Hunter

A biztonság a Szabadság Torony fő szempontja

New York vezetői nyilvánosságra hozták a World Trade Center helyén felállítandó Freedom Tower átdolgozott terveit.

A legújabb tervezet már a rendőrség kívánalmainak is megfelelő, pokolgépeknek és a robbanóanyaggal megrakott teherautóknak ellenálló felhőkarcoló, melyet 60 méter magas építési alappal látnak el, ami valójában egy rozsdamentes acél és titánium keverékével megerősített, nagy erejű robbanásnak is ellenálló biztonsági pajzs. Nyolc háromszög fog kiemelkedni az alapból tökéletes nyolcszöget alkotva az épület közepén, amit egy üveg mellvéd tetőz 418 méteren, a 2001. szeptember 11-én megsemmisült ikertornyok magasságában.


Egy fényjelzéssel ellátott antennarúd fogja az épületnek a szimbolikus 1776 láb (541 méteres) magasságot megadni, ami a Függetlenségi Nyilatkozat kikiáltásának évére utal. "Az új tervezet a szabadság szárnyalása előtti megemlékezést, valamint a biztonság iránti elkötelezettséget tükrözi" - mondta George Pataki, New York állam kormányzója.

A David Libeskind nevéhez fűződő eredeti koncepció egy tekergő, aszimmetrikus épületről szólt, ami New York City rugalmasságát és újjáéledését szimbolizálta volna, azonban a Freedom Tower azóta a bürokratikus belharcok megtestesítőjévé vált, amit a rideg, jégtömbre emlékeztető megjelenése is hűen tükröz. A legújabb változat két év alatt a harmadik terv, aminek - bár ezt tagadják - igen kevés köze van az eredeti elképzelésekhez.


A World Trade Center területének haszonbérlője, Larry Silverstein nyomására Libeskind kénytelen volt együttműködni egy másik építésszel a 2003 decemberében bemutatott terveinek finomítása érdekében, idén májusban pedig Pataki bízta meg David Childst, hogy újra tervezze át az épületet, miután a New York-i Rendőrkapitányság aggályait fejezte ki. Szerintük az épület elhelyezkedéséből adódóan rendkívül sérülékeny lehet a gépjárműbe rejtett pokolgépek számára. Ennek örömére a vasbeton kockán kívül a most bemutatott változatot további 20 méterrel távolabb helyezték a főútvonaltól, hogy még nagyobb biztonságban legyen a hatsávos West Street, ha netán mégis robbanna valami odabent.

Pataki tavaly július 4-én helyezte el az épület alapkövét. Az áttervezések és egyéb késedelmek miatt a kivitelezés a dolgok jelenlegi állása szerint csak 2006 elején kezdődhet meg, ami azt jelenti, hogy 2010-ben adhatják át a felhőkarcolót. Az új tervek szerint a torony alapja 60x60 méter, ami megegyezik az eredeti ikertornyok alapjával.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • babajaga #102
    Diktátorok nem azért lettek mert amerika támogatta őket.
  • Kazak #101
    Semmi. A nemzetközi joggal az a baj, hogy nincs olyan hatóság, ami érvényesíti (bár nincs is olyan szerződés, vagy egyezmény, ami alapján perelni lehetne). Ja, de van: az ENSZ.
  • akos #100
    Daniel Libeskind.
    Nem David.
  • uniu #99
    Mi lenne, ha mondjuk Europa beperelne az Egyesult Allamokat, azert, hogy az altala tamogatott terroristak(Talibok, Bin Laden), meg diktatorok(Szaddam, Milosevics) miatt alakult ki ez a nagyon kielezett helyzet a vilagon ?
  • Derapo #98
    Börtön torony épült.Státusz szimbólum akar lenni.Amerika fél,nagyon fél.Most Bin Lada törhesse a fejit,hogyan robbantgat."Sok sikert,sok sikolyt":-) /Szörny RT./
  • BiroAndras #97
    "A tornyok nem elsősorban a vas meglágyulása mit omlottak le hanem a becsapódás miatti roncsolódás következtében a meggyengüléstől."

    Persze nyílván az, hogy a gép elvitte a torony felét elég komoly mértékben befolyásolja a szerkezet stabilitását. Viszont az, hogy 1 órával később dőlt cask össze, az arra utal, hogy más folyamat is bejátszott. Ha cask statikai probléma lett volna, akkor azonnal omlania kellett volna.
  • babajaga #96
    "mintha magyarországon a megyéknek is lenne választott vezetőjük "

    Ebben alaposan tévedsz, az amerikai államok szövetségében az államok messze közelebb állnak az ország fogalmához mint a megyééhez. Ezért van kormányzójuk, a mi megyéinknek meg nincs vezetője. Ilyen még a brazil és az ausztrál államszövetség.
  • dez #95
    Te meg ha figyelmesebben megnézed BiroAndras hozzászólását, a te általad kivett rész eleve idézőjelben volt, azaz ő is idézte, nem ő írta. :)
  • babajaga #94
    "Nem hiszem, hogy ha valaki azt megtanulja vezetni, akkor elboldogul egy Jumbo-val is"

    Repülőgépvezetésnél legnehezebb a leszállás, majd a felszállás, a vízszintesen repülő gépet vezetni a legkönnyebb.
  • babajaga #93
    A tornyok nem elsősorban a vas meglágyulása mit omlottak le hanem a becsapódás miatti roncsolódás következtében a meggyengüléstől. Ilyen blődség is elhangzott milyen mérnöki tudás kellett ehhez, hát ezek nekimentek a tornyoknak mint az állat mindenféle tudás nélkül. Én mocskos szemét embereket soha nem csodállok.