1459
-
#1459 Már itt is a fő oldalon. -
#1458 http://prohardver.hu/hir/via_eladja_s3_htc_graphics.html :( -
#1457 Elképesztően izgalmas lesz a grafikus kártyák piaca az elkövetkezendő egy hónap során. Az AMD és az NVIDIA mellett az S3 is beköszön egy új termékkel, mely a multi-GPU-s megoldások felhozatalát színesíti. Az utóbbi kártyát a VIA a következő héten megrendezendő Digital Signage Expo 2010 kiállításon mutatja be. A termék a S3 Chrome 5400E x2 nevet fogja viselni, és az új PanoChrome technológiának köszönhetően akár 8 monitor kezelése sem okoz neki gondot. Az elgondolást természetesen az ATI EyeFinity megoldása ellen vetik be. A VIA ezen a ponton jól gondolkodik, hiszen a vártnál nagyobb igény mutatkozik a több monitort kezelő eljárásokra, ami kedvezhet a cég eladásainak. Természetesen a kártya támogatja a HD videók gyorsítását, továbbá az energiaigénye sem lesz magas. Sajnos a vállalat nem árult el többet az új modellről, de kellőképpen felcsigázta az érdeklődőket, ami jó eséllyel növeli a bemutató sikerét.
info: Prohardver
Egyszer már igazán elmehetnének a teljesítmény irányába is és akkor 3 oldal közül lehetne csemegézni árak is jók lenének! -
#1456 Hat miutan befuccsolt a Larrabee, en elgondolkodnek a helyukben gyorsan egy grafikus reszlegrol (ami most van, azt nem neveznem annak :)), kulonben a Fusion nagyon be fog nekik b***ni, az nV meg a Fermivel megcsinalta ami nekik nem ment. Most eleg borusak ezen a teren a kilatasaik szerintem, de meg is erdemlik az utobbi evekben elkovetett gusztustalansagaikert :) -
#1455 Pont ugyanez jutott eszembe...
Nem értem viszont, hogy miért nem történt már meg évekkel ezelőtt? -
#1454 Nincs forrás :(
A VIA is nagyon gyengélkedik... Pedig technikailag úgyahogy tartják a lépést, de nincs erőforrás a teljesítményt is hajkurászni. Amúgy úgy tudom a kínai piacból élnek (vegetálnak) főként. Az intel helyében inkább lepaktáltam volna velük, a GMA-kat ígyis verik :D -
#1453 Az S3 is beszáll a GPGPU harcba
Basszus hihetetlen hogy ezek még mindig fennmaradtak!De miért csak alsó kategoriába nem értem! -
#1452 Ati rajongó vagyok, de minden tisztelet a VIA-é. Anyira kicsi cég és milyen jó termékeket tud piacra dobni. Le a kalappal.
Tuti megveszem ezt a S3 Chrome 540 GTX a másik gépemre. -
#1451 mármint 4db-ot... -
#1450 madj veszünk a gépbe ilyet és nem is lesz rossz... :) -
#1449 Megelőztél :) -
#1448 64 bit :(
Az istenért nem lehetne már minimum 256, manapság már az is alsókat -
#1447 Csendben megjelent az S3 Chrome 540 GTX -
#1446 Ez már büntet...
(64bit, GDDR3(!!!), HDMI, DVI, D-sub) -
#1445 hat ez keves lesz... talan valahol a notik vilagaban latom ertelmet eme remek kis(teljesitmenyu) kartyanak :|
monnyuk nekem a notimban 2400 XT kari van... nekem eleg... :D
uigy mulik el a vilag dicsosege :C
-
#1444 "Az, hogy az nV nem támogatja a DX10.1-et és akadályozza az új algoritmusok terjedését csak rossz a fejlesztőknek és a felhasználóknak is."
Nyomorult cég, ezért is utálom őket. -
Abu85 #1443 Szerinted az nV nem tudna önmagától DX10.1-es VGAt tervezni?
Elég rossz dolog, hogy nem használjuk a DX10 és DX10.1-es eljárásokat. De ennek oka van. Az nV-nek az a jó, ha Crysis-t ostromló gépigények vannak a játékoknál.
Az a baj, hogy egy helyben toporgunk, és hasonló eljárásokat használunk most is, mint 2 éve. Ezen a jelenlegi G80 alapú és feltételezhetően a GT200 architektúra elve sem fog változtatni. Azért alakítják ki a DX10 és főleg a DX10.1-ben az új eljárásokat, hogy alkalmazkodjanak a grafika fejlődésének írányához. Ezt úgy kell értelmezni, hogy a háromdimenziós grafika fejlődése meglehetősen kötött. Alapvetően ismertek azok a technikák amik a közeljövőben és a távolabbi jövőben használni fognak, de az alkalmazott eljárások addig megváltozhatnak, mert lehet, hogy valaki talált gyorsabb algoritmust ugyanarra a feladatra.
Mondok egy példát, hátha úgy egyszerűbb megérteni. Manapság vagy a nagyon közeli jövőben elterjedt lesz a Parallax Occlusion Mapping (ilyen van a Crysis-ba, az új 3Dmark Vantage-ban) alapú technikák. Alapvetően a technika leképzésére már a DX9 is kínált megoldást, de az akkori karik lassúak voltak hozzá. Ugyan még a mostani VGA-ak sem szerepelnek valami fényesen ennél az effektnél, de már érdemes erőltetni a POM leképzéséhez, így terjed a technika (SLI, CF tulajok örülnek). A csavar ott jön be, hogy a DX10.1 tálal a POM leképzésére egy, az eddigieknél, jóval gyorsabb megvalósítást a LOD utasítások segítségével. Ha az nV támogatná a DX10.1-et akkor a POM vélhetőleg mindenhol LOD utasításokkal lenne létrehozva a jövőben. Ezzel jól járnának a fejlesztők, mert a LOD utasításokkal egyénileg definiált szűréseket lehet alkotni, így a POM nem akasztja majd össze a bajszát a szögfüggő AF szűrésekkel, jó lenne a felhasználóknak, mert a látvány gyakorlatilag ugyanaz, de a sebesség az ésszerű és átgondolt algoritmusnak hála gyorsabb.
Hogy ne csak egy példa legyen ott van még a leképzési fázisok esete. Például a Quake 3-nél úgy volt a renderelés, hogy volt egy fényszámítási fázis, majd egy árnyaló és utána még egy fényszámítási. Nem meglepő a dolog, hogy ez eléggé erőforráspazarló, hiszen kétszer végzünk minden modellen fényszámítást. Ez a példa a Quake 3 utáni években még bonyolultabb lett. Ám a Shader modell segítségével van megoldás a problémára: Deferred Rendering, ez is elterjedt lesz nagyon. A lényege egyszerű, üssük ki a felesleges munkavégzést. Le kell számolni a képet megvilágítás és árnyalás nélkül, majd a kimaradt munkát utólagosan feldolozni több Render Target-be. A Shader Modell elég komplex ahhoz, hogy jó eredményeket lehessen elérni. A probléma az AA-val és a Deferred Rendering fázisokkal van. Az AA már sokszor volt tárgyalva ez az MS sara bele kellett volna tenni a megoldást a DX10-be. A Deferred fázisoknál viszont továbbra is gáz, hogy a GPU nem dolgozhat rajtuk párhuzamosan. A DX10.1-ben ezt emgoldották, így a Deferred Rendering technika leképzéséhez redukálva lett a fázis igények száma, így nőtt a sebesség. Megint jó a fejlesztőnek és a felhasználónak a dolog, mert a programozónak egyszerűbb dolga lesz az optimalizálással és az AA gondok megoldásával, míg a felhasználó örülhet, hogy gyorsabba megkapja ugyanazt az eredményt.
Persze az elméletet folytathatnánk tovább a Cube Map tömbökre is. Egész érdekes dolgokat lehet a technikával leképezni. Természetesen itt is előnyt élvez a DX10.1-es megvalósítás, mert a DX10-ben minden Cube MAP tömböt külön fázisban keleltt számolni, mí a DX10.1-ben párhuzamosan is elvégezhető a feladat a GPU erőforrás kapacítására optimalizálva. Az eredmény ugye megint jó a fejlesztőnek és a felhasználónak, az okok hasonlóak a fentiekhez.
Az, hogy az nV nem támogatja a DX10.1-et és akadályozza az új algoritmusok terjedését csak rossz a fejlesztőknek és a felhasználóknak is. A fejlesztő továbbra is eszeveszetten fog optimalizálni... De minek ugye? Ki jön a program (Crysis) és mindenki leszarozza, hogy egy optimalizálatlan szutyok, a kor szégyene. Pedig jól van optimalizálva, mert amit ki lehetet kihozták belőle. A felhasználó extra rosszul jár, mert minden évben VGA-t kell vennie.
Egy valaki jár jól, az nV. El tudja adni az új cuccait, az egyre gyengébb PC-s játékipart látva is.
A DX10.1 támogatásra az nv-től nem számíthatunk soha. Egy korszerű DX10.1-es megvalósítás gyökeresen más elvű architektúrát igényelne (kb. olyat, mint az R600-ra építkező rendszerek). Persze nem korszerűen is meg lehet oldani, ezesetben az nV TPC féle felépítése is jó. Alapvetően szükség lenne a Gather 4 támogatásra, ehhez a chipben előforduló mintavételezők számát meg kellene négyszerezni (ez elég sok plusz tranyó). Kisebb változások kellenének a ROP blokk-ok terén, a Blending hatékonyabb hassználatához. Plusz a Multisample Buffer használata mellett nem árt egy optimalizált vezérlés a hatékony AA-hoz.
A GT200 igazából egyetlen dolgot épít be, a GPGPU-nál hasznos double-precision-t amit a GT200 elméletben 1/8-ad sebességgel végez. Ez tulajdonképpen elég lassú, mert az RV670 1/2-ed sebeséggel csinálja ami jóval hatékonyabb. Itt jön ki az a tervezési irány ami az RV670 alapú chipeket nagyon magas precizítású számításnál iszonyat hatékonnyá teszi.
Üzletileg sem érné meg a DX10.1 támogatás az nV-nek. Egyrészt nem egy esetben olyan face-to-face összehasonlítást eredményezne az új API támogatása a HD Radeonokkal ami kihozná a GF architektúrák gyengeségeit. Nagy adatmennyiséggel dolgozó GS feladatok esetén még az HD3650 is szépen elpicsázná a GT200-akat. Másrészt a DX10.1 számtalan helyen egyszerűbb és gyorsabb algoritmusokra ad lehetőséget a fejlesztőknek. Nyilván ezzel a módszerrel csökkenne a játékok gépigénye és az nem tesz jót a jelenleg jól tejelő üzletnek. -
#1442 Mire ??Én nemértek ezekhez a dolgokhoz de már ha ott az S3 által megalkaotott DX10.1 akkor nekik nem kell vele foglalkozni csak aköré építeni a maguk erős gépezetét és kész is a DX10.1-es nvidia VGA.
Vayg ez nem ilyen egyszerű? -
Abu85 #1441 És mire megy velük, kihirdetik, hogy végre nekünk is van DX10.1-es VGA-nk, és tovább erősítik a GF vonalat DX10-es karikkal? -
#1440 az -
#1439 Azt lesz, szerintem is... -
#1438 Chrome 440 GTX
Nemlepödnék me az sem ha nvidia felvásárolná ezeket is.Mert ugye itt is tudják már a dx10.1-et! -
#1437 Teljesítménnyel eddig sem volt probléma (mármint ami video/2D meg azért játékokban is elvolt, mikor épp nem bugzott) de a beszerezhetöség, na az már más kérdés. Mikor a Deltát hónapok telefonálgatása és utánajárása után itthon is megtaláltam, akkor azt hittem ennél rosszabb nem lehet :D Pedig de :)
-
#1436 ahhhh fincsiiii! ^^
-ventit kicserel valami passziv jobb hutesre...
-belerak HTPCbe
-elvezkedik, hogy full silent minden es gyonyoru a 2D (chromeos tesztek szerint)
nyammm -
#1435 Az alsó kategória királya lehet az S3 Chrome 430 GT -
#1434 nalam erik egy kis ultracsendes vekony kis htpc szeruseg... (HDmozi lcdn, net meg ilyen gagyiag dolgok ) szal nalam elsodleges szempont a 2D kepminoseg^^
szal varjuk-varjuk^^ -
#1433 most gondolj bele nem lett volna ATi és nvidia most ők lennének a legjobb gyártók -
#1432 Kiváncsi leszek elverik-e majd a 6600GT-t :D -
#1431 Jah tudjuk, már megint megelőzte korát
Nembaj, legalább megint jókat lehet majd röhögni, hogy az old DX9 gammék, hogy "szakítanak" és mennyire bugosan jeleníti meg.
dx10.1-ről nem is beszélve. Megint egy deltakrómszánalom S3 sziríz.
-
#1430 alig van rajt alkatrész
dx10.1-et is tudnak -
#1429 S3 Graphics: jönnek a DX10-es GPU-k!
az első új vga-m Aristo S3 Savage4 16MB SDramos volt az SGramos az gyorsabb vót de akkor még lama voltam -
#1428 Bemutatta új GPU-generációját az S3 Graphics -
#1427 :-D
Én a MZ/X verzióra várok! A mikrobi editionra!
-
#1426 XE/E1 miko' jon? mert a puziagh "csingcsungtol" nem latni :C
btw... a mostani 512es x1900xtmet ha megveri az xe/e1 3Dben... VALTOK! :D 2D kvájoliti>>>ALL :D
mostis orrbaszajba Eschalonozok(lol mi? :D) -
#1425 A #1414 hsz-ben a kép érdekes!Ha valóság alapja is lenne az jó lenne mert színesebbé tenné a piacot!
-
#1424 hat enis remenykedtem titkon... dehat ennyi volt akkor...
pedig bejolett volna... :C -
#1423 De tuképp igaza van :)
amilyen sebességgel frissül mondjuk pl a honlapjuk, állhat a cég vagy két részmunkaidős egyetemistából :)
De a szomorú, hogy ez gyakorlatilag az egész VIA-ra jellemző, se chipset, se processzor, se hangkártya fejlesztés. Valamiért a "sokat akar(t) a szarka..." mondás jutott az eszembe :D -
#1422 :DDDDDDDDDDDDdddd -
#1421 Érdekes hogy ezek még léteznek! -
#1420 Chrome 460 and 430 will have maximum core frequencies of 1GHz, support PCI Express 1.0 and have built-in HDMI and HDCP compatibility. The two chips will mainly focus on the mid-range (460) and entry-level (430) markets in addition to clients in the set-top box (STB) and embedded sectors, noted the sources.
illetve kb ugyanez x-bitnél
Attól tartok ebből már semmi nem lesz, pedig most, hogy relatíve gyengék a dx10-es középkat kártyák, lehetne esély, de ez sem lesz erős, sőőőőt. Idő lett volna megtervezni, de úgy érzem manapság VIA-nál semmire sincs pénz :(