168
A légi közlekedés jelene, jövője
  • Marki
    #168
    Na, az már a 4. belföldi reptér lesz, és még több helyen tervezik.

    Szerintem elég lenne a jelenlegi 3.
  • Shaman
    #167
    ööö most volt a hírekben,hogy Bécsről,meg Pécsre fognak repülni...bá mondjuk ez nem teljesen belföldnek számít :-p
  • Marki
    #166
    Nemsokára létrejön a DKSZ (Debreceni Közlekedési Szövetség).
    Lényegében a MÁV, Hajdú Volán, DKV egyesülése..
    Indítanak pár HÉV vonalat, épül egy új vasúti pálya Debrecen - Nagyvárad között, troli a reptérre, stb...

    Sőt, állítólag építenek még egy kifutópályát, és a fogadóépületet is bővítik.
  • Punker
    #165
    a helyzet változatlan uccsó IC keletiből Egerbe 17:00-kor indul, autópálya nincs meg csinálva az ország top3as turisztikai célpontjához stb :(
  • Punker
    #164
    Repülővel Debrecenbe
  • Marki
    #163
    Na, kicsit elhanyagoltam a topicot... :c

    Egy hír kishazámból:
    Debreceni repülőtér: A második legnagyobb utasforgalom Ferihegy után

  • Punkerwork
    #162
    IC azért drágább mert ott 10-ből 9-szer le tudsz ülni, gyorsvonatnál ez csak 10/6 pl szigetre még egyszer nem tudtam úgy menni hogy lett volna ülőhely
  • Trade
    #161
    nem tudom a Debreceni repter hogy all most.
    De akkor meg azt minek fejlesztgetik.
    Egy Debrecen Pest jarat jo lenne.
    De amikor Nemetektol kerdeztem hogy Berlin-Munchen repulovel jo azt mondtak hogy nem mert sokaig tart amig becsekkol meg a repuloter messze van a varostol szoval meg oda kell menni taxival vagy massal.
  • Punkerwork
    #160
    ja, normális minőségű és rendszerességű vasút kéne, de arra sincs pénz :(
  • Dzsini
    #159
    bennem néha felvetődött az is, hogy az IC miért megy ugyanannyi ideig mint a gyorsvonat, drágábban...

    visszatérve a repülésre, a fapadosok előtt még ötletként létezett egy szomszéd országokkal megcsinált kis lokális reptársaság, aminek esetleg nem csak budapesten lenne kikötője, de ma már erre se sok esélyt látok. onnantól, hogy budapest, bécs, pozsony, és prága is középnagy reptérrel rendelkezik már nehéz lenne nem-fővárosi repteret olyanra kiépíteni, hogy értékes forgalmat gyűjtsön...
  • Punkerwork
    #158
    rendes alatt azt értem hogy pl ne délután 5 körül induljon az utolsó intercity pestről egerbe
  • Punkerwork
    #157
    jobb lenne 1 rendes gyorsvasút rendszer szerintem is.
  • Dzsini
    #156
    túl pici az ország és túl sok az autó, hogy anyagilag megérje egy repjáratot beindítani.
  • Punkerwork
    #155
    jó kérdés
  • Trade
    #154
    Lesz ebbol meg vmi?
    Lesz belfoldi jarat?
  • mr x
    #153
    És ezt a "normál társaságok" beleszámolják a jegybe, vagy ez mindig rájön? De hát így is ugyanannyi, ha nem olcsóbb, mint avonat. Ehhez csak hozzá jön, hogy fél nap helyett egy óra.
  • FtranX
    #152
    erre még rájön a reptéri illeték és a biztosítás, asszem összesen 5-10 körül van.
  • mr x
    #151
    Télleg, ez az 5 990 Ft nem kama, vagy erre még rájön réptéri illeték, meg minden lófütyi?
  • mr x
    #150
    Hé, vmi olyasmit hallottam tegnap az ATV-n, hogy a SKY Europe nem kap(ott eddig) működési engedélyt. Pedig jól jönne, mert áprilisban esedékes lesz egy zürichi út, és szívesebben fizetnék 6000-t és utaznék egy órát, mint 2-3-szor ennyit és egy fél napot.
  • mr x
    #149
    A Ryanair meg ingyenes jegyeket fog adni, valami évfordulóra. Állítólag ők is fogják használni a debreceni repteret. Úgy részletesebben meg Debrecenről az ügyetékes Marki. :-)
  • Marki
    #148
    SZerintem tuti, még 2004-ben esedékes.
  • GozHuszar
    #147
    A Luxair es az SN Brussels Airlines is jonne Budapestre. A hétfői Népszabóság írta, hogy a luxemburgi légitársaság szeptember 22-től járna. Az indok: Luxemburg az EU egyik központja: miniszteri tanácsüléseket rendeznek itt, az EU bírósága itt székel, stb.
    Brüsszelből a Sabena csődje óta csak a Malév üzemeltet közvetlen járatot, napi kettőt.
  • mr x
    #146
    Up(per)!
  • mr x
    #145
    Jó lenne, ha nem annyira.
  • Marki
    #144
    Meglátjuk, mennyire távoli
  • mr x
    #143
    Up!
  • mr x
    #142
    (Hát akkor inkább bejelentkezek, mint 4 perc, ezen ne múljék...)
    Elég szomorú a helyzet. :-(
  • GozHuszar
    #141
    Az a baj, h a GKM-ben finoman szolva is nem szeretik a 'videki' reptereket. Meg Debr es Sarmell. sem. :(( Onkormanyzat meg alig tud aldozni a felujitasra.
  • mr x
    #140
    A távoli jövő :-(
  • Marki
    #139
    Biztos kap szilárd burkolatot, néhány charter járat is érintheti. De ez még a jövő zenéje.
  • mr x
    #138
    Na, akkor gondolkoggyunk!... :-)
    Tényleg, akkor a másik négy polgári reptérrel mit fognak csinálni? (Nyíregyháza/LHNY, Szeged/LHUD, Kiliti-Ságvár/LHSK, Fertőszentmiklós/LHFM)
  • Marki
    #137
    up!
  • Marki
    #136
    addigis fel!
  • Marki
    #134
    MAjd megindul..
  • mr x
    #133
    Valahogy senkit nem érdekel. Pedig milyen jól indítottunk!...
  • Marki
    #132
    mindíg az oldal legalján van topic, sajna..
  • mr x
    #131
    Up!
  • mr x
    #130
    LHBP, LHDC, LHSM mellett ott szerepel még a vacchun.hu-n Szeged/LHUD (2 keresztirányú kifutó), Siófok/LHSK (Ferihegyen kívül az egyetlen ILS berendezés) és Nyíregyháza/LHNY (szintén 2 kifutó - beton+föld).
  • Marki
    #129
    ja:-D
  • mr x
    #128
    Hiányzik a repertoárból, mi? :-)