25245



















  • Dzsini
    #23241
    a lencsék minősége, száma... ettől lesz sokkal drágább a sokkal jobb objektív. szebben "rajzol", élesebb, pontosabb képet alkot, mindegy, hogy hol áll a blende.
  • repvez
    #23240
    Mondjuk én nem épp kifejezetten madarászni akarok vele, bár ugy is hivhatjuk vasmadarászni, de egy kutya mindegyik gyorsan mozog és messzirol lehet csak fotozni.

    Amugy egy kicsit késszelfoghatobban el tudja valaki magyarázni, hogy mitöl lesz jobb egy kép ezektöl az obiktol ha mondjuk a 2.8-as fényerejü obival 5.6-os értéket állit be és az én kitobim is 5.6-on áll.A váz és a beállitások ugyan azok?
    Mert ilyenkor sztem elveszti az elönyét a drágább obi.Az csak olyankor hasznos ha kevés a fény és mégis gyors záridöt akarok használni akkor az én kitobbimmal ezt nem tudom megtenni mivel 4-nél kisebb értéknél nem tudok lejjebb nmenni vele, mig a drágábbal 2.8-ig.

    vagy mi befolyásolja még?
  • Blasta
    #23239
    Az első linken levő obinak csak a gyújtótávja van meg a madarazáshoz, képminőségre ugyan olyan tré.

    A 300/2.8 már ok, de annál meg van sokkal ésszerűbb alternatíva,
    fele ennyiért. Bár tudom, ez sem kifejezetten olcsó, sajna a madarazás a természetfotózás legköltségesebb verziója :)
  • DirtyGab3sz
    #23238
    Esetleg....

    vagy
    ezis...de ez kuuuvadrága
  • Blasta
    #23237
    hátegen
  • Galy
    #23236
    inkább 400mm.
  • Loál János #23235
    DA*.
  • Blasta
    #23234
    repvez:

    Az az 55-200-as obi nem természet/madárfotózásra való.
    Sem a fényereje, sem a gyújtótávja, de FŐLEG a KÉPMINŐSÉGE nem elégséges ehhez a témához.

    Nem akarlak elkeseríteni, de a madárfotózáshoz profi objektív kell.
    Minimum egy ilyenre kezdj el gyúrni, de ezzel sem leszel kinn a víből, 200mm madarazásra kevés.

    Inkább 300mm-es gyújtótávú obit nézz, Sigmából olyat amin "EX" jelzés van, Pentaxból nem ismerem a profi lencséket.
  • G_ArchAngel #23233
    Azert a 24-105/4L IS nem olyan rossz kitobi (3+ eve ezt adjak az 5D(2)-hez...)
  • Loál János #23232
    TÉK.
  • Loál János #23231
    Ja, meg...
  • Loál János #23230
    Azt mondanám, amit oroy_, egy kitobitól sajnos nem lehet olyan minőséget elvárni, mint egy L-es Canontól. Pláne ha nem zoom, hanem fix obi, akkor lazán kenterbe veri.
    Esetleg dobj rá némi élesítést a vázban, játszd ki a legjobb jpeg-beállítást valami tárgyon, a lényeg, hogy 1az1ben össze tudd hasonlítani a készült képeket, így sikerülhet kihozni a legtöbbet a vázból és obiból.
  • 89
    #23229
    köszi szépen a választ
  • Gabo
    #23228
    Ebben az esetben is a fókuszpont valahol a madár faroktollának környékén lehet a szemei helyett. Egyrészt erre lenne érdemes odafigyelni. Másrészt érdemes lenne szűkebb rekesszel, nagyobb mélységélességgel próbálkozni.
    Érdemes tesztképeket készíteni, hogy kiderüljön milyen rekesz értékeknél éri el az objektíved a legnagyobb mélységélességet, és hol az a határ, amikor már lágyulni kezdenek a képek ismét.
  • Gabo
    #23227
    Amennyire meg tudom ítélni, ennél a képednél a fókuszpont nem a madáron van. Ezért nem is lett éles minden részlet.
  • repvez
    #23226
    [URL=http://www.juzaphoto.com/shared_files/photos2/002323-parus_ater-coal_tit-cincia_mora.jpg]ez a kép is jo és "csak " egy Sigma 180mm f/3.5 EX APO Macro HSM[/URL]obival készült.
    Amugy kb mennyire kéne közelröl késziteni a képeket hogy jobb legyen a minösége?
    Csak mert ezt a képet2-2,5m röl nyomattam.
    F6.7, 1/350s és iso 100 , 300mm értékekkel.és ennél is ugyan azok a jelek.
    azért érdekel mert 1 honap mulva megyek repnapra és ott nem tudok közelebb menni a gépekhez ha repülnek és éles képeket szeretnék csinálni.A srácnál is croppolva vannak a képek mert nem hiszem el hogy fullba ilyen közelre tudta hozni öket ?
  • oroy_
    #23225
    -ha egy foton azt latod hogy f5.6, az nem jelenti azt hogy nem, "ultra obi" ;-) a Canon EF 400mm f/5.6 L USM, Canon EF 300mm f/2.8 L IS USM, Canon EF 600mm f/4 L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4-5.6 L IS USM, ahogy elnéztem ilyesmiket használ, és ezek azért nem a belepő szintű objektívek, hanem profi kategória.

    -másik dolog, túl mesze vagy a madártól.
  • repvez
    #23224
    ja az lemaradt hogy K200D 55-200-as obival és
    1/125s
    F5,6
    ISO100 és 300mm ekvivalaens gyujtotáv.
    Hogyan lehet nagyob kontrasztja a madárnak?
  • repvez
    #23223
    nézegettem a csávó képeit és lenne pár kérdésem.A napokban nekem is volt alkalmam elég sokáig egy madarat fotoznom ugy 200kép erejéig.Mindenfajta beállitást probáltam,de valahogy egyik sem lett az igazi.Az nem fér a fejembe, hogy a srác képein a madarak sziluettje és a tollazatainak a legaprobb részlete is tüéles, nálam meg hiába emeltem fel a áridöt hogy ne mozduljon be akkor is belefolyik a sziluett a háttérbe és a tollazat is csak egy nagy paca.
    Néztem hogy EOS350essel is nyomja és nem valami ultra obival mert f5.6-os értékü is volt a képeinél és mégis minden részlet tüéles.
    Min kéne állitani hogy javuljon a helyzet és ha árnyékban vagy ellenfényben van a téma, olyankor mi a helyzet,mert a vaku nem mindig használhato deritésnek.
    itt egy példa cropolva a nyers képröl
  • EK1TEP
    #23222
    Fotózás bicepszből - Sigma 200-500mm F2.8 EX DG
  • 5Dani
    #23221
    Sehol nem kérik az okj-s papírt, ettől függetlenül nem árthat valami képzés. Alapból sem egyszerű fotóriporteri állást szerezni, most viszont a recesszióra hivatkozva mindenhol leépítések vannak.
  • 89
    #23220
    Lehet, hogy már volt, de egy olyan kérdésem lenne, hogy ha újságnál szeretnék elhelyezkedni fotóriporterként (legyen az politikai napilap, ismeretterjesztő magazin v bármimás) ahhoz szükséges elvégezni bármilyen iskolát, okj-s képzést (fotóriporteri) vagy anélkül is lehet? És ha lehet, akkor hogyan tovább?
  • G_ArchAngel #23219
    mert CMYK-ban szivas dolgozni:-)
    Otthoni nyomtaton inkabb ProPhoto RGB-t hasznalnak, de SRGB-nel mindenkepp nagyobb szinteret.
    Igazabol az SRGB a butabb bongeszok miatt kell, a jobbak mar kezelik a tobbi szinteret is - vagy alapbol, mint a Safari, vagy bovitmennyel mint a Firefox...
  • Zsolo007
    #23218
    Egyvalamit nem értek még: Ha netre (tulajdonképpen monitoros megjelenítésre) sRGB-t kell használni akkor mire jó az AdobeRGB, vagy az emlegetett ProPhotoRGB? Mire jó, hogy azok több színt kezelnek?
  • Zsolo007
    #23217
    Féltem, hogy valaki ezt fogja írni :/. :D

    Akkor olyan, hogy általános CMYK nem létezik, minden nyomtatónak van különje?
  • Caligo
    #23216
    Szerintem az a legjobb ha konzultálsz a laborral ahová viszed, hogy milyen színtérben dolgoznak. Csak azért, hogy ne érjenek meglepetések.
    [tapasztalatból beszél]
  • Zsolo007
    #23215
    Köszi a választ, még egy kérdésem lenne:

    CMYK-ból melyiket használjam? (Pontosabban melyik CMYK, mert ilyen nevűt nem találok a gépen)
    Photoshopnak vannak mindenféle profiljai, azok közül melyik CMYK?
    (Mik ezek a EuroscaleCoated, Uncoated, US...., meg Japan....)

    Köszönöm!
  • Blasta
    #23214
    "Ha internetre kiraktok egy fotót akkor azt sRGB-be érdemes rakni ugye?"
    IGEN

    "Nyomtatásra (értek itt prof nyomtatást, nem házit) miben érdemes? "
    CMYK

    "RAW fájlokat hogy érdemes tárolni? Lightroom-ot használok és XMP-be írom a változtatásokat, jó így?"
    Ha neked jó, miért ne lenne jó? :D

    "agy jobb átkonvertálni DNG-be"
    Elvileg jobb, mert az az adobe saját formátuma, azt tuti ismerni fogja elvileg sokáig, plusz veszteségmentes is. Szinprofil sztem mindegy.
  • Blasta
    #23213
    Há láccik rajta!
    Plusz még eszembe jutott, hogy anno mikor fotóztam meg is kérdeztem tőle!
  • Zsolo007
    #23212
    Sziasztok!

    Színprofilokkal kapcsolatban lenne kérdésem, sajnos nem nagyon tiszta számomra ez a terület....

    Ha internetre kiraktok egy fotót akkor azt sRGB-be érdemes rakni ugye?

    Nyomtatásra (értek itt prof nyomtatást, nem házit) miben érdemes? Keresgettem és találtam egy ProPhoto RGB-t mely állítólag az eddig legnagyobb színtartományt tudja lefogni (legalábbis az AdobeRGB-hez és az sRGB-hez képest), használjam ezt, vagy az Adobe-t, vagy mi mást?

    RAW fájlokat hogy érdemes tárolni? Lightroom-ot használok és XMP-be írom a változtatásokat, jó így? Vagy jobb átkonvertálni DNG-be, vagy PSD-be? Ha igen milyen színprofillal tegyem ezt?

    Előre is köszönöm!
  • Galy
    #23211
    biztos, hogy major? vagy csak ráböktél az első találatra? :)
  • Blasta
    #23210
    Jóvan má megvan. Pöszörlégy (Bombylius major).
    E!
  • ivjoe
    #23209
    Hereevő légy. Legközelebb jobbanfityassz.
  • 5Dani
    #23208
    vega szúnyog
  • Blasta
    #23207
    pls help! Htx
  • Timber
    #23206
    Epp ajanlani akartam, hogy a Digitcamnal vedd meg de ahogy nezem ok mar csak K-m-et arulnak
  • Timber
    #23205
    A K200D jo masina foleg kezdesnek kivalo. A K-m az csak akkor jobb valasztas ha kis meretu gepet akarsz... egyebkent tudasban "kevesebb"
  • oO VinyuS Oo
    #23204
    Hello!

    Most gondolkodok egy olcsóbb tükörreflexes gép vásárlásán kinéztem 2 pentaxot: k200dvagy k-m
    Szerintetek melyik a jobb? Vagy ha más márkát ajánlotok akkor mit lenne érdemes ilyen árkateriában?
  • Blasta
    #23203
    Árva árvalányhaj :)



    nagyban itt
  • DirtyGab3sz
    #23202
    Köszköszkösz!
    Naja..a zsűrizés kicsit fura volt, bár én csak az amatőr kategóriát néztem vagy 10 percig, sajna melóban vagyok...nem értem rá!
    Most csak szimplán örülök!