23
-
#23 Jelenleg nincs semmi ilyen. A CEV kritériumainak megfelelő jármű eleddig mégcsak tervezőasztalon sem létezett...
Vagy csak B. mondott egy nagyot, azt' majd fáj a feje másnak.
Ez a reálisabb változat... sajnos... -
#19 oké, oké, de szerintetek van valamilyen fejlesztás a NASA asztalán, ami szóba jöhet az űrsiklók leváltása kapcsán? Mert ez a 6 év nagyon rövidnek tűnik... Vagy csak B. mondott egy nagyot, azt' majd fáj a feje másnak. (még ha most újraválasztanák sem ő lesz az elnök '10-ben) -
#18 2010-re a CEV-nek egy "alap" változata lenne kész, amely csak a LEO pályára lenne képes feljutni, 2015-re szeretnék a CEV azon modulját elkészíteni, amelyel már akár a holdra is eljuthatna. -
#17 Az X-33 csupán egy személyzet nélküli tesztgép lett volna, a Venture Star 1/3-os lekicsinyített változata, amelynek a technológia életképességét kellett volna bizonyítania.
Utána jött volna a Venture Star, amely szintén személyzet nélkül, automatikusan repült volna. A feladatai közé tartozott volna, hogy az ISS-re ő szállította volna a legénységet. Ehez a teherterébe egy lakómodult szereltek volna, amelyben 7 ember és 3-4 tonna hasznos teher fért volna el. -
#16 De, egy kicsit. Ez is a B5 korai sorozatának desingerjeinek tudását dicséri. A Babylon állomás, az Omega cirkáló, a Starfury vadász és az Aerospace komp a sorozat legeltaláltabb űrhajói szerintem.
Aztán azonban jöttek a White Star, meg egyébb rémségek... -
#14 Az X-33 nem képes az űrbe kijutni, annak csak a hajtómű és a technológia tesztelése lett volna a feladat. A végleges változat a Venture Star lett volna.
A Venture Star tervvel az a baj, hogy nem felel meg a CEV feltételeinek. A Venture Star egy kizárólag LEO képes űrhajó, amely eredetileg ráadásul személyzet nélkül repült volna (a raktében elhelyzett lakómodullal lehetett volna csak emberes küldetésekhez felhasználni). A CEV továbbá moduláris felépítést feltételez.
A jelenlegi feltételezésem szerint a CEV valami olyasmi lesz, hogy egy Parancsnoki Modul, amely a személyzet lakó és tudományos hasznos terét foglalja magába, és ehez lehet hozzácsatkoztatni egy gyorsítófokozatot, amelyel a földről eljuthat alacsony föld körül pályára, és a gyorsítás végső fázisában azt leoldja. A parancsnoki modul magától képes kisebb űrmanőverekre (pl. feljutni az ISS pályájra), és ha el akarják hagyni a föld körüli pályát, akkor egy űrbéli gyorsítófokozattal (amelyet korábban bocsátottak fel) kapcsolják össze a parancsnoki modult, és így jut el a Holdra, és majd egyszer talán a Marsra... -
Cat #12 mivel bush alatt állt le a projekt, presztízsveszteség lenne ha újraindulna -
#11 Cifu!
Téged ez az X-33 nem emlékeztet a B5-ből a kompokra????? -
mrzool #10 Szép lenne, bár ezzel még mindig csak a teherszállítást oldanák meg, mivel a venture star nem emberes űrhajó. -
#9 Akkor most ideje elővenni az x33-at mert ugye a cél 2010-ig az űrsiklók leváltása, és ezt a Bush mondta.
Szal nem hinném, hogy nulláról kezdenek valamit fejleszteni, jóval többe kerülne és kérdéses lenne 6 év alatt összehozni.... -
#8 Sajnos jelenleg erre nincs reális esély... [:nyes] -
#7 Inkább Busht kéne megkurtítani. Úgy egy fejjel. -
#6 A NASA által az űrrepülő leváltására készült X-33 Venture Star project a hidrogénüzemanyagtartály megrepedése miatt került leállításra.
Khmm...
Ez volt a hivatalos indok, de valójában a Bush-kormányzat ott kurtitotta meg a NASA költségvetését, ahol tudta. Nem csak az X-33/Venture Star programot lőtték le, de az ISS Amerikai Lakómodulját és a CRV nevű mentőűrhajót is.
Viszont tényleg örülök, hogy mégis megcsinálták a kompozit tartályt. -
#5 Ez az ún. lifting body, vagy más néven emelőtest, amikor maga a test kialakítása okán képes léterhozni a felhajtóerőt, csak függőleges vezérsíkra van szükség a kormányzáshoz. -
#1 ez nagyon jó! ez tetszik, még fejlesztgetik és nagyon kirr lesz. :)