27
Avagy hol van már a Settlers4
  • Zogu
    #27
    Ha idetéved egy profi, kérek egy privát levelet, mert érdekelne néhány finomság. Pl: Hogyan lehet útjelzőt (sighnpost) kreálni? Ezt ugyanis gyakran hiányolják az eltévedők.
    Na köszi.
  • nofertiti
    #26
    Előre is köszi!
    Egyébként - ha jól emlékszem - a templom leírásánál olyat tanácsol, hogy a smithy és az armourer közelébe érdemes építeni. (remélem nem a hiányos angolommal értettem félre valamit) Én oda építettem, de semmi különöset nem tapasztaltam, onnan nem vittek be semmit. Egyébként a templomnál is van "entry", meg ilyesmi, de a többi házzal ellentétben nincs odarajzolva, hogy miből mit csinál.
    Én egyébként már harcoltam a második pályán, bár én sem vagyok oda a háborúsdiért. Arra kellett nagyon figyenli, hogy Bajarni (vagy Bajani, nem emlékszem a pontos nevére), vagyis a főhős nehogy meghaljon, mert akkor kezdheted újra a pályát. Egyébként nem tűrhető a harc, egész jól lehet irányítani őket, és ha már közel jár a halálhoz egy-egy katona, azt kihoztam a harctérről pihenni. Csak az volt az unalmas mire a katonák összeszedték a cuccot, mivel nem sikerült a barrackba bevitetnem őket. Viszont ami nagyon tetszett az a catapult volt. Bele kellett ültetni egy embert és nagyon jól lehetett irányítani, katonáktól kezdve mindenre lehetett lövöldözni.
  • PetruZ
    #25
    Nem, csak free gamékat nyomtam, a kampányba nem kezdtem még bele.
    A templommal kapcsolatban most megfogtál. ;) Az első résszel kevertem és azt írtam le, de most már eszembe jutott nekem is, hogy a C2-ben máshogy vannak a dolgok. De a templom pontos rendeltetéséről nem tudok mit mondani. Este felrakom majd a játékot és megnézem.
  • nofertiti
    #24
    Köszi, hogy ilyen gyorsan válaszoltál. Minden tanács jól jön. Te már végigjátszottad az összes pályát?
    Bocsi, de a templom sajnos még mindig nem világos. Druidám már van, bár most nem emlékszem melyik az a következő kettő közül. Van egy ember akinek van saját háza ahol gyógynövényt termeszt, amit azután egy másik foglalkozású egyén (aki a varázsitalokat is készíti) olajjá alakít. Viszont egyikük sem lakik a templomban, ha jól emlékszem. Ki lehet adni nekik, hogy költözzenek be oda? És mennyivel lesz jobb utánna? Az olajat egyébkén nagyon szépen égetik a lakóházaknál.
    Sajnos csak a hétvégén tudom majd kipróbálni a tanácsaidat, mert az albérletben nincs gépem, a munkahelyemen pedig nem játszhatok. Mivel nem emlékszem minden megnevezésre és hirtelen nem tudom megnézni, ezért fogalmaztam zavarosan.
    Ja, egyébként merchantom nekem is van, próbálkoztam is vele kereskedni, de az nem jutott eszembe, hogy kocsit adjak neki, azután fel is adtam.
  • Sephi
    #23
    Jo engem borzasztoan lefarasztot ez a game:) aszem 3. palyaig mentem el vele asztan uninstall:)
  • PetruZ
    #22
    A kereskedést a merchant-okkal lehet csinálni, őket pedig mesterfokú carrier-ekből lehet képezni.
    A merchant raktárak között szállít, kiskocsit kell neki adni és a karakter kisablakán össze lehet állítani neki egy útvonalat (route), hogy mely pontokon álljon meg és ott milyen terményeket pakoljon fel ill. le.
    Kereskedni csak akkor tudsz, ha az adott néppel barátságban vagy, a raktára kér terményeket (rákattintva kiírja a váltási arányokat), illetve ha a signpost-ok hálózata összeköti a kettőt.
    A templomban druidák élnek (őket a gombaszedőkből lehet fejleszteni) és szent olajat készítenek a gombákból, amelyet aztán a háziasszonyok hazavisznek és a ház előtti tálkákban égetnek az istenek tiszteletére. Javítja a szociális és vallási mutatókat, valamint a morált.
    A barakkra most pontosan nem emlékszem, de azt hiszem, ott nem minimum mennyiséget kell állítani, hanem simán csak darabszámot. Az biztos, hogy ez független a barakkban lévő katonák / civilek számától. Érdemes a barakkot a fegyver- és páncélgyártók közelébe rakni, így azok ha elérik a 20-as helyi raktárszintjüket, a felesleget szépen beviszik a barakkba (és így nem kell carrier sem).
  • nofertiti
    #21
    Nekem nagyon tetszik a cultures2, bár az első részéhez nem volt szerencsém. Sokkal fejlettebb, mint a settlers vagy a K&M volt. Sajnos a kézikocsikkal nekem is meggyűlt a bajom, ha valakinek van ötlete szívesen fogadom (kicsit uncsi minden szállítás után beállítani az árukat és az uticélt). Sajnos még nem volt túl sok időm játszani vele, még csak az "england" pályán vagyok, viszon a kereskedés menetére még nem sikerült rájönnöm. Elég ha raktáron van az áru, vagy el kell szállítani a másik népnek? Örülnék, ha valaki tudna segíteni abban is, hogy a templomban mit kell, lehet csinálni. Sajna még az is megoldatlan rejtély számomra hogyan lehet a barrack-ba bevinni az elkészült fegyvereket, mert hiába tettem oda carriereket, és hiába állítottam be a minimum mennyiséget b...-ak bevinni. Még valamit kellene állítani?

    Előre is köszi minden hasznos tanácsot.
  • PetruZ
    #20
    Na, beszereztem én is. Nekem nagyon tetszik, sokkal összetettebb, mint az első volt (vagy bármi más hasonló játék). Elsőre furcsa volt, hogy még az alap épületeket sem lehet felhúzni, előbb ki kell "találni" hozzá az alapismereteket, de most már megy minden, kb. logikusan ki lehet következtetni, hogy mi miből következik. A harcot még nem próbáltam, de az érdekel a legkevésbé. :)

    Azért van pár apróság, ami kicsit zavaró:
    -A kajatermelés rohadt lassan indítható csak be. A vadászok/halászok korántsem termelnek annyit, mint az első részben, így mire az első kenyér kisül a pékségben, szinte az egész falu éhezve fetreng. Utána viszont megfúlok a kajában (két bakery 2, mindkettőben bread + cake egyaránt). :)
    -A JoWood fórumon is panaszkodtak többen a hajóépítés miatt, én is belefutottam a bugjába. A carpenter's shop -nak szinte a part mellett kell lennie, olyan helyen, ahol széles öböl van és nincs köves part. Akkor talán hajlandó alkalmas helyet találni az építésre.
    -A kézikocsik használatával elakadtam kicsit. Ha carrier -hez rendelem hozzá, nem akar a help szerint működni (azt mondja a help, hogy ha beállok egy resource gyűjtő közepébe, a carrier automatikusan felpakol, aztán vmelyik warehouse -ban unload -olni lehet az egészet). Ha meg merchant -nak adom és csinálok neki egy route -ot, csak egyszer megy végig az úton, utána nem tudja, hogy mi kell csinálnia.
    -A játék még 1x sebességen is gyorsabb, mint az első. A lakosok gyorsabban mozognak, az építkezések gyorsabbak, stb. Ez nem hiba, csak zavaró kissé.
    -Hiányoltam a mesterfokot elérőkről a sapkát. ;)
    -Egy lakos fölé húzva a kurzort nem lehet tudni, hogy házas-e, vagy sem. Most be kell menni F7 -tel a listába és onnan kikeresgélni őket. Viszont az jó, hogy az egész terepet bejárják házastárs után, ha kell, nem úgy, mint az elsőben, mikor szinte egymás mellé kellett állítani a párokat.
    -A gyerköcökön szintén nem írja ki, hogy milyen nemű. Sokszor nem tudom, hány fiú és lány van felnövőben és néha elszámolom az üres lakásokat emiatt.

    Egyébként a játék gyönyörű (nálam 1024x768/16 -ban megy), nem szaggat, nem rángat és nincs nagyobb erőforrás-igénye, mint az elsőnek, simán elbír alatta egy WinAmp -ot (a zenéi nem nagyon tetszenek).
  • Sephi
    #18
    Nah nem vagy egyedul! Nekem el sem indul :)))
  • PetruZ
    #16
    Hát, az elsőbe úgy lehetett, hogy vagy jobbklikk a manusra, vagy balklikk rá és jobbklikk az infóablakában lévő képre, majd a fogaskerék ikont kiválasztva lehetett a szakmát megadni.
  • PetruZ
    #14
    camelot:
    Már bocs, de mennyiben befolyásolja egy világranglistás hely azt, hogy az S3 attól még - szvsz - bénán és átláthatatlanul nézett ki? ;)

    edk:
    Vmelyik régebbi Guru -ban volt leírás az első részről, gondolom, nem sokban különbözhet a kezelés (bár a második rész a képek alapján már középkori, nem vikinges). A lényeg az, hogy az S - sorozathoz hasonlóan ki kell alakítani a termelési láncokat. A különbség annyi, hogy a telepeseknek foglalkozásokat kell választani (és kijelölni, hogy hol dolgozzanak), illetve a pártában maradtakat össze kell házasítani. Ha már beállt a kajaellátás, akkor lehet a nőket kérni, hogy szüljenek fiúkat, lányokat és így nő a létszám. Fontos még, hogy az elején nem tudsz minden épületet felhúzni, csak akkor, ha egy telepes az adott szakmában elnyeri a diplomáját (a diplomások kétszer olyan jól dolgoznak). Pl. az elején felhúzol egy farmot, beállítol egy-két farmert és mikor az egyikük mester lesz, felépítheted a malmot. A mestert beállítod molnárnak és mikor mester molnár lesz, építheted a pékséget. Ha felhúzod az iskolát, akkor minden eddig elsajátított mesterfokot bárkinek megtaníthatsz, nem kell végigvezetni őket a fejlődési listán.
    Kb. ennyi.
  • DuriBumi
    #10
    Megtennéd hogy feltennéd ?
  • gothic1
    #9
    Ha tényleg kell nektek a Cultures2 ISO-ban akkor fel tudom tölteni. Nézzétek az oldalamat. Gothic Küldjetek mailt ha még aktuális.
  • skorpio7
    #8
    Szar ügy . :)
  • PetruZ
    #6
    Vmi infó jól jönne, hogy milyen lett, mi változott, stb.? Az első rész nagyon nagy kedvencem, imádom az ilyen lassú tempójú, "bogarászós" - építkezős játékokat.

    G.Joe:
    Vikinges Settlers-szerű játék, de itt minden figura egyedi, saját névvel, tulajdonságokkal, meg ilyesmik (igen, kicsit Sims beütés, de csak egy picit). Ja, és _sokkal_ szebb, mint az S3-S4 csicsás, átláthatatlan grafikája.
  • gtom
    #4
    a warezcenter.warez.hu-ról
  • G. Joe
    #3
    Ez milyen stilusu játék?
  • gtom
    #1
    Meg van már valakinek a játék? Mi a vélenény róla?
    Én most töltöm a rippeltet.