17
  • Rive
    #17
    Én is reménykedem hasonlókban :)
  • Supergamer_real
    #16
    Raadasul ellenben az ilyen P4 vs Athlon baromsaggal (mert vitanak nem neveznem altalaban eleg keves erv hangzik el, vagy ua.-t ismetlik) ebbol az eszmecserebol esetleg mas is tanul valamit - kicsit melyebben, minthogy a proci=szorzo,csikszelesseg,X millio transistor etc.
  • Rive
    #15
    "Srácok úgy írtok, mintha ezt a sok "problémát" nektek kéne megoldani majd..."

    Nézd, sok fórumbeli emberke képes arra, hogy oldalakon keresztül ilyesmiket írjon:

    "-A p4 jobb mint az XP! - De nem! -De igen! -De nem!!! -De igen!!! -De nem!!!!!!!!!
    -De igen!!!!!!!! -###&@!!!! -@%%%+#!!!"

    , akkor nekünk is meglehet a magunk szórakozása, nem ? ;)
  • Supergamer_real
    #14
    "Srácok úgy írtok, mintha ezt a sok "problémát" nektek kéne megoldani majd..."

    Ez reszben igaz.Ha jol tudom Rive hardverfejlesztessel is foglalkozik, engem is erint valamelyest a "problema".

    Visszaterve, amirea a cikk nem ter ki.Ezekben a generaciokban IV, V. mutatkozik be a SUN sajat ketutas simultan tobbfonalat multi threading eljarasa.Ez eleg lenyeges mert nem csak - a CISCeknel kozponti temava - valt orajel emelesrol van szo.
  • Rive
    #12
    Bezony, bezony... Elég tekintélyes áramot bele kell préselni egy vezetékbe, hogy 133MHz fölött még felismerhető négyszögjelet lehessen rajta átvinni...
  • Supergamer_real
    #11
    noveli=novelni
  • Supergamer_real
    #10
    Arrol nem is beszelve, hogy azt a 133MHZ FSB-t sem lehet a vegletekig noveli... lesznek it meg egyeb problemak athallas, hoelvezetes etc.
  • Rive
    #9
    A cache-val, regiszterek számával lehet egy darabig trükközni, ezt tudjuk :)

    AMi viszont gáz: a jelenlegi elvek nagyon hamar ki fognak fulladni, mégpedig az alapelemek közötti távolság miatt. Belegondoltál már, hogy a 133MHz-s rendszerbusz mekkora hullámhosszal üzemel, és egy-két centiméteres eltérés a vezetékezésben hány százalék csúszást eredményez a jelek vételénél?
  • Gabest
    #8
    "gamerkodni" egy sünnel :D Nem minden a lóerő, ha nem elég áramvonalas, nem indul a forma1-ben.
  • Supergamer_real
    #7
    A GHZ mizeriat egy ideig (a szilicium fizikai korlatjanak elereseig biztosan) lehet nyugodtan novelni mint tudjuk - mindig lesznek kissebb akardalyok de a szilicium fizikai hataranal (talan 30GHZ ha jol emlexem) vagy atternek mas felvezetokre ....> dragabb vagy optikai processorok(?) vagy (?)... Ennek ellenere a Multy threading procik megjelenesevel (szimultan tobbfonalasrol beszelek mert mas kategoriajuak mar leteznek, a szimultan tobbfonalast elegge uj) mindenkeppen novekedni fog a cachemeret az ezt tamogato procikban.Az iNTEL a felmerulo problemakat a regisztermeret megduplazasalval oldotta meg (nem sokat benazott vele:)), de igy is romlas mutathato ki a cache-eknel.De ez a problema nem ugyanugy erinti az L1et es az L2-t.
  • Rive
    #6
    Ja, az adatellátás: ez lesz a legfogósabb probléma a processzorok fejlődése során, nem a GHz-mizéria...
  • Supergamer_real
    #5
    Shaman nem kellene a RISC-eket a CISC-ekkel keverni.Ettol fuggetlenul vannak ra tesztek, hogy osszehasonlisd a ket processort - ha nagyon ragaszkodsz hozza -, de ertelmetlen lenne.

    "Azért ahhoz képest eléggé gagyi a frekvenciájuk!"

    Legjobb tudomasom szernit semmi akardaly sincs pl 2GHZ-s RISC processort tervezni, legyartani, de megsem teszik.

    Mellesleg nem eleg legyartani egy processort, valahogy el kell latni adatokkal is.Ott van peldanak az Itanium.Egy uj arch. (EPIC), ami eleg irgeretes, de a tervezok jol megszenvedtek a hatalmas magmerettel, illetve, hogy hogyan lassak el adatokkal.Persze kezenfekvo a cache meretet novelni, de mivel ez SRAM meg is latszik a proci aran illetve egy processor teljesitmenyet sem lehet a vegletekig novelni puszta cachemeret novelessel.

  • Power
    #3
    Pontosan így van.
    SPARC assembly? :-)))
    Másrészt ne várjon senki se überkirály sebességet egy PC-hez képest.
  • mir
    #2
    még 1 ilyern beszólás, és a game-fejlsztők legyaknak...
    tudod milyen knnyű nekik az X86 ASMkódolás? meg is szülnének, mire valamit kiizzadnának SPARCra. azonkívül a windows kényelmét(directX) is el kelene hagyni, a sokkal mostohább UNIX környezetért... hirtelen megvsappanna a játékfejlesztések száma...