59
Volkswagen Polos HELP SOS
  • czapi
    #59
    Nemrég vettem egy Polo Classicot. '96-os évjárat, de nagyon szép, megkímélt. Semmi problémám nincs az autóval így a vezetett 1200 km alatt, viszont egy nevetséges kérdésem volna. Hogy lehet a napi km számlálót nullázni????? Műszerfalon egy gomb van amit ha benyomok akkor vált a napi számlálóra, ha még1szer akkor vissza, ennyi.
  • Gfreiter
    #58
    3-asban is fel tudom vinni 100-ra. Mondom, lehet, hogy azért kicsit elmértem az időt, de le fogom mérni megint stopperrel, úgy, hogy valaki mellettem ül, és méri :)(ez most itt a saját). Egyébként tényleg nagyon ment az a kis Golf, pedig nem MPI volt. Végig 180-nal nyomtam neki Szlovéniába, meg vissza (pályán, ahol volt), de fölnyomtam neki 190-re is. Sőt, a haverom, akié a kocsi (volt, mert összetörte) Regensburgból járt fel, és pár óra alatt fenn volt Budapesten. Ha kiszámoltuk, akkor kijött az átlag 180-as sebesség. Ezzel most nem azt mondom, hogy jót tesz az 1.4-es kocsinak, ha így húzzák, de ha kibírja 4 órán keresztül, akkor nem lehet gond neki. És végülis nem ez lett a kocsi vége :)))
  • Bunyós Pityu
    #57
    Toivábbra se hiszem. Egyébként azt tudnod kell, hogy a km-órák gyárilag csalnak. Továbbra is fenntartom hogy a 100-at nem négyesben érjed el, hanem kettesben, max hármasban, váltóáttételtől függően. Tehát ha negyedik fokozatban voltál ahogy írtad, akkor bőven nem az optimális gyorsulást produkáltad, és még pluszba rájött egy váltás ideje.
  • Bunyós Pityu
    #56
    A Cordoba gyártósort meg megvették a németek. Most miről akarsz vitatkozni?
  • Gfreiter
    #55
    De biza hogy megy :) Szlovéniába mentem, végig 180-190-el. 190 az tuti a vége, de megy. 180-al viszont teljesen normálisan lehet vele utazni. Egyébként én személy szerint nem vennék 1.2-es kocsit, akkor sem, ha 12 szelepes. Ezt inkább városrqa találták ki, tehát az tény, hogy nem lesz az autópálya királya. De azért egy 140-es utazósebességet tuti megcsinálja.
  • Sir Quno Jedi
    #54
    Hülyeség ilyet írni, hogy iszonyat kell a pénz, ezzel csak vérszemet kap aki veszi és jó alacsony árat fog kicsikarni. Bár nem adod olcsón...
  • I.C.ram
    #53
    Az új Seatok úgy koppintják az Alfákat, hogy csak na!
  • I.C.ram
    #52
    Hát nem tudom, hogy jól döntöttél-e. Szerintem a VW mostanság drágább autókat gyárt mint valaha, ahhoz képest, hogy mit tud. Nézzük csak az új Golfot. Nem elég, hogy jóval gyengébb a motorja a IV-es Golfénál, de még jóval többet is zabál. Az árról nem tudok nyilatkozni, mert fogalmam sincs mennyi most az V-ös Golf. Az biztos, hogy VW max. használtan vennék mert tényleg elég jó minőségűek, ahhoz, hogy jópár évesen is faszán muzsikáljanak.
  • Karx
    #51
    Sziasztok!

    Nagyon szepen koszonom, mindenki hozzaszolasat! Nagyon kellemesen, csalodtam most az emberekben, nem gondoltam volna, hogy ennyi segito ember fog hozzaszolni, es segiteni probalni a dontesemben. Amire jutottam az a kovetkezo, valszeg megveszem a VW-t es hasznalom, persze lesz teszt vezetes is. Csak mivel az nem egy tank erejeig tart, igy azzal nem erek sokat ilyen ertelemben... ill. mellettem a szalon emberevel nem nyomhatom neki mint allat :) na mind1. Ami most meg akadalyt jelent az a jelenlegi autom amit el szeretnek adni... Ha valakinek van valami ismerose vagy valaki akit tud, hogy esetleg kellene neki, azt szivesen vennem ha szolnatok neki, es megadnatok ezt a webcimet ahol az autot lathatja ill. a telszamomat is. koszonom szepen mindenkinek!
    Sziasztok

    http://karx.freeweb.hu
  • Taranov
    #49
    Igen, sajnos a VW-vel ez a helyzet, ez engem is bánt, főleg mert loptak már el autót a családból. Azért nem kellemes.
  • harcu
    #48
    Ha nem derült volna ki a hozzászólásomból, azért írtam a Corsáró, mert a Polo hasonlóan motorizált, így hasonló menettulajdonságok várhatók el tőle.
  • harcu
    #47
    Topicindítóhoz hozzászólva:

    Egy 1.0-ás 3 hengeres Corsám van, ami gyárilag komoly 55 lóerőt ad le. Jó kis autó, de megszorításokkal:
    Max 2 ember, főleg városban kell használni, ott elég rugalmas. Országúton 120-ig 2 személlyel még rugalmasnak mondható, nem kell a 120-as Skodákra jellemző előzési manővereket elvégezni (5 km-es egyenes út, előtte 2 perccel padlógáz).
    Azonban egy 1.3-as Suzuki után furcsa lesz. Nem lesz annyira pörgős a motor, a kocsi sokkal lustább lesz, mivel kisebb a köbcenti, a teljesítmény, de nagyobb (jelentősen) a tömege. Ha nem sportkocsinak kell, akkor meg leszel vele elégedve.

    Apropó, a páratlan hengeres motorokat nehéz kiegyensúlyozni, azaz ráznak. Ezt előtte feltétlenül próbáld ki.
  • harcu
    #46
    A Passatban az a "jó", hogy hamar meg fog tetszeni másnak is, aki magáénak szeretné érezni minél hamarabb, anélkül, hogy erről téged értesítene. Szóval lopják, de nagyon. Nem kellemes úgy kelni reggel, hogy volt Passat, nincs Passat. A TDI felirat meg felér egy "Lopj el!" felszólítással.
  • Taranov
    #45
    Azért az is új viszonylag.
  • Taranov
    #44
    Az, hogy szebb-e már ízlés kérdése, nekem nagyon tetszik a VW, de a Seat is.
    Leon stb. bár nem mindig van ilyen sportos hangulatom, szóval gyakran úgy gondolom, hogy a Passat a legszebb autó.
    Az főleg tetszik nekem.
  • icecave
    #43
    Nekünk is VW Polo classic van, 1.4es 16 szelepes.
    Nem is tudom, amíg új volt király volt, (zsiga után mi nem az), de már két éves.
  • harcu
    #42
    A VW Polo Classic Spanyolországban készül a Cordoba gyártósorán.
  • harcu
    #41
    Ha jól sejtem, akkor egy 1.6-os 75 lovas 2-es Golfod van. Arról még el tudom képzelni, hogy elmegy 190-et, persze beleszámítva a km óra 10%-os csalását.
  • Bunyós Pityu
    #40
    Csakhogy az a Seat is német már :D
    Egyébként nem csak olcsóbb, szebb is.
  • harcu
    #39
    hmmm kolléga.

    A Polo Classicot kéretik nem "német autó" számba venni, mert az nem más, mint egy Seat Cordoba, csak lecserélték a jelét. Ilyen alapon kérdezhetném azt is, hogy miért vetted meg ugyanazt a kocsit drágábban VW márkajelzéssel, mikor Seatkétn akkoriban is százezrekkel volt olcsóbb.
  • Bunyós Pityu
    #38
    Jah, parasztvakítás. Köcsög kutasok meg mindenképp azt akarnak tankolni nekem, még trabantba is
    Inkább árulnák a többi benzint a feltüntetett oktánszámmal, annak örülnék.
  • Bunyós Pityu
    #37
    #18
  • Taranov
    #36
    Válasz Bunyós Pityu (#32) üzenetére.
  • Taranov
    #35
    Hát igen, az 1.4-es 75 lovas IV Golf is csak 175-öt megy.
  • Taranov
    #34
    Az Autó2 tesztje szerint a V-Power Racing csalás, bár a vegyületet nézve benne van a plusz, csak a hatása nincs meg.
  • Taranov
    #33
    Te túl elfogult vagy az amerikaiak iránt és szapulod a németeket, ezért gondolom ez csak a magánvéleményed, de nincs valóságalapja.
  • Bunyós Pityu
    #32
    Kizárt dolog. Mellesleg ha nagyon gyorsulni akarsz, nem négyesben éred el a százat, sazl...
    60 lovas Golf se megy 190-et, mert azzon a sebességen már a 2.5-ös V6-os Stratus is küszködik.
  • BaLeeX
    #31
    Hát nemtudom. Én kíváncsi lennék mindenesetre arra a 11.5mp-re egy 1.2-es 65LE-s autótól. Gépkönyben meg teljesen hülye adatokat szoktak írni néha, pl. amit én használok annak gépkönyvébe 14-14.5 sec van és 13 alatt eléri simán, de az ellentettje is igaz, hogy beleírnak 11-et aztán még 13nál sincs 100on.

    Én is mentem suzukival 180-at, lejtőn lefelé autópáján, igaz majdnem szétesett de akkor is...

    Mindegy én csak anyit mondtam a topicindítónak, hogy szerintem egy 1.3-as suzuki után ne várjon akkora dinamizmust a VW-től mert csalódni fog. Ha olyan dinamikus, mint az 1.3-as suzuki akkor szerintem már örülhet.
    Mondom ezt annak ellenére, hogy utáltam mindigis mint márkát a suzukit de a családban ilyet vettek a régi mellé és használom néha. Igaz nagyon fapados az a kocsi de menni megy kb. 100-120 ig utána a dinamizmusról el lehet feledkezni de addig egész jó.
  • Gfreiter
    #30
    Bár a három henger lehet, hogy dekompenzálja, szal tényleg nem tudom. Ezek csak tippelgetések.
  • Gfreiter
    #29
    Nem túlzok. A "használati utasításban" 11,5 mp a megnevezett idő. Elképzelhető, hogy tévedtem valamennyit, de fejben is számoltam, és órán is mértem. Autópályán hármasban 80-ig, és utána négyesbe. Simán megcsinálja. Én 1.4-es 60 lovas (8 szelepes) golffal mentem 190-et, szóval gondoltam, hogy a 4 szelep/henger kompenzálja ezt, ezért gondoltam 180-ra. Bár az már a nagyon max seb.
  • BaLeeX
    #28
    Az a 10-11mp enyhén durva... Egy 1.8-as Astra van annyi alatt 100-on pedig az 125 pacis....
    Szóval ne vezessük már félre az embert. A végsebességről meg annyit, ha 160-at eléri vele akkor mosolyra görbülhet a szája de a 180 azért nagy túlzás.
  • Jano
    #27
    Az a 10-11 sec még új korában sem valós.
  • Gfreiter
    #26
    Nekem egy tizenéves golfom van, ami valaha 75 LE-s volt, ma már fogjuk rá, hogy 60-65 LE-s, de ennek ellenére remekül megy, az hogy lomha, nem mondanám. Nem mondom, hogy villámgyors, de kb 10-11 mp alatt fel tudok vele gyorsulni kilóra. Krax, azt hogy érted, hogy 100-nál tudsz e előzni? Úgyérted, hogy ha 100-zal mész, és akor adsz neki padlót, akkor megugrik? Hát azt talán nem fog, mert ahhoz elég kicsi a motor, bár a szelepek száma talán változtat ezen. De sztem egy 160-180 km/h-s végsebességet simán el fogsz tudni érni. Én egyébként 60 LE-s golfit vezettem (haverét), és sztem még az is elég jól gyorsul, úgyhogy nem kellenrk ide a 150 lóerők. A fogyasztás sztem max 7 lityi lesz városban. Pályán 100-zal meg kb 5 lityi. Az én 1.6-os golfom eszik 100-zal 6-6,5 lityit.
  • BaLeeX
    #25
    Hát nem tudom, 1.3-as suzuki után ne nagyon várd, hogy ez fürgébb legyen...
    1.3-as suzukik nagyon fürgék és jól gyorsulnak, csak 120 fölött kezd elfogyni a kraft...
  • Sir Quno Jedi
    #24
    Ja, mesterséges levegővel és némi V-Power Racing-gel simán bírja tartósan ! (határeset)
  • GregSB
    #22
    icram a japán autókat "kedveli", nem a németeket :PP

    Amit a VW re mondott az pedig szerintem jogos, túl sokba kerül ahhoz képest amit nyújt...
  • HuAn82
    #21
    Ez lemaradt 180-190-el. Amúgy pedig átlagban 6.5 l.
  • HuAn82
    #20
    Nekem még 10 fölé soha nem ment.
  • Sir Quno Jedi
    #19
    Ja, Fabia is elketyeg 4.5-el ha ráérősen suhansz vele 60-70 vidéken, de átlagban is benyalja a 14.5-et is, ha rendesen nyomod padlóig 180-190 körül. Ez van...
  • Bunyós Pityu
    #18
    Pedig abban igaza van, hogy a VW "népautó" létére kvázi presztízsmárka, tehát nem igazán éri meg az árát.