17
-
#17 Ezeknek a tudósoknak ez a munkájuk? Ezért fizetik őket?
Nem lehetne, hogy valami hasznosabb dologgal töltsék az időt?! A f*szom kivan az ilyen kib*szott ingyenélőktől!!!
Ez az egész teljesen felesleges! Vagyis bocs, nem... majd jó lesz a hadiiparnak. -
kukacos #16 A szimulált megoldásokra gondoltam, persze ha a fitnesst csak a valós próbálkozásból lehet kiszedni, akkor ugyanolyan gyors. Viszont ha kevesebb mintavétel van, a gép akkor is tud interpolálni a felület pontjai között, vagy gradienset figyelembe venni. Te nem tudsz 68 dimenziós függvényeket fejben deriválni, ugye? :)
-
floatr #15 Jahh, fejfájásra hivatkozik, oszt cseszhetik a futamot :)))) -
#14 Másodpercenként százezret hogy állítgat, mikor egy-egy állítás után a valóságban ki kell próbálni (pl menni 1 kört), ugyanis a szimulációk nem pontosak, ill a szélcsatornás megoldásoknál is valós időben kell mérni (nem lehet felgyorsítani)? -
RocketyATwork #13 és ha az anya autó nem akarja akkor mi van ? :)
na mind1. -
RocketyATwork #12 wow, interesting!
not. -
kukacos #11 Tetsuo de amíg a gép ebből lefuttat százezret másodpercenként, addig az ember mondjuk kettőt havonta... azonkívül a paraméterek egy ilyen problémánál általában csúnyán függnek össze, épp ott a probléma, hogy nem lehet őket függetlenül optimalizálni (ezért kétlem, hogy a szülős megközelítés valóban hasznos). Független paraméterek optimalizálásához szükséges idő lineárisan függ a paraméterek számától, míg általános esetben ez a függés exponenciális, na akkor van baj.
-
AtisH #10 Annyira technikai sport lesz az F1 (tkp. már az is), hogy jóformán a pénz fogja eldönteni, minnél profibb cuccot engedhet meg magának egy csapat annál jobb lesz. Lassacskán eljutunk majd oda, hogy a pilóta csak díszként lesz a cockpitben.:-( Vagy még ott sem... -
#9 Meglehetősen szkeptikus vagyok:
1. Az evolúció koránt sem tökéletes, hanem az öröklött dolgok miatt sok problémától szenved :P
2. Ha mondjuk az "apa" autó kis leszorító erővel ment Indianapolisban, az "anya" meg naggyal, és mindkettő jó volt, akkor a gyerek egyik szárnya majnem függőleges, a másik meg vízszintes lesz?
Szerintem csak a hülye angolok nem tudtak másmilyen világszenzációt kitalálni erre a hétre, ezért most ilyen okosságokkal hitegetik a népet... -
#8 Hát eddig se sok múlott a pilótákon ezután már csak számokra lehet majd fogani .. nevetséges ez az autósport :| -
#7 Feltaláltak egy olyan szoftvert (amit ugye nem feltalálni, hanem elkészíteni szoktak) ami távolról állítja be a kocsi beállításait... Ez csúcs. Az ilyen technikákat épp az idén tiltották be. A boxba állásos javításról meg nem szólok egy szót sem... Már így is hosszúnak tartanak egy boxba állást, hát még mi lesz, amikor még rákötik a sz.gépet a kocsira... Remélem Windows-t használnak, hogy kiegyenlítettebb legyen a mezőny.. :) -
#6 Ez akkor azt akarja jelenteni, hogy feltalálták a spanyol viaszt? -
#5 SzVSz itt arról van szó, h össze-vissza állítgatnak mindent (ill 1-1 paramétert) -lásd mutáció- s utána 2 jóból összehoznak egy még jobbat (ha minden frankó), a többi béna beállítást elfelejtik -lásd szelekció-.
Tehát Flashynek van igaza..mindig is ezt csinálták. -
kukacos #4 Flashy nagyon tévedsz, a genetikus algoritmusoknak (és egyáltalán bármilyen tanulórendszernek) ott van gyakorlati haszna, ahol az optimalizálandó célfüggvény olyan bonyolult, hogy ember nem tudja megkeresni a globális optimumokat. A versenyautók állítgatása ilyen a cikk szerint, ennyi. Bár hozzáteszem, a genetikus algoritmusok vagy a Monte-Carlo módszerek a közel brute-force megoldást képviselik... :) Pontosabban olyan problémákat is meg lehet velük támadni, ahol a célfüggvény matematikai tulajdonságairól semmit sem tudunk. Univerzalitásuknak megfelelően tudnak igen kevéssé hatékonyak lenni. De a "szülő autók" egy olyan technikai megoldás, ami közel porhintés. Kétlem, hogy pontosan látható a probléma szerkezetéből, hogy a géncserélődésnek haszna lehet, van még ezer másik módszer az optimalizálásra. -
lola #3 Ilyen kéne Zsótikának... -
#2 "A mi szoftverünkkel verseny közben is kialakítható lenne az autó beállítása, így egy sérüléskor a következő boxba álláskor a hiba ellensúlyozásához módosíthatóak lennének a beállítások. A változtatások menet közbeni alkalmazására már megvan a technika, de persze nem hiszem, hogy a hivatalos szervek ebbe belemennének."
Ez már elég régóta létezik, és aktív telemetriának hívják. Idén tiltották be. -
Flashy #1 ez már megint valami hülyeség. valami irodai tudós fel akarja találni hogy ő jobb mint akik tervezik. csak mert ő leírja hogy hogy csinálja. szerintem ugyanezt a gondolatmenetet követik a tervezők is, csak ők nem ijen vakítás formájában irják le... a menetközbeni változtatásokat meg ha jól emlékszem már be is tiltották újra :)