49
-
#49 Egy elgépelésbe tudsz csak belekötni? (amúgy magyarul bizottságot írtam (Commuttee), a Communite egyébként értelmetlen szó, nem tudom, minek vélted...) -
#47 Igen, képes volt ilyesmire is, de jelenleg a gép csúcssebességét lekorlátozták 500 mérföld/órára, mivel a gép farokszerkezetén károsodás nyomait fedezték fel, ami miatt a teljes farokszerkezetett át kell építeni (a Lockheed 2004 elejére-közepére igéri ezt).
Nem vitás, hogy az egyre bonyolultabb gépek fejlesztése egyre idő- és pénzigényesebb (lásd még Eurofighter és Rafale), de az F/A-22 jelenleg a csúcs - a legdrágább és a legtovább késő tipus a világon... -
#46 Olyan, hogy "House Armed Sevices Communite - HASC" nem letezik
A nem létező bizottság honlapja
Ja az ara pedig marmint az F/A-22 nek 257.5 millio dollar darabonkent.
Igen, ha a teljes költségeket számoljuk, a fejlesztési költségekkel együtt, és ezt osztjuk el a megvásárolni szándékozott gépek számával. -
valaé valaé ná #42 De még hogy spórolnak. Abból a dokumentumfilmből az derült ki, hogy baromi szerencse, hogy egyáltalán fel tudták lőni a spiritet. -
#41 Spórolnak a Nasa nál?
Azért egy ekkora prodzsektet, ahol minden apró részlet számít, minden programnak atomstabilnak kéne lennie, miért nem asm ben írják meg a programját??
Azért van rajta horogkereszt, mert titokban négereket deportál a marsra :DDDD -
#40 Az F/A-22 szuperintegrált rendszerei olyan nagyszerűek, hogy még mindig (több, mint 15 év fejlesztés után!) sem képesek stabil működést produkálni (2004-es Fegyveres Erők Felügyeleti Bizottsága (House Armed Sevices Communite - HASC) terveiben szerepel, hogy addig nem adják hozzájárulásokat a program további költségnövelésre, amíg az F/A-22 nem képes szoftware vagy hardware hiba nélküli legalább 5 repült órát teljesíteni!!!).
Az egyik GAO (General Accounting Office - Költségvetési Felügyeleti Iroda) jelentésben azt írták még 2003-ban, hogy a fedélzeti szoftver menetrend szerint lefagyott, hogy az ECM/EECM rendszerek tesztelése alatt. Ugyan ezt már valószinüleg kijavították, de figyelemre méltó, mennyi probléma sújtja ezt a programot. Emlékeztetőül: Az F/A-22 fejlesztés költségei jelenleg 30.8 milliárd $-ra rúgnak. A jelenleg tervezett 278db F/A-22 beszerzési költsége 42.2 milliárd $ (151,8 millió $ / gép), a teljes program várhatóan 75 milliárd dollárba fog kerülni. (viszonyításképpen a tavaly átadott CVN-76 Ronald Reagan anyahajó 2.5 milliárd $-ba került). -
Marki.. #39 Most meg honvágyunk van :))) -
Zozo76 #38 Tenyleg lehet hogy egykor (akar mi emberek) a marsrol neztunk a fold fele hogy egyszer esetleg itt kell elnunk ha a mars mar "elhal". -
#36 szép ez a mars :) -
valaé valaé ná #29 Ja még valami. A "Spirit olivinje" pont azért volt furcsa a tudósoknak, mert víz hatására elbomlik.
Úgyhogy igen nehezen hozható fel a víz jelenlétére utaló bizonyítéknak. -
#22 majd lesz... :DDDDd -
valaé valaé ná #21 Tegnap volt a National Geographics-on egy film a spiritről. Ebben az volt, hogy nem volt idejük tesztelni a szoftver azon részét, ami a Spirit Marson végzett mozgásáért felelős. Valami olyasmit mondtak, hogy a végleges kódot fellövés után teszik rá. Ha ez így van, akkor érthető miért működik már most jobban az Opportunity.
Ja, meg arról volt szó hogy leszállás után már elhallgatott egy időre a Spirit, amit nem értettek a központban.
Egyébként én megmondtam előre, hogy driverhiba :)
Tudja valaki, hogy milyen oprendszerük van ? -
#19 Nem csak a Voyager-ek, de már jóval elöttük a Mariner szondák is, sőt az orosz Luna-szondák is digitális képet közvetítettek... -
Marki.. #17 Pedig annyi van rajta, asszem 2db 128MB-os egység. -
#16 az utolso kep olyan,mint ha rajzolva lenne,vazzeg -
#13 "Az utolsó kép jobb alsó sarkában olyan mintha egy horogkereszt volna : DDD"
egyesek mint nem látnak bizonyos képekben :DDDDD -
Runo #10 Körbeforgatta a kameráját :p -
Marki.. #8 A flash memória, ami a spiriten is van hasonló ahhoz, ami pl. a digitális fényképezőgépekben van. Most nem tudom pontosan vagy 128, vagy 256 MB van a spiriten. A lényege, hogy mikor a rover aludni megy, akkor sem veszti el az adatokat, hanem megőrzi, mint egy merevlemez, csak nincs benne forgó alkatrész. Olyan adatokat tároltak rajta, mint pl. a napi képek, felvételek és valószínűleg ezeknek a tárolási módját kezelő szoftver hibája okozta a galibát. -
Marki.. #5 A memória nem hibásodott meg, nem? A szoftvert meg saját maguk fejlesztették, ha jól tudom. -
Marki.. #4 A pacák a pattogás, gurulás nyomai, a csíkok a leszálló egység körül pedig a légzsák visszahúzódásának nyomai. -
rolika #3 "file kezelő szoftver modul okozhatta, ami nem volt elég stabil, amikor a memória meghibásodott"
ugye a microsoft nem teheti be a lábát a nasa-hoz és a jpl-be? mondjátok, hogy nem... :)