108
blabla
  • Kepek
    #108
    Vízből és napfényből termel energiát az új mesterséges levél
  • Kepek
    #107
  • Csucsu1111
    #106
    Én próbálkoztam ilyesmik számolgatásával de arra jutottam, számomra az interneten keringő infókból összehalászni és kiszámolni az adatokat tovább tart, mint letesztelni és kimérni a mintavideóban látottakat. A sors fintora, hogy mivel nem vagyok rászorulva, ezért érdekesebbnek találtam egy infrakamera házilagos elkészítését és beszerelését a kocsimba.

    https://www.youtube.com/watch?v=PPdJtEumQb4
  • ximix #105
    Igen külföldi leírásokat összelehet szedni, de én speciel egy magyar viszonyokat figyelembe vevő lakossági leírásnak jobban örülnék.
    Pl hogy xx m3 gázhoz naponta ennyi anyagot és vizet kell betölteni, ilyen tartály és gáztároló, és fűtés vagy szigetelt helység télire ect.
  • Csucsu1111
    #104
    Ha rákerestetsz biztosan találsz leírásokat, még ha angolul is. Én találtam még külföldi cégeket is, akik ráálltak ezek gyártására, most nem keresek vissza.
    Megjegyzem, mióta láttam ezeket az elképzeléseket, egyre inkább érik a gondolat a fejemben, hogy valami gumibelsőt kéne feltölteni-hagyni felfúvódni-, majd azt egy csövön keresztül a benzines autóm szívótorkába bevezetni. A motorvezérlő elektronika majd visszaveszi a befecskendezett benzin/autógáz mennyiségét a szükséges mértékben.
  • ximix #103
    Jó pár éve volt egy magyar srác aki tervezett és készített valami kompakt biogáz tartályt ami még fűthető is volt a téli időjárás miatt.
    Hogy mi lett a projekttel nem tudom, vidéken szerintem működhetne.

    Amúgy jó lenne valami értelmiségiek által kidolgozott, megtervezett, méretezési táblázatokkal ellátott "csináld magad" megoldás is ami a kezdetektől a végig tartalmazna leírást.
  • Csucsu1111
    #102
    Miért? Az a legnépszerűbb?

    https://www.youtube.com/watch?v=pKZgnXQCp98
    Ez fenntartható és mindenkinek rendelkezésére áll.

    Az iménti kérdésre válaszom:Talán azért mert sok pénzt fektettek a kifejlesztésébe és most szeretnék visszakapni, ezért lobbizzák orrba-szájba.
    Valójában én megtiltanám zöld területeken a napelemtáblák építését. Inkább hagyni kéne kicsit visszavadulni a természetet.
  • Kepek
    #101
    Miért a napenergia a legnépszerűbb?
  • fonak
    #100
    Youtube-on sok ilyen "projektet" találhatsz, állítólagos örökmozgókat, nullponti energiát megcsapoló szerkezeteket. :)
  • overseer-7
    #97
    az oké..
    de a passzív házat is be kell és le kell hűteni.
    Magától nem melegszik fel.

    tehát hűtésre és fűtésre mondjatok minél energia hatékonyabb módszereket, technológiákat.

  • fonak
    #96
    Passzív ház.
  • overseer-7
    #95
    Mondjatok olyan technológiákat, amellyel viszonylag kevés energia befektetés árán télen be lehet fűteni egy lakást..
    és olyant amellyel nyáron le lehet hűteni.
  • Kepek
    #94
    Kis vízerőművet avattak fel a Rábán szerdán Szentgotthárdnál, az archimédeszi csigákkal működő erőmű Magyarországon egyedülinek számít. hehe :DDD
  • Kepek
    #93
    Energiatároló vonatok

  • Palinko
    #92
    meg az is durva, hogy nyílt szabadalom
  • Inquisitor
    #91
    Az oké, de ami helyett használnák az is az. Ellenben eddig ment a rinya, hogy nagyon drága és nagyon környezetszennyező vagy energiapocsékoló az akkumulátor gyártása. Na most pampogjon valaki ezért. Itt van EZ. SOKKAL olcsóbb mint eddig bármikor, a gyár meg megújuló energiával fog szépen működni, ami nagyságrenddel csökkenti az eddigi környezeti terhelést a gyártás során. 20 éve megy a rinyálás ezen, erre megcsinálja a Tesla, de mindenki nekiáll fikázni.
    Elon Musk Debuts the Tesla Powerwall
    Utoljára szerkesztette: Inquisitor, 2015.05.01. 16:07:16
  • Palinko
    #90
    ez csak nyugaton lehet megoldás és az akksik még mindig környezetszennyezőek
  • Steel
    #89
    mondom, hogy nem szarozik az ember
    ezek tényleg ki fogják nyírni az olajipart, meg minden más drága, pöfögő, szar hatásfokú terméket
  • Pluskast
    #88
    Igen a Tesla S baromi nehéz kocsi. Minden estre azért kipróbálnám, hogy milyen lehet vezetni :) Kb egy fél éve volt szerencsém 2 napra megkapnom az opel amperát. Mit ne mondjak fantasztikus volt az élmény. Az autó nyomatéka brutális, viszont úgy használni mint egy benzines vagy gázolajos gépkocsit lehetetlenség. Ha egy kicsit jobban nyomod neki elég hamar lemerülnek az akkumulátor telepei.
  • szenyor Lopez
    #87
    Szóval ezt SEM érted :)
  • szenyor Lopez
    #86
    A túlértékelt egy dolog... az majd alakul. De hogy nincs sikertermékük.
  • molnibalage83
    #85
    Teljes értelmezhetetlen és összevissza vagdalkozó komment. Erre mondanám azt, hogy 0 műszaki és jelentéstartalom.
  • Palinko
    #84
    egyelőre a NASDAQ-n túlértékelt a Tesla, de ha komolyabb bevételeik lesznek akkor rendben. Kb 200 többért adják a Tesla papírt mint a bevétele, olyan 70ig lenne normális. Mondjuk egy Microsoft 16, egy facebook 74, egy apple 16, egy Yahoo 6, egy Intel 13. Így már van viszonyítási alapod az 195 ös tesla értékhez, azért ne legyünk igazságtalanok, egy relatív kezdő cég, igaz már 11 éves, de...
  • szenyor Lopez
    #83
    LOL, a gőzgép is mennyivel nehezebb a vitorlánál, aztán valahogy mégiscsak elterjedt ;) A teslában az az érdekes, hogy nincs benne semmi érdekes. Csak valahogy a nagy büdös semmiből hirtelen lett egy autógyár, amelyik olyan autókat készít, amilyeneket addig -így futószalagon- senki sem csinált. Ráadásul olyan minőségben, amit nyugodtan a prémium európai/japán gyártókéval van egy szinten. De valóban, műszakilag annyira nem nagy szám. Csak éppen van mögötte egy kurva nagy szándék, épülnek ki a töltőberendezések (már EUban is), terjed a dolog. Lehet, hogy lufi a papírok értéke, nem értek a tőzsdéhez. De azt mondani a teslára, hogy nincs mögötte produktum, az struccpolitika. Visszatérve a gőzgépre: mai szemmel mit mondanál arra? Hogy valami óriási dolog? Ugyanmár. Akkor már tudtak gyártani kazánokat, tudták, hogy a vizet felforralva gőzt kapnak, tudtak jól tömített hengereket/dugattyúkat gyártani, tudták az alternáló mozgást körmozgássá alakítani. Tehát akkor mondhatjuk, hogy a gőzgép megszületése gyakorlatilag semmiség volt, egy lufi. Hisz semmi extra nincs benne. Most még csak pártízezres a nagyságrend a gyártás, de bakker pár éve működnek csak.
  • Steel
    #82
    mondtam már, visszatérünk rá 5 év múlva.
    a mostani autóm azt még kibírja, meglátjuk veszek e még az életben olajkályhát...
  • molnibalage83
    #81
    Most nézem, csak az akksi 1300 font tömegű. Irgalmatlan méretű holttömeget mozgat, az autó csak 3-4 utassal és minimális cumóval megpakolva 2300-2400 kg tömegű.

    Ez a luxusautók luxusautója...
    Április elseje tegnap volt...
  • molnibalage83
    #80
    És kit érdekel ez a fogyasztás, ha a kocsi 100 ezer dolláros nagyságrendbe fáj...? Ez még a legfeljetebb államokban is nevetségesen derága. Ez neked a tömegeknek elérhető autó...? Az új 10-15 ezer dolláros autókra nem telik a magyar és a világon élő emberek cirka 80-85%-ának.

    Ezen felül nagy távolságot nem tudsz vele menni a töltőrendszer hiánya miatt és a hidegebb éghajlatú országokban a fűtés miatt még közepes távolságon sem versenyképes.

    Szóval csak óvatosan. Soha nem tudtam elviselni az ilyen rózsaszín ködös hurráoptimizmust, aminek kvázi semmiféle alapja nincsnen.
  • Steel
    #79
    nagyon kis időm van, pedig a Tesla-S fogyasztását is kiszámoltam, most nem tudom hol van. Valami 450 Wh/km -re jött ki. Lehet összevetni a benzinnel, forintban.

    nincs sikertermét? tömegeknek?

    infrastruktúra és infrastruktúra

    Pár év múlva lesz igazi sikertőrténet. Akkor fogod igazán sajnálni, hogy nincs részvényed.
    Németországban ugyanez várható 2020-ig. Mondom, aki most beszáll az szakítani fog. Majd visszatérünk erre 5 év múlva.

    Az álmai nem érdeklnek, csak amit meg is épít.

  • Pluskast
    #78
    Miért ne vennék meg tőled? :) Most is folyik szépen a cég részvényeinek adás - vétele.
  • molnibalage83
    #77
    Milyen sikerterméke van a Tesla motorsnak...? Hm...? Musk tényleg nagyon szakított a szoftveriparban, de könyörögöm, azóta mitt tett le komolyan az asztalra, mint működő sikertermék, ami a tömegek számára elérhető...? A csővonatos álma is akkora tévút szerintem, hogy szavak nincsenek rá.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.02. 12:38:05
  • Steel
    #76
    milyen hit? hol nincs teljesítmény?
    már megint mit akarsz megmagyarázni??
  • molnibalage83
    #75
    Bár nem értek a tőzsdéhez, de ott is kereslet és kínálat van nem? Lehet, hogy olcsón vettem volna, de most ki venné meg tőleg méregdrágán...?
  • Pluskast
    #74
    Lufi vagy sem ha akkor vettél volna a részvény pakktejükből mikor megjelentek a tőzsdén, beljebb lennél jó pár millával :)
  • molnibalage83
    #73
    Öööö Musk Tesla részvényei lufi kategóriásak, nincs mögötte valós teljesítmény, csak hit..
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.04.02. 11:27:05
  • Pluskast
    #72
    Azt hiszem neki már most sincsenek anyagi gondjai :) Kár, hogy anno mikor még sehol nem volt a cég és szarért - húgyért lehetett a részvényeiket venni, nem vettem. Azt hiszem most én is sokat mosolyognék :) Egyébként a Tesla akkor fog nagyot kaszálni ha kijönnek az első kompakt verdával, ami ha jól tudom 1-2 éven belül meg is valósul.
  • Steel
    #71
    #68-ban írtam, hogy japán vízibusz-ai engem is érdekelnek. A Toyota már dolgozik a személyautón is.

    Reménykedéssel vegyesen vízionálok olyat, hogy el fognak tűnni az olajkályház az utcákról. Aki ebbe most belevág, milliomosként kerül ki a bizniszől. Elon Musk (Tesla) ugyan már milliomos, de ha beszáll a Tesla-val a hidrogénbiznisz-be, még milliárdos is lesz belőle.
  • Pluskast
    #70
    Na azért le a kalappal a kínaiak előtt!

  • Desiderata #69
    Az űrben építene naperőművet Kína
    (ez most csak tréfa, vagy komoly?)
  • Steel
    #68

    őszintén vetődtem a naptárra a cikk láttán, hogy már elseje van??

    Én eléggé AE-rajongó vagyok, de ez itt...

    hát nem tudom... plusz megint jön a tárolási probléma. Akku-ról semmi szó nem esik, pedig plusz súly. Kábel meg mekkora kéne 600kW-nál és főleg egyenáramnál?? Nehogy már 48V-on akarjanak 10A-t leszedni, mert arra sem elég az a madzag a videóban...
    Ha lesz hozzá szupravezető, lehet tovább gondolkodni.

    Japán "vízibusz-ai" most jobban érdekelnek.
    Utoljára szerkesztette: Steel, 2015.03.22. 17:45:05
  • Desiderata #67
    Szélerőművet épített a Google