18
  • Anteris
    #18
    Nagyon gyerekcipőben jár még ahhoz az űrtechnológia, hogy ezért embereket csukjanak le. Majd ha már rutin lesz és nem imádkoznak minden fellővés előtt, hogy jajj csak sikerüljön, na majd akkor lehet bűnösöket keresgélni.
    Előbb-utóbb ki kell valamit találni, mert ez a kémiai meghajtás zsákutca!
  • Bonewerkz
    #16
    es mi van azzal a furcsa kisulessel, ami allitolag eltalalta a columbiat a felsolegkorben?? allitolag egy amator fenykepezte le, aztan a kepet lefoglaltak, a muki meg hallgat mint a sir...
  • Geysap
    #15
    Veletlenul nem ujsagban, egy kozlemenyben. Az en sem allitottam, hogy ez igaz, en nam lattam a start elott a gepet...
    Csak ideztem amit irtak.
  • RelakS
    #13
    Ja, átmész, de közben a karod helyet cserél a lábaddal
  • Geysap
    #11
    Februari hir:
    "A hírügynökségek tudósításai, majd a NASA nem hivatalos közlése szerint a Columbia indulása előtt egy mérnök figyelmeztette a Hustoni központot, hogy az űrrepülőgép bal szárnyának a hővédő pajzsa sérült. A NASA mérnöke, Robert Daugherty az indulás előtt két nappal figyelmeztette a hibára az illetékeseket. Állítása szerint leírta, hogy a bal szárny hővédő pajzsa oly mértékben sérült, hogy még a legapróbb, a levegőből kicsapódó részecske miatt is kilyukadhat. A későbbi nyilatkozatokból kiderült, hogy a tesztelések során a hővédő sérülését már a levéltől függetlenül észlelték. Daugerthy elmondása szerint, amikor észlelte a pajzs sérülését, számításokat végzett arra vonatkozóan, hogy e miatt a repüléskor, vagy a leszálláskor levegőben lévő, minimális méretű a szárnyra csapódó anyagok, törmelékek akkora lyukat okozhatnak, hogy az űrrepülőgép túlzott felmelegedése következhet be. Arról is nyilatkozott a mérnök, hogy a vizsgálatai szerint a szárnyon egy 17-szer 76 centiméteres sérülés volt, ami éppen a legfontosabb hőszigetelő területen. A sérülésről tudtak, az irányító központban napokkal a gép indulása előtt, a Columbia föld körüli teszt repülései során tanulmányozták azt, de nem ítélték olyan veszélyesnek, hogy e miatt az indulást elhalasszák."
  • Deus Ex
    #10
    Morgen.

    Itt a kulcsmondat.. ha idejében felismerik a szárny sérülésének a súlyosságát. És itt a kulcskérdés: fel lehetett-e ismerni idejében a szárny sérülésének súlyosságát? Az a nyomorult szárny nem bírt szemmel láthatoobban megsérülni, és így kérdéses maradt a sérülés mértéke is. Gondoljatok bele, hányan mernétek vállalni, hogy elindítotok egy újabb űrhajót, olyan körülmények között, mint még soha, és mindezt egy esetleges sérülés miatt? És ha a személyzetet megmentik, mi történt volna a Columbiával? A hővédelem javítható az úrben? Ha kijavítják és épségben leszáll, vajon nem nyilvánítják-e utoolag feleslegesnek a rizikoos és drága mentőakcioot? Ezek mind olyan kérdések, amibe a döntéshozoo belebukhat. Korábban is ütődött már szigetelésdarab a hajónak, és nem okozott problémát. Egy újabb eset miatt mentőakcioot indítunk, vagy elkönyveljük egy veszélytelen incidensnek..?

    #9: Haladunk, csak egy icipici hangyabokányi eredményhez is gigászi munkát kell befektetni. Egyébként megjegyzem, hogy a lényeget tekintve más terülteten sincs tuul sok különbség az ötven évvel ezelőtti állapotokhoz képest.
  • [Walaki]D`Lair
    #9
    A fasz kivan! Majd 50 év múltán még mindíg ugyanott topogunk! A kurva életbe...:(((( Már várom, hogy csak itthon belépek a transzporterbe, azt mittomén átmegyek a bnőmhöz 1 pillanat alatt...erre itt szarakodnak ilyen faszságokkal...:((((
  • Munch
    #8
    Volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna... volna...
  • TheZsenyka
    #3
    Ha a nagymamámnak kereke lett volna.
  • [HUN]PAStheLoD
    #1
    megmenthették volna ha...