34854
19007356yx.jpg
  • kamionosjoe
    #34854
    Én is többször előztem mostanában körforgalomban, nekem azt tanították, hogy jobbra tartás van és ez a körforgalomra is vonatkozik, mégis sokan befelé húzódnak, mintha tovább akarnának menni.
  • RatBaG #34853
    https://coub.com/view/25vsrh
  • ximix #34852
    Ejj, ezek a kamion potok vs minél nagyobb raksúly miatt az aláfutásgátlóból egy bililemez lett, ami jó ha a lámpát elbírja, ezt miért nem lehet szabályozni rendesen, műszakin meg ellenőrizni.
    Eleve közel egymagasságúra kéne hozni egy szabványban az autók teherautók lökhárító magasságát, hogy az ütközés elnyelés, gyűrődési zónák rendesen működjenek. (tisztelet a kivételnek)

  • FrezeR
    #34851
    Halálos baleset az M1-esen Lébénynél: kamionnak tolt egy autót egy tréler

  • Caliph
    #34850
    de nem igaz hogy nincs valami automata vészleoldo,hogy ha már oda a súly legalább a daru borulásával ne tetézzék a bajt
  • Alien69
    #34849
    Az a baj, hogy ez reklám videó... Nagy része nyóckeres... Mintha budai oldalon ilyen nem is létezne. Illetve, nagy része bármikor felvehető lenne, például ahogyan látszik, Orczy út, Nagyvárad tér felől két sáv, jobb oldali kanyarodó jobbra (Elnök utcára). Abból a sávból folyamatosan pofátlankodnak. Nem, nem simán benézik, látszik, ha valaki direkte csinálja... Fiumei út, két sáv Nagyvárad tér fele, Teleki térnél jobb oldali sáv kanyarodó. Biztos van, hogy benézi valaki, 10-ből 1... A többi furakodó. Tovább haladva a bal oldali sáv lesz kanyarodó a Kőbányai útra. Onnan is pofátlankodnak be jobb sávba. Sorolhatnám, van még jópár hasonló. De pl most 16ker, Arany János utcai MOL kútnál voltam, kanyarodik egy pözsó 208-s a kútra a mögötte lévő utcáról (Géza utca), persze, irányjelző nélkül. Lehet, azért nem, mert minek, hiszen már sérült a bal eleje a kicsikének. Ja, onnan a behajtani tilos táblát figyelmen kívül hagyva ment a körforgalomhoz... Kedvem lett volna utána menni, és megkérdezni, hogy vajon hogyan sérült meg szegény kis autó, mert kíváncsi lennék rá...
    ja, és azért is látszik, hogy reklám videó, mert nem láttam rajta bmwst...
  • Alexease
    #34848
    Egesz evben ezt kellene, ejjel-nappal. Valszeg lazan visszajonnek a koltsegek (auto, rendorok).
  • Alien69
    #34847
    Szvsz elsődlegesen a daru kezelőjét fogják elő venni. Végtére is, Ő kezeli, és elvileg a daru jelzi, hogy túl van terhelve, ha jól tudom... Aztán, az is kérdéses, hogy ugyebár, ha tévesen közlik vele az emelendő súlyt, az ugye szintén probléma, de ettől még Ő kezelte a darut...
  • RatBaG #34846
  • nordan
    Szüli
    #34845
    ilyenkor ki a hülye? a kivitelező? a darukezelő? vagy a mérnök?
  • RatBaG #34844
  • RatBaG #34843
  • sorler
    #34842
    Turbo boost

  • PetruZ
    #34841
    AP-1226, a rövid jelenet 9:06-tól...
  • PetruZ
    #34840
    Általános iskolai egyszerűsített kresz (gyalogosra, bicajosra fókuszálva) mintha már lenne, vagy lesz hamarosan, úgy tudom. Itt, Óbudán, ahol lakom, az egyik oviban van egy "tanpálya" pár gyakori táblával, zebrával, még "buszmegálló" is van. :)
  • Caliph
    #34839
    én oktatnám a kreszt általános iskola elsőben,a gyalogost is meg a biciklist is. gyalogosan is anno a fejünbe lett verve ha sötéten kell úton sétálni,akkor csakis szembe a forgalommal.ha látod hogy az autós nem lát,te még simán félre tudsz lépni előle az út széléről ,és jobban jársz ha sáros lesz a cipő mintha átmegy rajtad 40 tonna
  • Tinman #34838
    Több mint 6 éve futok rendszeresen, sok félmaratont is letoltam már.

    Aki bedugott fülhallgatóval forgalomban fut, azt büntetni kéne... meg elverni, de úgy, hogy 1 hónapig ne tudjon futni. Ön és közveszélyes. És ebben az esetben is most majd jól az autóst fogják megbüntetni, valószínűleg jogsi elvétel, talán még felfüggesztett is befigyelhet. Vicc.

    Soha nem futok forgalomban bedugott fülessel. A legtöbb amit ilyenkor megengedek magamnak, az armbandbe tett telefon + úgy kihangosítva, hogy azt csak én hallom, de én is alig, de így senkit nem zavarok vele és garantáltan hallok.
  • gotchaaa
    #34837
    Pont az imént araszoltam párszáz métert egy futó miatt, aki egy szűk, egyirányú utcában kocogott, fülhallgatóval. Dudáltam, nem ért semmit. Talán villogni is kellett volna?
  • nordan
    Szüli
    #34836
    nyakamat rá,hogy nő vezethette a kocsit....ezt még szorozd meg hogy vasárnap van /lásd weekend driver-ek/ és hozd négyzetre a ködös-fagyos időjárással
  • Alexease
    #34835
    Az is sokatmondo, hogy az autorol 40 meter utan esett le, az auto meg 60 meterre allt meg a zebratol. Vagy bazigyorsan ment vagy "irtozatos" reflexei lehettek (vagy panik).
  • Alien69
    #34834
    Az mellékes! De, szemkötőt is használt? Nem értem az embereket. Mi a francért bíznak meg ember társaikban, akik autót vezetnek??? Hát nem minden nap elmondják, hogy mennyi idióta tapossa a gázpedált? De nem. inkább kifut a zebrára, mert elsőbbsége van?
  • sorler
    #34833
    Futás közben gázoltak el egy anyukát Szombathelyen – Súlyosan megsérült

    Ahogy látom fülhallgatót használt
  • z0ty4
    #34832
    Instant Karma, mert szeretjük

    mit kaphat ezért?
  • nordan
    Szüli
    #34831
    hát pedig nem mondhatják azt,hogy ritkán látnak havat,de ez valami katasztrofálisan szar vezetés amit produkálnak
  • Tuvok #34830
  • csabush
    #34829
    Ez amit bemasoltal, a megallohely definicioja.. A definicio miatt tilos megallni a pirosnal rajta / elotte? Ertem. Buszt se lattam a felvetelen, de koszi, hogy emlekeztettel, hogy varosban ki kell oket engedni.
  • csabush
    #34828
    Megallni oke, hogy tilos, elotte 15 es utana 5 vagy forditva, es persze a felfestesen se lehet megallni. Athajtani at lehet, ha nem lehetne nem lenne megoldasa a lenntebb emlitett zaro vonalas esetnek. A piros lampanal megallas nem esik a buszmegallokban ervenyes megallni tilos hatalya ala, 2x1 savon lampas keresztezodes elotti buszmegallonal akkor lennenek gondok.
  • nordan
    Szüli
    #34827
    jól összefoglaltad az anomáliákat :D
  • Caliph
    #34826
    ha streetviewen megnézed,akkor a teljes térköves rész be van csíkozva,méghozzá a kresz szerint : megállóhely (158. ábra); menetrend szerint közlekedő autóbusz- vagy trolibuszjárat megállóhelyét, illetőleg taxi állomását jelzi; a jel kiegészíthető a megfelelő járműre utaló felirattal;

    a térköves rész és a lámpa közé egy autó se fér be,szóval tilos. az más kérdés hogy a festés szarrá van kopva... :D

    Ehhez hozzátesszük hogy városon megállóból induló busz irányjelezve elsőbbséget élvez,szal be kell engedni magad elé,és igy kerül a busz a bal sávba kanyarodási helyzetebe,valszeg ezért van hátrébb is a buszmegálló tábla hogy ő oda beférjen még a kanyarodás előtt,megállóból indulva
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2019.12.04. 20:02:37
  • Alien69
    #34825
    Maga, a buszmegálló forgalomtól elzárt terület, hivatalosan. Azaz, nem, nem állhatsz meg oda, ott, stb. Ha jól emlékszem, elé 5 méter, mögé 5 méter, de ezt elvileg csak akkor, ha fel van festve az elzárt rész. Előre meg a táblától számítva, ebben az esetben kb a csatorna lefolyója az 5 méter (sacc/kb), azaz, elé be lehet sorolni... 1 autónak max, de való életben ilyen nem lesz. De ahol van felfestés, ott kerülőt is kialakítanak.. Elvi síkon persze.
    Utoljára szerkesztette: Alien69, 2019.12.04. 19:21:08
  • Alien69
    #34824
    Pedig 1xű. Illetve, nem. Elvileg, mivel egyirányú utca, egy sáv van! Semmi se utal arra, hogy kettő lenne, se út burkolati jel, se tábla! A buszok, "parkolnak", és ennyi (elöl megállni tilos tábla). De, ugye, a végén a jogalkotó nem tudott mit kezdeni a helyzettel. Normál esetben ugye nem szabadna behúzódni a busz elé, a busz elindulásnál NEM mehetne egyenesen, hanem be kellene sorolnia a normál sávba. Sehogy se jó. Én is, meg minden autós igenis, be fog állni a busz elé, mert az ugye nem része a forgalomnak. Max, ha jelzi indulási szándékát. Azért, mert így két autó is be tud fordulni, és amúgy relative, de rövid a lámpa zöldre váltás után, illetve, a körúton közlekedőek is szarnak a kreszre, és behajtanak a kereszteződésbe, úgy, hogy ugye nem tudják elhagyni (akadályozván a kanyarodni szándékozók jogos szándékát). Ergo, igenis, jogos a két sávos kanyarodás. Volt rá példa, hogy elöl álltam, és a zöld lámpa ellenére se tudtam volna szabályosan bekanyarodni, úgy, ahogy a nagykönyvben le van írva. Elvi síkon, a megoldás ugye az lehetne, elvileg, ha egy benyúló járda szigettel megakadályoznák, hogy a busz elé be lehessen állni, és egy sávra szűkíteni ezt a részt. Igaz, ebben az esetben egy busz se tudna kikanyarodni innen.
  • Caliph
    #34823
    google earthön nézzétek meg , felülről látszik minden(műholdkép,ráközelítve),meddig tart az állomás hol a kanyar,milyen a szög stb
    Utoljára szerkesztette: Caliph, 2019.12.04. 16:44:00
  • csabush
    #34822
    Édes kenyér, tényleg hagyjuk, ha ennyit sikerült belőle kibogozni. Hívhatod akárminek, a kialakításán nem változtat, nincs leválasztva, nincs tiltás, annyi van, hogy más a burkolata. Sehol nincs szabályba foglalva, hogy nem hajthatsz át a felfestett buszmegállón. Lehet felőlem végállomás is, attól még egy rühes megálló, max áll ott busz 5-10 percet mielőtt tovább megy, gyanítom ezért is lett kiszélesítve, de ez még mindig nem tiltja, hogy átmenj rajta ha nem áll benn busz. Ha az lenne, hogy nem hajthatsz át a felfestésen / erősített burkolatú buszmegállón / végállomáson, akkor meg kéne állni a sárga felfestés előtt és ott kéne meghalj minden olyan helyen, ahol 2x1 sáv van, a sávra van festve a buszmegálló, a sávok között meg záróvonal van. Az meg faszság.
  • nordan
    Szüli
    #34821
    mellesleg az nem is buszmegálló hanem egy buszvégállomás............
  • csabush
    #34820
    Egyébként ha jól tudom, akkor olyan kettő vagy több sáv széles úton, ahol nincs felfestés / nem látható, ott szigorú jobbra tartás van érvényben. Érveltél, hogy de hát buszmegálló, de itt se nincs öböl, se nincs terelővonal ami leválasztaná, ergo nem tiltja semmi az áthaladást rajta (mint ahogy sehol sem, ahol a forgalmi sávban van kialakítva / felfestve / erősített burkolattal ellátva). Tehát én úgy értelmezem ezt a helyet, hogy ha nem áll busz a megállókba, akkor vígan, kacarászva hajthatsz az út jobb oldalán, sőt, ha abból indulunk ki, hogy ilyen szituban szigorú jobbra tartás van, akkor nem is mehetsz máshol. A piros felfestésre én nem találtam semmit, még a létezéséről sem sikerült infot találni, de én azt gyanítom hogy a megállni tilos-t nyomatékosították ezzel (amíg látható volt legalábbis :D). Ettől függetlenül érdekelne egy hozzáértő véleménye, mert én se vagyok egy KRESZ zseni.
    Utoljára szerkesztette: csabush, 2019.12.04. 15:34:01
  • csabush
    #34819
    Ezzel valóban alátámasztottad az összes állításod. Lehet, hogy igazad van, de szerintem az eltérő útburkolat folytatólagossága nem terjeszti ki a megálló területét és a piros felfestés is értelmezhetetlen, mert ha jól tudom sárgával jelölik mindenhol. Gondoltam keresel valami vonatkozó szabályt, akkor valóban sakk matt lett volna, de így is nyertél, úgyis jön a karácsony.
  • nordan
    Szüli
    #34818
    oké látom nem adod fel:)

    de akkor,sakk matt, sorry


    Utoljára szerkesztette: nordan, 2019.12.04. 13:16:44
  • csabush
    #34817
    Ne erőltesd a képbeillesztést. :D Szerintem az útburkolat nem definiál buszmegállót, de lehet, hogy rosszul tudom + én még piros buszmegálló felfestéssel itthon nem találkoztam. Mindketten hülyék voltak, engedjük el. :D
  • nordan
    Szüli
    #34816
  • nordan
    Szüli
    #34815
    ja ne mááááár :) a józan ész nekem jelzni meg a szemem is,mert ott a piros felfestés/oké kopott,de egyértelmű,hogy ott van és az eltérő útburkolat