SG.hu·

Hogyan öl a nikotin?

Egy új kutatás szerint a nikotin nem a rák kialakulásában, sokkal inkább a már létező betegség sejtburjánzásának felerősítésében játszik szerepet.

Ez magában még nem újdonság, a tampai Dél-Florida Egyetem kutatói azonban lerántották a leplet magáról a folyamatról, melyről eddig nem sokat lehetett tudni. Srikumar Chellapan, a tanulmány vezetője publikációjában leírta, a nikotin a szervezet természetes védekező rendszerébe piszkál bele, olyan folyamatokat téve tönkre, melyek elnyomnák a daganatok képződését.

A tampaiak a ráksejtek azon molekuláit vették szemügyre, melyek kölcsönhatásba lépnek a nikotinnal. Kísérletükben az emberi tüdőrák sejtjeit tették ki egy doboz cigaretta elszívásával a véráramba kerülő nikotin mennyiségnek. Az elemzések elárulták, hogy a nikotin egy Raf-1 elnevezésű molekulát arra késztet, hogy megkössön egy kulcsfontosságú proteint, az úgynevezett retinoblasztoma (Rb) fehérjét, ami normál esetben meggátolná a daganatok növekedését.

A korábbi tanulmányok már kimutatták, hogy egy dohányos esetében egy emlőrák sokkal nagyobb eséllyel terjed át a tüdőre, szemben a nem dohányzó páciensekkel.Ehhez kapcsolódik, hogy a laboratóriumi kísérletek szerint a rákos sejtek felszíni nikotin receptorainak blokkolásával megállítható növekedésük. Ugyanakkor az Rb fehérje működésében fellépő zavar felgyorsítja a rák terjedését, amit alátámaszt az a tény is, hogy a csoport által vizsgált daganatok 80%-ában észlelhető volt a már rendellenesen magas Raf-1 és Rb kötődések száma. Mindezek mellett maga a dohányzás a rák kialakulásában is aktívan közreműködik, ha nem is a nikotin, hanem melléktermékei és a cigaretta egyéb összetevőinek köszönhetően.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© who am I 72006. 08. 02.. 02:11||#136
Alapjába véve magával az emberrel van baj.Azokból is a hatalomravágyokkal és a vezetõkkel sajnos.Hát ezvan.Várom mikor gyullad be a föld XD csak ha a saját fajtánkat irtjuk ki XD mind1 a lényeg a PÉNZ.
© dez2006. 07. 31.. 00:44||#135
Jobb helyeken csinálják is.
© Bohun2006. 07. 30.. 22:39||#134
Nahm mar keresem a gyujtom
© Morden232006. 07. 28.. 19:34||#133
Ezt hívják ROLA transzport módnak :D:D:D:D:D

Ha jobban tetszik, hívhatod kenguru fuvarozási módnak. De van még egy pár, pl. a RORO, a RAILSHIP, de van olyan is, amikor nagyhajó viszi a kishajót.
© metaljesus2006. 07. 28.. 13:28||#132
pedig egyszerû a megoldás: nagyobb távolságra vonaton kell szállítani az áruval megrakott kamionokat <#vigyor2>
© Morden232006. 07. 28.. 09:46||#131
A kalózkodás a Transz-Szibériai járatokon meg a román személyvonaton fordul elõ, itt max. annyi sansz van rá, mint bármilyen raktárban, ahol elemel a raktáros néhány HP nyomtatópatront. Márpedig megteszi.

De igazad van, a közút egyik elõnye, hogy biztonságos. Amiért mégis sokan alkalmazzák, az a house to house tulajdonsága. Oda megy, ahol az áru van, és ott áll meg, ahol az áru kell. A tengert, folyót meg sínt nehezen teszed be oda, ahova akarod.
Megjegyzem, nem pár tízezer forinttal olcsóbb a vasút. A kilogramm*köbméteres áruszámítás a kamionon mindenképpen drágább, mint a konténeres vasútszállítás, fõleg nagy mennyiségû árunál, ahol nem egy szaros kamion kell az egy darab plazmatévéhez, hanem mondjuk 10 az 1200 darabhoz. A konténereket is plombázzák, azért nem annyi, hogy kinyitom, kikapom a szart és becsukom. Amúgy ilyenre vannak árubiztosítások.

Megjegyzem, az, hogy a biztonság, vagy a sebesség fontosabb, mint a környezetvédelem, az alapigazság. 100%-osan így van. Mármint a cégeknél.
© aaaaa2006. 07. 28.. 04:05||#130
Ez mind szép amit írtok, a hajó meg a vasút olcsó, csak nem feltétlenül országon belül, és rövid távolságokra. És a fuvarok nagyobb részét ezek teszik ki. A másik nem szívesen adod oda a vasútnak, a többszáz milliós árudat, hogy utána átpakolásszák és csak 1-2 % át lopják el a cuccodnak, mert hihetetlen, de sajnos ez is elõfordul. Akkor már kifejezetten megérte az a pár 10 ezer forint amivel olcsóbb volt a vasút.
A konténereket kinyitják, kilopnap belõlük ezt azt, visszacsukják, utána meg majd egymásra mutogatnak, hogy hol is tûnt el belõle ez meg az... Szóval a saját kamion ,( ha nem lopják el mindenstõl) relatíve a legbiztonságosabb... Na és ez szereintem bármelyik cégnek fontosabb, mint a környezetszennyezés, meg hogy spórol egy kicsit. A gyorsaság sem elhanyagolandó sok árúcikk esetében.
Persze a cementet egyebeket lehet bárhogy vinni, de érékesebb cikkekt, elektronikát, számítástechnikát, jobb nem szászor átpakolászni az említett okok miatt.
© bld2006. 07. 27.. 23:07||#129
sztem totál logikus, nemtom h miért nem jöttek még rá fõleg, h már volt ehhez hasonló kb 20éve
© szivar2006. 07. 27.. 22:49||#128
Nem egy hülye ötlet. Ha már vannak termelésátszervezõ menedzsereke, akkor a logisztikai menedzsernek is jut hely. Meg hosszú távon némi haszon is.
© bld2006. 07. 27.. 21:57||#127
-OFF:Pont ma beszéltem a fõnökömmel iylesmirõl és szóbakerült ez az áruszállítás is. Õ azt mondta h ugyan akkoriban (az átkosba') még egy cég volt minden kb de azt ma is meg lehetne csinálni h nem midneki kamionokkal, teherautókkal egyesével hurcolásznák a dolgokat hanem logisztikai központok lennének és konténerekben bonyolítanák lea forgalmat központosítva, egyszerre. Mind idõben mint pénzben is takarékosabb, utánna pedig már csak az üzletekbe kellene lokálisan eljutattni a cikkeket. Sztem van benne vmi :OFF-