68
Átverik a fogyasztót
-
#68 Az Auchanban meg igen preferálnak egy F-el kezdődő, magyar nevű (kinézetű, mintázatú) terméket (kötözött sonkától kezdve mindenféle hústermék). Ráadásul vonalkód 599 ... magyarnak hinné az ember.
Aztán észrevettem, hogy minden ott a származási ország: szlovákia.
Most akkor vagy ismét hozzánk csatolták felvidéket (minek gúnyneve a sose létezett szlovákia) ... vagy piszkosul átverik itt ismét a népet.
A Milli tej az nem Mo-on gyártott termék volt ?
Mert bizony már az is import, Németországból.
Mi, a nagy tejtermelők IMPORTÁLJUK a tej és tejkészítményeket ????? Ez kinek az érdeke ????
Mi az egykor nagy cukortermelők (8 gyár, hazai szükséglet 300% volt termelve) IMPORTÁLJUK a cukrot (1 gyár, gondolom mindenki kitalálja mely ország lakosának tulajdona -hát nem svéd-, az ország szükségletének 30%-át képes termelni !!! )
Most tessék felháborodni! -
szlivike #67 Teljesen fel vagyok háborodva!!
Úgy érzem, hogy a fogyasztókat átveri a Nestlé... Ugye a Boci csoki márkát megvették, és a tv reklámban az van, hogy a Boci csoki magyar!
Meg kell nézni a mostanában a boltokban kapható Boci csokikat. Mindegyikre rá van írva, származási hely Szlovákia.
Ez a vásárlók megtévesztése teljes mértékben! Sajnos a vásárlók viszont legtöbbször a márka vagy a termék neve alapján döntik el, hogy hazai termékről van-e szó.
Hol lehet ezzel kapcsolatban panaszt emelni? Ti nem érzitek úgy, hogy át vagytok verve, és megtévesztenek ezzel?
üdv
-
disz #66 Kedves fórumozók!
Szakdolgozatomat fogyasztóvédelmi témakörből írom, ezzel kapcsolatban szeretném kérni a segítségeteket az alábbi kérdőív kitöltésével. A kérdőív kitöltése anonim módon történik, és csak néhány percet vesz igénybe.
Köszönöm a kitöltőknek!
http://ripet.hu/feedback.php?kid=q9kodz2j8jfz4841 -
#65 Sziasztok!
Olyan problémával állok/állunk szemben, hogy nagymamám volt egy termékbemutatón és "hosszas véletlenek" folytán, remélem értitek mire gondolok, csak az ő számát húzták ki... Ő pedig, amilyen belement a dologba és megrendelt valami értelmetlenséget elég nagy árban.
Ez még nem is lenne baj, csak nagy összegű foglalót is adott rögtön... (Hozzá kell tennem, hogy jelenleg ő sem tudja, h milyen elgondolásból tett így, szóval nagyon megbánta és ezért is írok most)
Szóval a kérdésem, hogy van-e valami lehetőség arra, hogy visszakapja a foglalót? Telefonon a mai nap folyamán hívták őket, de szó szerint kinevették a telefonba mamámat... Olyan viselkedést mutattak, amely az elmondottak alapján elfogadhatatlan volt. Még a telefont is lerakták...
Szeretném megkérdezni, h mit lehet tenni ilyen esetben?
Köszönöm szépen! -
msgreg #64 Hello mindenkinek!
lenne egy kérdésem.
Az anno T-online-ként működő szolgáltatásra hivatkozva kaptam egy fizetési felszólítász a Br..ss Holding-tól.
Állítólag elmaradásom van,amiről a T-home-nál nemtudnak:D
mivel megszűnt szolgáltatásról van szó nemértem,h kinek akarják behajtani az összeget (a t-home-nál aztmondták,h ez a cég eléggé sáros ilyesmiben)
szóval kérdés,h érdemes-e foglalkozni vele,vagy tényleg van lehetőségük behajtani egy már nemlétező szolgáltatásért akár 1forintot is? (elmaradásról pedig a T-online méég anno nem küldött felszólítást,ezért is érdekes) -
molmate #63 Mi a helyzet, ha a vaterán hamisított telefonokat árulnak emberkék, amit szová is tettem több mail-ben a vatera felé, mire ők azzal reagáltak, hogy a károsított cégtől kell, hogy megkeresse őket vki és panaszt tegyen...de könyörgöm, ha a lius vuitton, mint cég nem forgalmaz mobiltelefonokat, de a vaterán mégis a cég termékeit árulják, akkor mi van? -
#62 Törvény szerint, ha a boltban a terméknél ki van írva egy ár, akkor kötelesek annyiért odaadni. Gondolom igaz ez az internetes kereskedelemre is, úgyhogy a fogyasztóvédelemnél jó esélyed van. -
#61 Rendeltem egy LCT Tv-t interneten keresztül 24900 forintért. Valószínűleg 224900-ba kerülne, csak rosszul írták, de a visszaigazoló e-mailben is ez az összeg állt (24900). Kötelesek-e ezek után átadni nekem a TV-t ezen az áron, vagy ne is reménykedjek? Mit mond a fogyasztóvédelem? -
#60 Ha már megkaptad, szerintem ne írj be. Ezt eddig kellett volna megtenni. -
emté #59 Köszönöm a válaszokat, állítólag megérkezett az új ülés, holnap megyek átvenni, de ezt a kis sztorit azért belekörmölöm a vásárlók könyvébe. -
#58 Hivatalosan 14 napjuk van a javításra. Ennek lejártát követően kérhetsz cserekészüléket, vagy kérheted vissza a pénzed.
Szerintem szólitsd fel őket hivatalosan, hogy 48 órán belül pótolják, különben panaszt teszel a fogyasztóvédelemnél, és a cseredarab bérleti díját is rájuk terheled. -
#57 írj a fogyasztó védelemnek, azok majd kivizsgálják (2 hét kb.) aztán ha valóban jótálláson belül van a probléma cserélik, ha nem, akkor nem fogják
Annyiba jó lehet, kis gonoszság :), hogy pozitív ítélet estén még meg is büntetik a céget...jó pofa pénzbüntetés -
emté #56 A HUGO-SPORT (Kálvin téri áruházban lévő biciklibolt) üzletvezetőjének minősíthetetlen viselkedése, szakértelemtől mentes, félrevezető tájékoztatása és a vevő kárára elkövetett üzletelési kísérlete késztetett arra, hogy az alábbi történetet ide írjam.
A fél éve vásárolt, ritkán használt, garanciális gyerekülés eltört az egyik felrögzítési pontján. Mikor visszavittük, első reakciójuk szerint, rosszul szereltük fel. Az tárgyaló partnerünkkel, az üzletvezetővel is történt már ilyen. A gyártóval kell beszélnie, ígérete szerint 3 napon belül jelentkezik. Ezt nem tette.
Másfél hét múlva sokadik próbálkozásra sikerült csak telefonon elérni. Ekkor azt a megtévesztő információt kaptuk tőle, hogy nincs mit tenni, támadjuk meg a gyártót, mert nincs magyar nyelvű leírás a termékhez.
Hosszas keresgélés után ettől a gyártótól csak más típusokhoz találtunk leírást magyarul is, amelyek mind azt bizonyították, hogy megfelelő módon szereltük fel az ülést. Erre azt a választ kaptuk, hogy ez a termék kivételt képez az összes többi közül. Ezután azonban sikerült mégis megtalálni az eltört üléshez tartozó magyar nyelvű leírást is, amely alapján egyértelművé vált, hogy a terméket megfelelő módon szereltük fel és rendeltetés-szerűen használtuk. Ezek után kénytelenek voltak beismerni igazunkat.
Ezt követően a félretájékoztatás és a szakértelem hiányában hosszú ideig nem sikerült mindkét félnek elfogadható megoldást találni a problémára. Miután a megoldási javaslatai nem létező termékekre vonatkoztak, ill. azt is javasolták, hogy inkább vegyünk náluk egy teljesen új biciklit és hozzá gyerekülést, hiszen szerintük nem is kerülne olyan sokba és arra már biztosan tudnának megfelelő gyerekülést felszerelni. Mondván 60 000 forint nem pénz egy bicikliért ő ennyiért tankol havonta az autójába.
Miután magunk megtaláltuk a megfelelő megoldást és típust az üzletvezető elérhetetlenné vált, kollégái ígérete ellenére sem kaptunk semmiféle visszajelzést napokon át. Nem maradt más választásunk, mint nyilvános közösségi portál segítségével, további elérhetőséget kellett keressünk. Ott szembesültünk egy fényképpel (mellékelve), melyen az üzletvezető ugyanilyen terméket, mint ami nálunk meghibásodott pontosan ugyanúgy használ, mint, ahogy mi tettük. Végül így sikerült elérni az üzletvezetőt, megbeszélni vele a csererendelés körülményeit, mely szerint a megrendelést követően egy hét múlva érkezik az új termék. Telefonbeszélgetésünknek megfelelően e-mailben megrendeltük az újabb terméket, melyre 1 hét szállítási határidőt ígértek, 2 hét után napról napra tologatják, amikor legutóbb telefonáltam a háttérből röhögtek, hogy karácsonyra meg lesz (ma dec 9. és közel két hónapja húzodik az ügy). Eddig bíztam benne, hogy megoldódik az ügy, de most már a nyilvánosság segítségével szeretnék pontott tenni a végére. -
#55 Szépen írd össze, hogy mennyibe került a furikázásod, mennyi a kieső időd értéke, mennyi ideig nem használhattad az autót, bérautó, stb. és nyújtsd be nekik a kárigényed. Ha nem hajlandóak fizetni fordulj ügyvédhez, és szerezz tanukat, de ne hagyd annyiban, mert akkor rászoknak. -
csakmarcsika #54 Következő történt velem.Budapesten voltam és az egyik 10 emeletes panelház előtt parkoltam le az autómmal.Mire visszaértem nagy meglepetésemre az autóm szélvédője összetörve+a motorháztető+az A oszlop+a sárvédő a jobb oldalon.Az autó mellett egy idegen ember aki közölte hogy bocsika de éppen polcot szerelt az erkélyen de a polc elszabadult és az autómon landolt.Nah telefonálás elindult ilyenkor mi van és a megoldás az lett,hogy a polcot szerelő emberke lakásbiztosítására lesz az autóm megcsináltatva.A generálinál volt a lakásbiztosítása,és hamar találtunk is közösen a közelben egy autószerelő műhelyt akik szerződésben állnak a generálival és akik szakszerviznek csúfolják magukat.Közölték okés minden mihelyt megkapják a biztosítótól a pénzt akkor majd szólnak és lehet vinni az autót.Eljött az idő amikor szóltak lehet vinni az autót és közölték 3 nap és kész.Szélvédő csere+jobb oldali ajtó csere+motorháztető festés+jobb oldali A oszlop javítás+jobb oldali sárvédő javítás-festés.Ez lett volna az eredeti javítás.3. nap után jön a telefon kész az autó lehet érte menni.Megláttam az autót azt hittem összeesek,az egyik szerelő éppen a baloldali sárvédőmön támaszkodott kulcscsomóval a farzsebében aminek a következménye hogy összecsikargatta szépen a festést,(még jó hogy a másik oldalt javították),a szévédő körűl a tömítő gumi ugy felragasztva ,hogy fel van púposodva,benéztem az autóba és akkor jött a másik "meglepi",a műszerfalon jobb oldalt több helyen égés nyomok,kiégetve a műszerfal.Megkérdeztem ezzel mi történt és néztek rám bután,hogy ők nem tudják,amikor már kicsit erélyesebben kérdeztem érdekes módon eszükbe jutott hogy "jajj hát véletlen amikor az A oszlopot heggesztették akkor kicsit ráppattant a tűz".De szólni nem szóltak volna róla,ha nem veszem észre.........Közöltem én igy az autót nem veszem át,ne haragudjanak de 250 ezer forintot felvettek a melóért amiből én igaz csak 25 ezret fizettem az avulásért de ezt igy akkor sem adhatják át.Na jó közölte majd valamelyik nap amikor éppen ráér telefonál és vigyem vissza majd csinál vele valamit.Eltelt egy hét autó vissza,délután szól,hogy kész az autó.Na amit láttam nem hittem a szememnek,a műszerfalat ahol kiégette megcsiszolta és lefestette,hát valami nagyon gusztustalan és igénytelen állapotba került ezálltal a műszerfal,jaaa és sikerült valami úton módon eggyúttal a műszerfalon lévő szellőző rácsait széttörni.Közöltem vele ez már kezd sok lenni és ne nézzen már madárnak én ezt igy át nem veszem.Persze mindenről készítettem fényképet.Erre ő jó ha nem jó igy nekem akkor majd szerez egy műszerfalat és majd szól ha megvan.Újjabb 1 hét,autó vissza (ehez tudni kell hogy 140km-re lakom Budapesttől+ a munkámból kiesés),délután telefon kész az autó,már gyomorideggel mentem érte.Na autóba beülök megyek kb 5km-ert és észre veszem nem működik sem a benzinmutató,a hőfokmutató fullon van a fordulatszámmérő ugrál.Na vissza a csodálatos szerelőhöz,közli ő nem tudja mi lehet a baj de szombaton vigyem vissza az autót habár nem dolgozik de bemegy hogy megcsinálja.Szombaton vissza a szerelőhöz de már egy ismerősömet is vittem aki ott is maradt és segített az autót ujra szétszedni és összerakni a szerelőnek hátha gyorsabban halad.5 óra leforgása alatt sikerült összerakni.Na másnap megyek az autóval az Air bag felírat világít aminek nem kellene és duda nincs.Hát kész voltam gondolhatjátok.Ezután ujjabb telefon szerelőnek aki közölte ő már nem tudja mi lehet menjek át egy másik szerelőhöz akinek van olyan gépe amire ráteszi és kimutatja mi a baj.Na át másik szerelőhöz akit ő ajánlott habár félve.Másik szerelő közli nem is mutat ki légzságot a műszere valami gáz van,de ő nem tudja mi.Na ekkor önállóan ajánlás nélkűl kerestem egy villamossági szerelőt aki megnézte mi lehet a baj és meg is állapította.A kormányvezető szállat elszkította ez a kontár amit kikell cserélni és akkor minden tökéletes lesz.Na szerelőhöz vissza,közöltem van 2 napja hogy megvegye én elviszem ahoz aki ért hozzá berakja ő pedig fizeti.Igy is történt 2 nap múlva kontár szerelő megvette ,villamossági szerelő berakta és jéééééééé végre másfél hónap után működik az autóm.Na ilyenkor kihez forduljak??Mi a teesndő hogy ez a kontár ne tudjon több autót összebarmolni??? -
Yurij #53
Hozzászólások: 1
Profil megtekintése E-mail Privát üzenet (Elérhető)
T-Mobil félre vezetés!
« Dátum: Ma - 08:01:10 »
Válasz idézettelIdézet Üzenet módosításaMódosítás Üzenet eltávolításaTörlés
Egy érdekes dologra szeretném felhivni a figyelmét minden vásárlónak.
A minap ugy döntötem lecserélem a régi telefonom ujra.
Tv-ben láttam hogy a T-mobil-nál a Sony Ericsson W200i telefon domino kártyával 15000Ft(kerekeitve).
Na mondom be megyek ez jol hangzik,elötte persze körbe néztem a netet hogy nincs e benne átverés.
Nem volt semmi olyan leirva mint amitt nekem a Csepel Plazába a Westeles kishölgy mondot.
Ugyanis csak arany vagy platina kártyások kapják ennyiért.
De ezt valahogy elfelejtik közé tenni.
Undoritó hozzá állás ez,én megfogadtam soha többé nem vásárolok semmit a T-Mobilnál. -
Évibatta #52 Köszönöm ismételten a tanácsot
Nem,nem kötöttem szerződést vele.Erre nem is gondoltam.
Az oktatásról szóló tájékoztatása nagyon tetszet,amit elküldött emailben.
Itt a neten a henna.lap.hu oldalon szabadon hírdeti az oktatásait.
Ebből következtettem,hogy ha itt nyíltan ezt meri vállalni akkor
teheti is mert biztos megvan hozzá minden feltétele.
De tévedtem... -
#51 Hát ez már lehet ok az apehnél panaszra. Az oktatás SZJ száma 80.42.10, ha nem ez szerepel a számlán, (de legalább 80.42) akkor azt másról szól, nem az elvégzett tevékenységről. Azért az önkormányzatnál érdemes egy kört lefutni, mert gyanítom, hogy nem állnak fenn a tevékenység végzéséhez szükséges feltételek, és a számlát is valószínűleg ezért írhatta másról.
Nem kötöttetek egyébként szerződést a tanfolyamról? Mert akkor az sok mindenben iránymutatást adhat. -
Évibatta #50 Köszönöm szépen a válaszokat!
A Szigethalom Város Önkormányzat Jegyzőjének kell írnom,mert hozzá tartozik,hogy milyen tevékenységet folytathat otthon.A számlát egy Bt nevére állította ki,azt mondta az Ő Bt-jük.A számlára azt írta"egyéb szolgáltatás"és ennek írta oda az szj számát.Tanfolyamról itt a számlán nem is tesz említést.
Póstai uton írtam le a panaszom neki, erre ő is reagált.
A pósta utján, ajánlott levelet kaptam tőle, amiben viszont többször is leírta,hogy ő egy oktatást tartott és ennek biztosította a konyhában a megfelelő helyet is.
Tehát nem tagadta,hogy oktatást tartott.A számlán viszont már nem ezt írta le.
A következtetésem ebből,hogy nem is tarhatott volna ilyent meg.
-
#49 lehetett fiktív számla is, hidd el az ilyenek az apeh-től félnek a legjobban, a többi szervtől kap 50-100 ezer forint bírságot és nevetve folytatja. -
#48 Végül kiadta a számlát, úgyhogy apeh-hoz nem mehetsz. Viszont az kérdéses, hogy van-e jogosultsága a számlát kibocsátónak ilyen tanfolyamot tartani, mert lehet, hogy csak beírta a teáor számot, azt meg elfogadták azzal a feltétellel, hogy ha majd a feltételek meglesznek, gyakorolhatja. Lehet, hogy az illetékes önkormányzat jegyzőjénél tudsz panaszt tenni, de a fogyasztóvédelmi felügyelőség részére küldött levél sem biztos, hogy hiábavaló. Amúgy meg marad a polgári peres eljárás, s mivel ti hárman vagytok, nem lesz nehéz bizonyítanotok, hogy valóban nincs arányban a szolgáltatás az átvett összeggel. De valószínű, hogy ő is tudja, hogy többe kerül az ügyvéd, meg a bírósági eljárás, mint amit az egész ér, nem is beszélve az időről. -
#47 max az apeh-nál fogják meghallgatni a történeted, örülj hogy csak ennyivel vertek át. -
Évibatta #46 Mit lehet ilyenkor tenni?
Megszerettem volna tanulni hennátfesteni,és a szolgáltatásomat ezzel is bőviteni szerettem volna.Borzalom lett belőle nem tudás.
Itt a neten a henna.lap.hu web oldalon hírdeti a tanfolyamait H.Nikolett.
Hennafestést és még egyéb ilyen témában "tanít".
Ez a tanítás semmi másból nem áll csak kész átverésből,és a pénz begyűjtésből.
Az "oktatás" színvonala az átadott tudásnak mondott valami,jó ha a hennafestés 10%-át érintette.Ezt utólag tudtam meg sajnos.
Mivel nagyon kevésnek találtam az oktatás alatt kapott információt,utána olvastam,hogy milyen technikája van az elkészítésnek még,akkor döbbentem rá,hogy alig kaptam tudást.
Akkor ott a oktatás helyszínén(konyhában ,gyereksírás közepette történt az oktatás)nem is tudtam,hogy mit kérdezzek tőle csak azt tudtam,hogy ha ennyit mond el a szakmáról ez nagyon kevés. Huszonötezer forintot kért a tanfolyamért,de számlát nem adott róla. Akkor egyidőben hárman voltunk ott, majd a másik nap ujabb két ember jött hozzá.Két nap alatt amíg én ott voltam 125 ezer forintott tett el számla nélkül, és még nagyobb a baj, mert cserébe még mi sem kaptunk érte oktatást.Hárman felszeretnénk jelenteni,( másik két tanuló nem akar hercehurcát )utólag nem is reagált arra mit mi kifogásoltunk. Ő állítja,hogy ennyi az amit tudni kell róla.
Írtam neki azóta ajánlott levelet is,több emailt,de semmit nem haladtunk előre.Kértem a pénzem vissza töle,mondván valamit adott ezért csak húszezer forintot kérek vissza.Erre sem reagált,jogosnak tarja a begyűjtött pénzt.
Így utólag visszadátumozva elküldte a számlát.Október 29-30.án voltunk ott,és a számlát tegnap kaptam meg ajánlott levélben,a levél november 6.-val volt dátumozva,a számla amit ebben a levélben küldött az október 30.-ka volt ráirva.ezt azért küldte el mert megmondtam,hogy nem marad ennyiben a dolog,mert ez egy átverés.
Így utólag azt sem értem...bárki tarthat otthon tanfolyamot ha magát már "mesternek" tartja.Megkérdeztem H. Nikolettet erről ott, és azt mondta nem kell hozzá semmilyen képesítés mert ez nem OKJ-és tanfolyam ,csak egy oklevelet ad nekünk.Azt meg a konyhában is adhatja.
Itt van a hiba akkor.Őt senki nem ellenőrzi?
Hány embert csap be és téveszt meg évente?
Mennyi az elhallgatott jövedelme így évente?
Hol lehet erre jogorvoslást kapni?
Segítséget előre is köszönöm szépen.
Évibatta -
#45 up!
a napokban az egressy úti sparban tapasztaltam egy finom kis trükköt. nem nagy dolog de bosszantó,ti. van a sparban egy zöld meg egy sárga kis papírkeret, amit a spar márkatermékekre, ill az akciós termékekre tesznek. a hölgyike, alkalmazott, az orrom előtt egy bazi nagy zacsiból full találomra teszegette fel az akciós meg a spar márkatermékejelző kis biszbaszokat. De olyan pofátlanul hogy oda is mentem megkérdezni, hogy mégis hogy gondolják, hogy az Oremus aszúra ráteszi hogy márkatermék?? meg hogy lehet hogy a másik bor amire az akciós jelzés került azt tegnap akció nélkül ugyanennyiért vettem? aszongya a drága, hogy "Az biztosan nem lehet.." hát anyád. de komolyan. és nem az hogy megvárjuk mig bezár a volt legalább, neeeem délután 5kor műveli mindezt amikpor tele a bolt ezer vásárló. -
Zoleeca #44 Hali!
"megbüntetik félmillió forintra. Ennek kíséretében írtam egy levelet nekik, hogy fizessék vissza a különbözetet. És láss csodát másnap visszahívott az áruházigazgató, hogy természetesen visszafizetik."
Nem csodálkozom, hiszen a különbözet gondolom nem volt fél milla. De ki tudja hányan nem követelték azt? Szóval ígysem jó ellenpélda... -
#43 http://www.bbs.hu/kthpe.htm -
#42 Nincs véletlen valami infód, pl. egy linked róla? -
#41 Uraim, íme egy ellenpélda:
Szerettünk volna vásárolni egy kerti garnitúrát a bricostore-ban, ami a katalógusban volt. Persze a boltban nem volt kapható, annak ellenére, hogy a kirakatban ott díszelgett, de azt nem akarták eladni, mondván tévesen van rajta az ár. Elmentem egy másik bricostoreba, ott sem volt. Mivel a feleségem nyüstölt megvettem külön-külön, persze jóval többért, de nem hagytam annyiban.
Kikerestem a gvh egyik határozatát melyben korábban pont őket, pont egy ugyanilyen dolog miatt elmarasztalják és megbüntetik félmillió forintra. Ennek kíséretében írtam egy levelet nekik, hogy fizessék vissza a különbözetet. És láss csodát másnap visszahívott az áruházigazgató, hogy természetesen visszafizetik. Szóval ez egy olyan ritka példa, ahol korrektül elintézték a dolgot, és nem kellett elmennem felügyelethez.
Amúgy nem szabad annyiban hagyni a dolgot, én sokszor szoktam beírni a panaszkönyvbe, volt már dolgom a fogyasztóvédelemmel is, és mindíg sikerrel jártam. Persze nem árt előtte egy kicsit információtszerezni, és tényleg csak akkor reklamáléni, ha az jogos, és valóban törvénysértő módon járnak el. Persze sokkal többször megsértik a törvényt, mit gondolnánk, úgyhogy jó ha ismerjük a jogainkat.
(Például volt egy esetem a JVC-vel is, ahol a fogyasztóvédelem azt javasolta, hogy állapodjunk meg, és akkor nem bünteti meg őket, így aztán sikerült kicseréltetnem a videokamerám egy jobb darabra.)
Egyébiránt van is erről több könyv is, a "Titkos hadműveletek pénztálcánk ellen" például még elég olcsó is.
Szóval hajrá, de javaslom, hogy elsőként informálódni, aztán a bolttal megpróbálni megállapodni, aztán lehet a többit. -
Caravan #40 Sajnálom, hogy így történt.
Én inkább azt javasolnám (magyar online üzletekben is bármit meg tudsz most már vásárolni, ha némi késéssel is), hogy csak készpénzes vásárlási lehetőséget válassz.
Remélem többet nem fogsz csalódni, ne veszitsd el a bizalmad -
Zoleeca #39 Köszi a tanácsot. Bár már feladtam a dolgot :(
Egyébként írtam a Fogyasztóvédelemnek, de semmi reakció (legalábbis én nem vettem észre, lehet hogy léptek az ügyben anno), bár lehet nem interneten kellett volna megtennem, de már mindegy.
Ja és egyébként hozzátartozik a dolgohoz, hogy miután telefonálgattam egy sort az eladó boltnak, a honlapon anank a lejátszónak minden nem stimmelő adatát átjavították, szóval már bizonyítani sem tudtam a dolgot.
Az a baj hogy az inetrnetes vásárlás szerintem egy jó dolog, többször is rendeltem már könyvet, illetve egyszer még Ausztriából is egy elég drága dolgot és ezen kívül nem voltak negatív tapasztalataim. De az biztos, hogy a jövőben ilyesmit (elektronikai cucc) csak akkor rendelek, ha már mások is megtették, és pozitívak a tapasztalatok az adott áruházzal kapcsolatban...
ja és a vicce, de pont ezután az ügy után olvastam alig 1-2 héttel egy cikket az egyik napilapban az internetes vásárlás veszélyeiről :D -
#38 Rendeltem a www.thinkgeek.com-ról néhány dolgot, a pénzt azonnal leemelték a számlámról, de az árut nem kaptam meg. Ennek már több mint három hete, pedig DHL Expressel való szállítást kértem. Nem tudjátok, hogy internetes rendelésnél mennyi ideig kell várni az áru megérkezésére? A weblapon ilyen tájékoztatás nem volt. Fordulhatok-e magyaroroszágon panasszal valahová? Mit tehetek, ha egyáltalán nem kapom meg az árut? -
Caravan #37 A helyedben dobnék egy mailt, amiben felhívod szíves figyelmük, hogy a következő lépésed a fogyasztóvédelmi főfelügyelőség lesz.
Nálam ez már kétszer bejött. Javaslom.
Persze, így egy év távlatában lehet nehéz az ügy.
Kérdésedet mindenesetre érdemes itt is feltenned:
http://www.fvf.hu/ -
Zoleeca #36 Sziasztok!
Na akkor én is mesélek.
2004 decemberében megrendeletm egy mp3 lejátszót kb 16 ezer forintért interneten (olyan szivesen megmondanám a címet de nem emlélszem). Minden rendben ment, egészen addig amig meg nem kaptam (sajna a nagyszülők vették át mert nem voltam otthon). A lényeg hogy egy kinézetre éppen hasonlító de gyártóra/tipusra abszolút más fajta készüléket kaptam. Gondoltam sebaj, ha ugyanazt tudja akkor nekem mindegy. Hát nem tudta: nem világított a kijelző, nem játszott le wma-t, nem írta ki az id3 tag-eket, de ez még semmi. Ugyanis még a stop gombja sem működött (bár ugyanezzel a gombbal még ki tudtam kapcsolni - szerencsére)! Kénytelen voltam a pause-val "leállítani" a számokat. Na itt betelt a pohár. Telefon, kérdezősködés miért ezt küldték mikor én nem is ezt rendeletem, miért nem jó, miért nem tud semmit szinte azok közül amik ki voltak írva a honlapra éssatöbbi. Válasz: hát igen az sajnos már nem volt raktáron, ezért küldtek egy hasonlót. Na bazz ne röhögtessenek már 73 db volt mikor elküldtem a megrendelést és vissza is igazoltak, és kvára nem volt hasonló ahhoz amit rendeltem (hjja...hogy külsőleg...úgy igen). Gyorsan csekkoltam a honlapot, hát persze hogy még van. Na midegy. Azt mondták, hogy vagy fizetek még X pénzmagot (ÉN értitek...még ÉN fizessek) és kapok egy másikat ami tényleg tudja azokat amiket elvárok, vagy visszaadják a pénzemet és visszaveszik (persze a futárköltésget azt fújhattam). Na mondom ez lesz, és mégis hogyan? Válasz: ha majd jár erre egy futár akkor "beugik" érte. Gondolom azt már nem merték mondani, hogy fizessem ki a futárköltséget mégegyszer.
A lényeg hogy azóta is "ugrik" az a futár. Bár lehet hogy itt a környéken senki sem rendel semmit interneten, azért nem jött még erre. Ki tudja lehet hogy már holnap itt lesz. Bár azt megszívtam mert azóta nemhogy "nem tökéletes" a lejátszó hanem abszolut nem is működik. Először csak a kijelző, rá egy hétre a hang is elnémult...De nem dobtam ki, mert azzal a 256Mb-os SD kártyával amit hozzá vettem itthon még haszhnálható PENDRIVE-ként.
Na ze volt a 22ezer forintos pendrive története (alig több mint egy évvel ezelőttről) -
Caravan #35 A forgaéólmazó a felelős. Te meg a megmondó ember. Ugye? -
#34 a lényeg ugyanaz marad, a gyártó kiadta a javítást, te meg felelőst keresel..... -
Caravan #33 -
Caravan #32 A problémám megoldódott. Nem a csomót keresem a kákán, hanem az igazam. Nagy különbség.
De Te nem védőként lépsz fel, hanem vádlóként.
Köszönöm, hogy "érdemben", segítettél.
A jogszabály megismerésének keresése, nem taróia gyártás. -
#31 keresed a kákán a csomót, a gyártó biztosítja a termék működését, a terjesztő meg terjeszti és kész, ennyi idő alatt 10x megoldhattad volna a problémát de te inkább gyártod a teóriákat...... -
Caravan #30 Ebben teljesen igazad van. De én (lehet, hogy nem voltam érthető) a tájékoztatást hiányoltam. -
#29 szellemi termékekről van valami hogy nem megfelelő használatért nem ők hibásak, ahogy a kocsi gyártó se felelős azért ha benzin helyett vizet töltesz bele :)