524
2004/05 felvételi ponthatárok
-
#524 Van itt vki, aki a a Zrinyire jár?
(BIZTONSÁG- ÉS VÉDELEMPOLITIKAI SZAK) -
#523 na, kezdődik újra...
idén érettségizek. van két középfokúm, amikből már le is érettségiztem, szóval van két emelt szintű érettségim. ehez vagyok egy olyan 3-4 es tanuló. van esélyem bekerülni vmi értelmesebb suliban pesten költségtérítésesen? úgy igazándiból a BME - kommunikáció és média, a BKF - komm. és média, meg a BMF - vmi programtervezői informatikus szakokról lenne szó.
ja, meg tervbe van véve egy infó emeltszint.
vki tud vmi esélyt mondani? -
#522 keresd mar meg erettsegi a neve. -
#521 link? -
#520 masiktopik:) -
#519 Nah, megvan már a ponthatár????? -
#518 Boccs lehet hogy rossz topicba megy.
KI vagja nagyon a fizikat?
Van egy elektrosztatikas feladat:
Egy vekeony fuggoleges szigetelo rudon kicsiny 10^-6C pozitiv elektromos toltesu gyongy mozoghat surlodasmentesen fel es le.A rud aljan van egy ugyanilyen gyongy rogzitett helyzetben.
Mekkora a felso gyongy tomege ha egyensulyi allapotban 50 cm a tavolsag kozottuk. Ez meg van Coulomb ero tart egyensulyt a grav erovel.tomeg:0,01kg.
b:Mekkora fuggolegesen lefele mutato sebesseget kell a felso gyongynek adnunk ha azt akarjuk elerni hogy 10 cm-re kozelitse meg a ket gyongy egymast. Negyzetes uttorvenyt probaltam hasznalni de hianyzik az ido F=m*a? vagy hogyan,milyen keplettel lehet meghatarozni a kezdo sebesseget?
c:Lefele meglokott gyongy a legalso helyzete elere utan is szabadon mozoghat.Mozgasa soran az also rogzitett gyongyhoz kepest max milyen magasra emelkedhet? Na ehez a kerdeshez nem tudtam hozzafogni
Tud vki segiteni?
-
#517 Egyre kevesebb pénz jut egyetemi fejlesztésekre
szép kilátások..... -
#516 Én is tanár vagyok, de kifejezetten elégedett vagyok a fizetésemmel...
Az viszont igaz, hogy aki elmegy pl középiskolába, hülyegyerekekkel foglalkozni, az maga is hülye. -
#515 na sztem meg nem keresnek vmi sokat a tanarok. anyu pl altalanosban tanoit 4 szakja van, mellette meg muveszeti iskolaban, az utobbi ket hetben meg nem volt olyan, h szabad du. es ehhez kepest, meg a stresszhez kepest egy kutyafulet se kap. kutyafule; ez azt jeleni, hogy akkor elnenk egy elfogadhato szinvonalon, ha a faternak vmi jol fizeto allasa lenne. meg ami hianyzik (nagy szavakkal dobalozas lesz) az erkolcsi megbecsules.
magus; a szulok felelossege: vannak nagyon is kellemes maganiskolak (1) masreszt azert ok akarjak, h minden 70 IQs makibol diplomas legyen es azt hiszem ez az egyik faktor ami a magyar oktatast tonkrebassza(2)
mert ezek a gyokerek alt. egy tanari szakot valasztanak v. vmi kommounkiacio-nepmuveles kamut. -
#514 Hááááááát, nemtom mennyire ismersz ott uj tanarokat, de hogy van nehany erdekes emberke az tuti:9
amugy tenyleg, ez a tendencia, a regiek kozul mar szinte senki sincs itt. Persze azert meg messze a legjobb nehany kozul errefele... -
#513 egy diploma nem diploma. két diploma már valami, hárommal meg nem vesznek fel sehová a minimálbér miatt... -
#512 egyre kevésbé van kivétel - régen azt mondták az érettségire, hogy ha nincs hiányzik, ha meg van senkit nem érdekel - kb ugyanez van most a diplomával. -
#511 és elég kilátástalan...
lesz egy diplomád 4 vagy 5 év múlva, és aztán mi??? hová? hogy? minek? -
#510 és ha tudnád milyen jó volt az a suli a kezdetekkor - mostanra egy erős közepes 8osztályos gimi lett, akkoriban meg azzal az über tanári karral tarolt... sajnos túl sok különleges ember nem fér meg egymás mellett, és így szétment a dolog. -
#509 az a gond, hogy nagyon felhígult a mezőny. szvsz, boldog-boldogtalant felvesznek a felsőoktatási intézményekbe. van, amelyikbe nehezebben, van amelyikbe könnyebben.
a diploma mára olyan, mint 30 évvel ezelőtt az érettségi volt.
(most nagyon általánosságban beszélek, vannak kivételek) -
#508 legalábbis engem spec kifáraszt a 4 fakt a max 3 helyett, mert nem tok donteni -
#507 ez az áltános tendencia. -
#506 "de mi a f8szert mindig a tanarokat meg az oktatast basztatjak. a szulok felelossege legalabb akkora.vegul is ok valasztottak ezeket a politikusokat. ezen nem erdemes hisztizni." - mar ne is haragudj meg, de egyik kormany sem lett volna jobb, mert mindegyik 4 evre tervez elore, es az oktaktas messzirol sem az elsoszamu dolog amit el kell h intezzenek
Olvasom, h baj h nem up to datek. En szerencsere jo suliba jarok most, a tanarok itt nagyon jok, csak az abaj, ha innen kikerulsz, akkor tenyleg nem tudsz hova menni. Van ugye sok kamu szak, de igazabol semmifele tanacsadas sincs, hogy mit mire tudsz hasznalni, egyszeruen semmi ertelmes.
Most tenyleg kaosz van, sok ember fog elkallodni az uj rendszerre valo atallasban:(
En ugyan nem jarok egyetemre, de akarkit kerdeztem meg, mindenki csak rosszat mondd a bme-rol, az atlag 2-3 korul mozog, marmint azok kozul akik atmentek. -
#505 ezt most nem úgy értettem, hogy a C-sek hülyék voltak. :)* az általános, főleg amibe mi jártunk akkor nagyon jó volt. poroszos, de minőségi.
de ez nem mindenhol van így.
viszont a középiskola nem igazán járult hozzá a művelődésünkhöz. ott komolyan érvényesült a besorolás. -
#504 én voltam ilyen vizsgán. az indexben jól látszik is, hogy a "séges" később lett hozzáírva. -
#503 erre van 1 jó példa, anyámékat és tesómat is oktatta ugyanaz a manusz SOTE-n anyámék imádták mert jó fej volt, igazságosan vizsgáztatott stb...tesómat aki mindig "pedál" tanuló volt viszont meghúzta gondolkodás nélkül a csoport társai 90%-val együtt, tesóm 2 nap múlva visszament másik tanárhoz és 4-est kapott, na most akkor anyáméknak van igaza és jófej a tanár vagy tesómnak hogy egy tetű, vag ycsek eltelt közben 25-30 év és a manusz belefáradt az egészbe... -
#502 25 vagyok, és nem fog változni, tudom. Vagyis nagyon remélem:-)
Semmi kedvem olyasvalamivel foglalkozni, ami nem érdekel. -
#501 Életkor: ismeretlen
majd ha 40 fölötti leszel meglátjuk mit mondasz :) -
#500 Ez az "elég" dolog tényleg megtörténik a BME-n??? Sokat hallottam már róla. Én nem csinálnék ilyet, olyan kis aranyosak vagytok vizsgán :-) -
#499 csak meglehetősen rontja a morált, ha a 12 tantárgyból 8 olyan ami csak az óraszám miatt van bent, és olyan vadállat oktatja, aki úgy kezdi a vizsgázást, hogy beírja az indexbe, hogy "elég"
...
na mindegy. -
#498 vagy elveszik tőle a kedvét teljesen -
#497 ez a legnagyobb gáz, 35-45 között kéne a legjobban oktatnia hiszen addigra már van rutinja, de ha az embernek rutin szerzés közben elmegy az egésztől a kedve onnantól kezdve már reménytelen. -
#496 Azt tudnám még esetleg mondani, mint biztatás, hogy aki tanulni akar, az úgyis tanulni fog, akárki oktatja.. -
#495 nem külön-ebb kaszt, mint akármelyik. bármelyik iskolára mondhatnám ezt, ugyanez lenne a reakció (már bocsánat) - gimis osztálytársaimmal folyamatos kapcsolatban vagyok, szerte az országban sok iskolát látogattak és látogatnak, és nem jobb a helyzet sehol. néhány tanársegéd meg ifjú titán van mindenhol, de nagyon ritka. és az is, hogy up-to-date ismereteket kapsz.
ennek ellenére én naiv vagyok, és igenis felvételizek, és megpróbálkozom egy olyan iskolával ami azt tanítja (állítólag) ami engem érdekel. -
#494 BME, az külön kaszt, ne beszélünk róla, én nem adnám oda a gyerekemet soha az életben, nagy intézmény, elanyátlanodik ott az ember, ridegség, stb, meg Pest is...
Nálnuk itt ugy látom, hogy 10-ből kb 7 ember teljesen elhivatott, és mindene a tanítás..pl nekem is. -
#493 nem, mi C-sek voltunk és nem butított matek hanem emelt, több óra + már 5. osztálytól volt számtech. -
#492 majdnem mindenki 40 fölött ki van égve. -
#491 nem az egyetemről volt szó.
pont azért nem, mert az általános iskolánál kell kezdeni a változtatást.
bár én egyetemre járok, és vannak elég furcsa arcok, akik tanári diplomát kapnak. ha ők tanítani fognak, inkább nem szülök gyereket. -
#490 hát, én úgy hirtelen a műegyetemen engem anno oktatott kb 100 tanerőből kb 2-3on láttam (a közel 100ból), hogy elhivatottságból van ott, és szeret is tanítani. a többi azért volt ott, mert még nem mehetett nyugdíjba, és így megkereste azt a pénzt amit elihatott. de ezért cserébe 30éves könyvekből 40 éves tananyagot mondott el, valószínűleg az elmúlt 30 évben minden egyes félévben ugyanazt ugyanúgy. (mi pedig azért kellett, hogy felvegyük a tárgyat, mert másképp nem tudták volna megoldani, hogy meglegyen a 30 kreditünk - mert a fontosabb tantárgyakat tanító tanerő nem tudott volna kétszeres óraszámot tartani, hiszen akkor valamit utána kellett volna olvasnia, és kizökken a rutinjából)
vannak kivételek természetesen, és minden intézmény más és más, de sok helyről visszahallottam ezt. sajnos a jelenlegi egyetemi oktatás már a "régi szép idők"höz képest a béka bizonyos testtája alatt van, és amíg radikális fiatalítás és reform nem következik be mindenhol, addig nem tud feljebbjutni. -
#489 Ez tökéletesen igaz. Nekem a kedvencem a felszerelés volt. Mindegy mit csinál a gyerek, de felszerelés az legyen, mert ha nincs felszerelés, akkor működni sem lehet... -
#488 pont erről van szó!
én A-s voltam, angol tagozat. aki A-s volt, az okos volt. a Pygmalion-effektus pozitív irányban is hat. százból egyszer. bár velem általánosban ezt nem tudták elhitetni... -
#487 egyetemet nem tudom, de a középsulis helyzet kiábrándító. -
#486 Nem tudom már ki, de arról írt, hogy az egyetemi oktatás nem jó...igen? Ez számomra teljesen új. Nekem úgy tűnik, hogy mi mindent megteszünk az oktatásért, értetek. És én úgy gondolom, hogy az egyetemi fizetés már távolról sem éhbér, el lehet lenni belőle. Ráadásul egyáltalán nem igaz, hogy az megy el egyetemre tanítani, aki nem tud máshoz kezdeni. Ez ugyanis már elhivatottság kérdése.
Hogy alsóbb szinteken mi a helyzet, abban igazatok van. -
#485 "5.) amíg létezik A B C besorolás az osztályok megkülönböztetésére (és még sok egyéb), addig a gyerekek rangsorolva vannak. teljesül a Pygmalion effektus: C-s vagy, hülye vagy. ha azt mondják rólad, hogy hülye vagy, egy idő után hülyeségeket csinálsz. később pedig már el is hiszed."
ált suliban a C volt a kiemelt matek "tagozat" nem emlékszel? :)