15
-
Att #15 Nem udom, ha képminőségről van szó, matrox... -
#11 dikkma:" még a GF4 gyorsított változata sem jött ki"
a GF4 maga a gyorsított változat... -
#10 Durva kártyesz lesz, de az nvidia mindig előrébb tart egy lépéssel nemtom' még a GF4 gyorsított változata sem jött ki. Majdnem egy évvel járna most előbbre az ATi? -
#7 bocs...
megy a letöltés, és marhalassú a maradék... -
#6 ja, és elfelejtettem:
ha ebbe a kártyába bele akarnak teni 16/32 TMUt, akkor ez nagyobb lesz, mint 1 focipálya... itt valami nagyon nagyon nagyot kell akasztania az ATInak, hogy mindez beleférjen egy emberi méretű sziliciumba. ez nem valószínű. inkább talán vissza kellene venni a találgatásból...
én sokkal okosabb ötletnek tartanám a Kyro megoldását, hogy minden pipeline 1 TMUval van ellátva, és ha kell még arra a pixelre textúrát húzni, akkor nem írja vissza a memóriába az adatokat, hanem otthagyja 1 regiszterben(vagy L1 cache-ben), és várja, amíg megjön a memóriából a következő textúra. ha feltételezzük, hogy a memóriából 20 órajel alatt elő tud bányászni mindent, akkor 20*(4+4)= 160 byte memóra elég 1 TMUnak.
na csak 1 ötlet volt -
#5 ja, és elfelejtettem:
ha ebbe a kártyába bele akarnak teni 16/32 TMUt, akkor ez nagyobb lesz, mint 1 focipálya... itt valami nagyon nagyon nagyot kell akasztania az ATInak, hogy mindez beleférjen egy emberi méretű sziliciumba. ez nem valószínű. inkább talán vissza kellene venni a találgatásból...
én sokkal okosabb ötletnek tartanám a Kyro megoldását, hogy minden pipeline 1 TMUval van ellátva, és ha kell még arra a pixelre textúrát húzni, akkor nem írja vissza a memóriába az adatokat, hanem otthagyja 1 regiszterben(vagy L1 cache-ben), és várja, amíg megjön a memóriából a következő textúra. ha feltételezzük, hogy a memóriából 20 órajel alatt elő tud bányászni mindent, akkor 20*(4+4)= 160 byte memóra elég 1 TMUnak.
na csak 1 ötlet volt -
#3 "Ezen specifikációk ismeretében úgy gondolom érthető, hogy az Nvidia miért kíván szakítani a GeForce sorozattal, és miért invesztál egy teljesen új fejlesztésbe"
ennek nem az ATI az oka, hanem az nVidia termékciklusa, amely eddig működött...
tehát kijön 1 GPU, majd fél évre rá kijön annak a gyorsított változata, majd utána fél évvel megint kijön 1 teljesen új mag. bár a fél év a GF 3 óta inkább olyan 1-1.5 év lett, de a többi stimmel(TNT-TNT2 szinte ugyan az, csak magasabb órajelen ugyan ez van a GF256-GF2vel. kissé kilóg a sorból a GF3-GF4, mert a GF4 kapott 1 új vertex shader, amit mondjuk meglehetősen keményen indokol a GF3ban lévő vertex shader teljesítménye... a riva 128-ról nem sokat tudok, lehet, hogy volt annak is valamiféle "tuningolt" 2. revíziója, de nem tudom biztosan. a nevéről meg foggalmam sincs...)
-
Dömper Ármánd #1 Győzzön a jobbik :)))