30
  • Power
    #30
    Látom az általános szó jelentésével nem vagy tisztában, nem a SIMD bővítmények határozzák meg, hogy hány bites.
    Ma már szinte minden processzorban vannak SIMD utasítások, de ezek semmi köze sincs, hogy hány bites a core.
    Ha 100-szor írnám le, sokan akkor sem értenék :)
  • Power
    #28
    Tényleg nagyon sokáig nem lesznek 128 bites általános célú processzorok. Egyszerűen nincs rá szükség. A mai csúcs pár TB-tól eljutni ennek a milliószorosáig évente kb. 2x tempóval kb. 20 év. A desktop piacon meg még egy plusz 5-10 évet hozzá lehet adni.
    A PS2-nek meg akkor is csak 32 bites, mivel az általános célú MIPS processzora annyi. Minden más cél proci, de nem ezek határozzák meg a "bitességét", mintahogy a pc-kben sem a GPU alapján beszélnek erről.
  • sniper
    #27
    "Egy biztos, soha nem lesznek szilícium alapú, 128 bites általános célú CPU-k."
    Ja, meg 640k RAM mindenkinek eleg lesz...
  • sniper
    #26
    Elfelejted a SIMD muveleteket. Nem art ha nemcsak szamolni tud 1szerre tobb adattal, hanem azt beolvasni, kirakni mem-be.
  • TeszteloPontHu
    #17
    Pedig látható különbség van, mert a számítások során sok adat elveszik a 16 bites számok miatt. Pl. a Quake III-ban a füstön lehet nagyon látni, hogy "kevés" a 16 bit.
  • shim
    #16
    ebben csak az a szép h az emberi szem nem képes 16m színt érzékelni ^^
    minden progim 16biten futtatom mert sok színbeli változást nem veszek észre, ráadásul gyorsabb is
    64bitre meg most nyáron szeretnék áttérni (itt a "szeretnék"en van a hangsúly), ebből valszeg 2010ben lesz vmi, ahogy a hw frissítési gyakoriságomat ismerem :(
  • Laalee
    #10
    na ebből szerintem a konzol szót értette csak :D
  • shabba
    #9
    Ha csak az adatbusz érdekel az Pentium I óta 64 bites, PIII-ben a L2 cache-é már 256 bites. Sok értelme nem lenne 256bites PC-t csinálni, az egész számok tárolására alkalmas regiszterek jellemzően logikai, ciklusváltozó vagy tömb indexelő szerepet töltenek be, oda felesleges ekkora számtartomány megléte. Ha meg a lebegőpontos számábrázolás a lényeg akkor ott vannak az FPU regiszterei vagy az SSE kiegészítések. Memóriacímzéshez megint felesleges ennyi bit, még a 64bites rendszerek is 40-48 körül megállnak. PC esetén a kompatibilítás megtartása nagyobb piaci érv hisz más a célközönség: az üzleti softvereket futtatók. A konzolnak sokkal másabb célzottabb közönsége van ezért lehet céleszközt is fejleszteni hozzá.
  • Power
    #8
    A PS2 32 bites.
    Nincs 128/256 bites általános célú processzor és még vagy 20 évig biztos, hogy nem is lesz.
    Az van benne bármi is ami X bites, attól még nem ez határozza meg, hogy hány bites.
  • Cat #3
    érdekes az első kép listája, jó sok minden nem volt benne eddig a 64bites xpben