb kellenek a motorálvány alá ? Csak azét kérdem mert az egyik haverom az mondja azért rezeg ennyire a blokk mert kivannak kopva a gumibakok amiken a motorblokk van ? Motortartó gumibak persely , motorállvány ütköző gumidugó , motortartó gumibak , rezgéscsillapító gumi ezeket a neten néztem tud-e valaki még hozzáfüzni valamit vagy ezek közül mindegyik kell-e ?
  • Pianista
    #1559
    Tekintve hogy több darabból tevődik össze, okozhat, ha nem az akkor próbálj egy gyertyát, illetve nézz egy szikraszínt, minnél "fehérebb" annál jobb állapotban van, ha már erősen vöröses akkor szerezz egy próbatrafót, ha a szikra kék vagy esetleg fehér, és nem múlik, akkor egy megszát nézz hogy mennyire szikrázik(amennyiben megszás, ha tiris akkor elektronika). Amennyiben megszás és erősen szikrázik a megsza, abban az esetben kondit cserélj, és pucold meg a pogácsáit a megszának, ha tiris, és se trafó, se gyertya környéke, se elektroika, akkor valszeg a jeladó ment gajjra, vagyis alaplap csere. Ha a kábelezése gyakorlatilag üvegkemény, akkor az is lehet, amit szintén cserélni kell.
  • Marfy
    #1558
    Hali!

    A rossz gyertyapipa produkálhat olyan tüneteke, mintha kihagyna a szikra? Illetve nagyobb gázra csak puffog?
  • Pianista
    #1557
    Potenciálisan lehet, ha nem ott van a gond akkor valahol valamely tömítésnél henger körül, bár az nem szokott puff és szar tünetet produkálni.
  • Tuvok #1556
    Hali
    Van egy öreg roncs Star-om, általában megbízható szokott lenni, ma reggel is mentem vele, majd délután hazafelé már nem tudtam indítani. Gyertyát kiszedtem, szikra van, tank tele és le is folyik a karbihoz. Elsőben sikerült betolni), de max gázon épphogy alapjárati fordulattal pöfögött, elég egyenetlenül, kisebb gázon azonnal le is állt.
    Merre keressem a hibát ? Karbi lehet dzsuvás ?
  • fifi
    #1555
    thx

    finomítok a b.szinten...
    az úszó nem lyukas...
  • Pianista
    #1554
    Sanszosan a benzinszint mégse olyan jó, az úszóházban található egy kis oszlopocska, azt épp nem kell elfednie, akkor általában jó szokott lenni, ha e szerint van a bezinszint, akkor nézd meg a tűszelep tüskéjében levő "pöcköt", ez a rázkódások kiegyenlítésére szolgál, illetve lehetséges még a lyukas úszó, ezt úgy tudod megállapítani hogy a fülednél megrázod az úszót.
  • fifi
    #1553
    mitől lehet az, hogy bár jó az úszószint, rázós úton-földúton-gáton egyszerűen a karbi túlfolyón nem cseppen, hanem szó szerint fröcsköl a benzin...???

    néha pár száz méter után le is fullad, gondolom kiürül az úszóház.
    rendesen úton mehetek bármeddig, nem történik semmi, mindig csak rázós, vagy földúton.

    találkozott már valaki ilyennel?
  • Pianista
    #1552
    Hmm... Esetleg segíthet ha menetjavító közdarabot tekersz fel a hengerre, és arra hajtod rá a hollandert.
  • Pianista
    #1551
    1. opció:Ha hidegen minden probléma nélkül indul szivató nélkül, akár 1 rúgásra akkor rettenetesen elsokall az a motor, alacsonyabb benzinszint és/vagy kissebb alapjárati fúvóka és/vagy keverékállítócsavarral szegényebb keveréket kell állítani.

    2. opció: Ha melegen kihagyogat a gyújtás, eesetleg le is áll, kihűléskor pedig működőképes, abban az esetben vagy a kondiró tágul le az alaplap, vagy kuka a gyújtótekercs.
  • Pianista
    #1550
    ólompótló adalék ügyben pedig nem tudok segíteni, sose használtam ilyen anyagot, de véleményem szerint ez megnöveli a gyertyaslussz esélyét, mivel(elméletben) idővel lerakódik.
  • Pianista
    #1549
    Igazából ha viszonylagosan vissza akarod hozni a motor valódi teljesítményét akkor terveztetsz egy fejet hozzá, és azt meg is csináltatod.
  • Pianista
    #1548
    A magasabb oktánszámú benzinek jobb kompressziótűréssel rendelkeznek, viszont lassabban is égnek(azt már nem tudom hogy több/kevesebb energiával rendelkeznek-e), így azt mondom hogy igen jobb a 95-ös a 100-asnál, bár észrevehető külömbséget nemhinném hogy tapasztalnál. Nagyobb oktánszámú benzinnek akkor van értelme ha elviszed a sűrítést magasra, annyira hogy a 95-ös már hajlamos lenne az öngyulladásra.
  • horthy
    #1547
    Simson sr50-es-em 60-as utángyártott lengyel hengerjéhez ki tudna ajánlani valami jó kipufogo rögzitési modszert ? A kipufogo hollander állandoan lelazul ( lecsavarodik ) a motorblokk rázkodásától . A hollander biztositó lemeznek nem nagyon látok helyet ahova beakadjon a hengerbe az a három kis nyelv ( bordáiba stb ) . Egyik haverom rakott rá biztositó lemezt de ugyanugy lecsavarodott a hollander . Örökké nem megoldás az hogy huzogatom a hollandert egy idő után lenyalja a menetet . Várom az ötleteket link-eket stb . Nem szeretnék balesetet szenvedni ! Mondjuk megjegyzésként megjegyzem hogy van majdnem vagy 8-10 mm-er távolság a henger és a hollander között lehet rövid a hollander de attol függetlenül javaslatokat elfogadok .
  • horthy
    #1546
    Kiment a főtengely szimeringem ! Amiota ki lett cserélve megtáltosodott a motor semmi fulladás stb max 2 rugásra indul melegben szivató nélkül ha nem meleg a henger , rá se lehet ismerni erőbe nem jön rá a spontán fulladozás ! Másik kérdésem érdemes-e vennem olompotlo adalékot az SR50-em üzemanyagjához javulnak-e a motor jellemzői kopogás stb ? Régen anno ezek olmozott üzemanyaggal mentek ! Ja és 100-as helyett 95-ős oktánszámut vegyek mert az közelebb van a 86-os hoz amire anno készültek ? Azt olvastam valahol hogy a nagyobb oktánszámu benzin ront a Simson teljesitményén mert ezek 86-os oktánszámra lettek tervezve . Ez igaz vagy badarság ? Másik kérdésem nagybátyám 3 sebességes Simson S51-se csak hidegen indul magyarul ha kihül egy kicsit a henger ez miért van forditva kéne lennie meleg hengerrel azonnal indulnia kéne ?
  • Pianista
    #1545
    Amúgy itt van egy pár darab Link neve
  • Pianista
    #1544
    Már elég régen vettem szintén vaterán, üzemóra és fordulatmérő egyben, kissé lassú a reagálása, de a feladatát ellátja :) Nem emlékszem már kitől lett szerezve, de mostanába nem találtam hasonlót.
  • #1543
    Hát még a digitális elmegy. Belinkeled nekem, mien az órád?
  • Pianista
    #1542
    vaterán van pár óra, de nem tudom milyen működtetésűek.
  • Pianista
    #1541
    Ööö passz... Nekem digitális van, ami a gyújtókábelre van rátekerve, nem tudom hogy mutatósba van-e hasonló kialakítású.
  • #1540
    Sziasztok!
    Azt szeretném kérdezni, hogy simsonra milyen fordulatszámmérőt rakjak a mechanikus és a LED-es helyett?
    A mechanikus azért nem jó, mert a kuplungdekni elég jó állapotban van, nem szeretném cserélni. A LED-es meg nem tetszik nekem.
    A válaszokat előre is köszönöm!
  • Christianhun
    #1539
    Köszönöm! megpróbálom.
  • Pianista
    #1538
    Valszeg menetzárlatos a gyújtótekercsed, és/vagy(tirisztors esetén) a jeladód, ami akkor jön elő amint felmelegszik a tekercs.
  • Christianhun
    #1537
    Sziasztok! segítséget szeretnék kérni,van egy S51-es Simsonom Beindítás után Kb 1 percig minden oké szépen jár,utána leáll és nem indul el csak ha teljesen lehül.Raktam rá másik karburátort ami biztos,hogy jó. Azzal is ugyanezt csinálja,a gyertyát utána megnéztem és tele van benzinnel a gyújtást beálítottuk az biztos jó.
  • CseNo
    #1536
    Metabond 2T-re szavazok, régóta ezt használom.
  • Pianista
    #1535
    Pucold ki az egész üzemanyag ellátó rendszert, valahol dugulás van.
  • horthy
    #1534
    Mi lehet az oka annak hogy a " kecském " szarvát ha meghuzom teljesen kb 90 másodpercre azután elkezd köhögni a kecske ? Magyarul ha a Simson Sr50 60 ccm-es motoromat 90 másodpercig teljes gázon hajtom utána elkezd fulladozni a motor ? Csak akkor nem fullad ha menet közben a szivatot adok rá ? 45-50 km-es temponál nincs gond de már csutkagázon 60 km-es temponál kb 90-120 sec után jönnek a gondok . Visszább kell vennem a gázbol és a szivatot is egy darabig rajta kell hagynom amig normanizálodik a helyzet menet közben . Karburátor uszószint ? Volt aki azt mondta melegszik a gyujtotrafo stb . Kinek milyen ötlete van ?
  • Pianista
    #1533
    Az akkorival lehet hogy nem volt, de a mostani súlyos lerakódásokat eredményez, ami egyáltalán nem kedvez a motornak.
  • fifi
    #1532
    mondjuk a 80-as 90-es években Arol-al jártunk, mivel nem lehetett nagyon mást venni, és semmi gond nem volt sosem...
  • Pianista
    #1531
    Ehez hozzáteszem hogy JÓL beállított motornál.
  • Pianista
    #1530
    Hát hallod egy eléggé tág fogalomra tapintottál rá, konkrétan meng nem mondja neked senki se hogy melyik olaj a legjobb, mivel azonnal észrevehető jelei nincsenek neki, de az Arol2t nevezetű cuccot messze kerülném, láttam már 1-2 érdekes képet használata után, fogalmazzunk úgy hogy erősen nyomatéknövelő hatása van :) A Re-Cord szintetikusa sztem rendben van, az ásványit is használtam régen, de nem rémlik hogy miféle volt, mindenesetre azzal is ment, moment Elf olajjal járkálok az is rendben van(pontos típust most meg nem mondom).

    1 a lényeg, ezt teszteléssel lehet megállapítani, első számú szmerevéelezés a kox mennyiség, ha vastagon áll mind az égéstérben mind a dugón(nem azt az ujjal letörölhető réteget értem ez alatt), mind a kipucsonkban akkor próbálni kell másikat, jobbat nem tudok mondani.
  • horthy
    #1529
    Visszatérve a 2T ( kétütemü ) olajokra ! Agip ( Eni ) Ride Scooter 2T-röl mi a véleményetek a full meg a fél szintetikusrol ? Mind a kettöt kiprobáltam 1/40-be keverve nálam nem volt gond a mocival árban is türhetö 1570 Ft és a full szintetikus meg 2200 Ft . 1 liter teljesen szintetikust és 2 liter fél szintetikus használtam el a Simson SR50-be ! A Re-Cord 2T ásványi és félszintetikusrol mi a véleményetek ez még olcsobb esetleg Hunoil verzioi ? Még probáltam 1 liter 2800 Ft-os Stihl ásványi olajat azzal is jol ment a Simson 1/40-be keverve . Egyébként olvasva a forumokat a 2T olaj üzemanygba keveréséröl elég nagy viták vannak ki milyen fajtát használ ? Van aki Repsol-t , Motul-t , Castrol-t stb használ az Arol 2T-meg pocskondiázzák miért szociba még azzal mentek ? Van aki a régi alacsonyabb fordulatszámu motoroknál az ásványi olajra esküszik vagy max félszintetikusra , mert hogy max 6000-es fordulatszámig ezek kennek a legjobban és jobb a hővezetésük mint a szintetikusé van aki meg a full szintetikusra esküszik ? De hát a full szintetikusat meg nem a nagy fordulatszámra tervezték Robogok vagy nagy fordulatszámu és teljesitményü motorok használata esetén hozza az elönyeit amit a Simson esetén nem használunk ki , vagy alkatrészkenés szempontjábol ez is jobb mint az ásványi olaj ? Mi az igazság ki milyen 2T olajat javasol kiprobálásra nemsokára vennem kell megint 1 Litert ! Az ára most nem gond
    3000-4000 FT-ig megveszem csak a proba kedvéért ennél drágábbat nem akarok !
  • Pianista
    #1528
    Véleményem szerint a gyári 260-as hőértékű megfelelő mind nyáron mind, télen, de ezzel nem kísérleteztem soha.
  • fifi
    #1527
    ez a kérdés engem is érdekelne...
  • horthy
    #1526
    Mármint nyáron gyorsan melegedő és lassan hülő hengernél , télen lassan melegedő és gyorsan hülő hengernél milyen hőértékü gyertyát használjak esetleg tavaszi kollekció van-e ? Csak azért kérdem mert 5-10 perc alatt ugy lehül a henger hogy szivatozni kell most ilyen hidegben .
  • horthy
    #1525
    Mekkera " öntisztitási " hőfoku gyertyát érdmes télen csavarni a hengerfejbe ? Fullad a motorom cseréltem gyertyát egyből indult ment 10 percig . Gyújtógyertya N17C 1320 BRISK Super volt ( 1000 km-ert se mentem vele ) NGK-ra cserélve B8HS 5510-re .
  • horthy
    #1524
    Ülészár lemez ami bekattan (Megtaláltam a neten a nevét de ha szerencsém lesz tudok szerezni )! Másik kérdés egy első teleszkophoz vagy párhoz mennyi és milyen olajat kell önteni ? Hátsokhoz mennyit és milyet érdemes ? Tehát magyarul ha veszek 1 liter olajat az elég-e én még nem szedtem szét soha teleszkopot !?!
  • horthy
    #1523
    Simson Sr50-hez hol lehet kapni rugos ülészárszerkezetet ? Arra a zárszerkezetre gondolok amibe " bekattan " az ülés .
  • Pianista
    #1522
    Egyszer szoktam ezeket olajozni valami sűrű löttyel, a bowdent pedig akkor ismétlem ha újból elkezd rágni, a spirálra nem tudk mit mondani, amit írtál akár jó is lehet.
  • horthy
    #1521
    Hány km után éremes olajozni a bowdeneket vagy a kilométerspirált ? 3000 km-er van a simomba SR50 60 ccm-es hengercsere ota akkor cseréltem bovdeneket 1 éve pontosan .