7
Hogyan csináljam COSMO-ban/V-Builder-ben?
-
#7 Nini, van ilyen topik. :) -
#6 Hello!
Estleg valaki nem tudja hogyan lehet hangot hozzárendelni egy eseményhez? -
suni100 #5 Sziasztok
Látom elég kihalt a fórum, de azért felteszek egy kérdést, hátha valaki észreveszi, nagyon sürgős lenne, kedd estig meg kéne oldanom a dolgot.
Na, szóval egy VRML világban van egy animációm, aminek csak egyszer kéne lefutni. De ha a loop-ot FALSE-ra állítom el sem indul a TRUE-n van akkor megy csak nem áll meg.
--------------------------
a kód:
DEF idozito TimeSensor {cycleInterval 10 loop FALSE}
DEF mozgato PositionInterpolator {key [0 0.1 0.2 0.3 0.4 0.5 0.6 0.7 0.8 0.9 1]
keyValue [0.4 0.7 25.15, #0
0.3 1.35 25.15, #1
0.4 1.8 25.15, #2
0.6 2.32 25.15, #3
0.9 2.85 25.15, #4
1.4 3.3 25.15, #5
1.8 3.75 25.15, #6
2.3 4.1 25.15, #7
2.8 4.3 25.15, #8
3.4 4.45 25.15, #9
4 4.5 25.15] #10
}
DEF forgato OrientationInterpolator {key [0 0.1 0.2 0.3 0.4 0.5 0.6 0.7 0.8 0.9 1]
keyValue [0 0 1 1.5707 #0
0 0 1 1.4137 #1
0 0 1 1.2566 #2
0 0 1 1.0995 #3
0 0 1 0.9424 #4
0 0 1 0.7853 #5
0 0 1 0.6283 #6
0 0 1 0.4712 #7
0 0 1 0.3141 #8
0 0 1 0.1570 #9
0 0 1 0] #10
}
ROUTE idozito.fraction_changed TO mozgato.set_fraction
ROUTE mozgato.value_changed TO rud.set_translation
ROUTE idozito.fraction_changed TO forgato.set_fraction
ROUTE forgato.value_changed TO rud.set_rotation
---------------------------
Ennek elvileg így jónak kéne lenni, de mégsem az. -
#4 Keresten speciket, de későn kapcsoltam, oszt már csak erre volt hely...
Nem jön rosszul egy kredit sem, úgy is többnyire baromságokat tanul az ember, ennek legalább van valami minimális értelme... -
Laslow #3 OFF
Jó a szerkesztő hozzá, egy nagyon jó ötletet láttam az egyikben: minden sor előtt van egy sorszám, és arra klikkelve, ha egy összefüggő rész következik abban a sorban, az egészet be tudja csukni/kinyitni. Na, érthetően, pl Pascal szintaxissal:
for i:=1 to 100 do
begin
...
...
...
...
end;
...
helyett:
for i:=1 to 100 do
[]
Ez azért hasznos, mert a nagyobb begin-end egységeket, vagy C-ben a {...} egységeket egy klikkel el lehet tüntetni a látható kódból, és így sokkal áttekinthetőbbé válik a rendszer. Azóta is keresek ezzel a képességgel felvértezett szerkesztőproggikat, mindenfélét, pl. PHP-hez valót. Aki tud írjon ilyen szerkesztőnevet!
Thx.
ON
Ez egyébként egy holt nyelv, minek ilyesmi elsajátítására időt szánni? Csak a kredit miatt? -
#2 Nem kell ehhez szerkesztő, lehet simán jegyzettömbben is.
Íme a ma éjjel összetákolt ultragagyi egyetemi beadandóm bizonyítékként:
(Katt a képre)
-
node #1 Ha valaki ért a VRML szerkesztőkhöz, akkor egy kis helpet kérek.
Eddig két féle szerkesztő programot próbáltam ki:
1. Cosmo Worlds 2.0,
és a
2. V-Realm Builder.
Sajnos, mivel nem igazán látom még át a működésüket, nem értek néhány dolgot...sokat nem értek, de csak néhányról tudom, hogy nem értem.
1. Cosmo Player
A transform csomópont esetében nem mindig engedi, hogy a rotation mezőben tengelyt (vagy irányát) módosítsam.
Pl.: rotation 0 0 1 0
ezt nem tudom megváltoztatni
rotation 0 1 0 0-ra,
csak úgy tudok "tengelyt váltani", hogy a szögnek is adok valamekkora értéket (radiánban). Hogyan tudnám megváltoztatni úgy, hogy a második legyen?
2. Cosmo Player
Nem tudok group csomópontot létrehozni, hiába is kattintok a help által megjelölt ikonra, csak transform csomópontot tudok így létrehozni. A csoportosítandó csomópontokat az egérrel, és SHIFT billentyűvel szoktam kijelölni. Hogyan lehet group csomópontot létrehozni?
3. Cosmo Player
A USE használata úgy történik, hogy a node name-hez beírom egy már nevet kapott node nevét?
4. V-realm Builder
Nem találtam módot az interpolátorok létrehozására. Hogyan lehet interpolátorokat létrehozni?
Előre is köszönöm, ha segít valaki!
node