Nyilvános az új napvitorla vezérlőpultja

Ezen pedig mindenki nyomon követheti a második prototípus aktuális állapotát.

Még évekkel ezelőtt számoltunk be arról, hogy sor került a LightSail első küldetésére, amely meglehetősen rövidre sikerült, kisebb-nagyobb zökkenőkkel tarkítva az utat. Az illetékesek most a második példányt is útnak indították, itt pedig a nagyközönség bevonása terén is előreléptek.

A LightSail 2 a SpaceX legutóbbi útján indult útnak, amely egy robbanás ellenére sikeresnek minősült. Ennek során több eltérő eszközt állítottak megfelelő pályára, így pedig a sorrendben második prototípus is megkezdte küldetését, hogy ismét értékes adatokat küldjön vissza a Földre. A Bill Nye által vezetett nonprofit Planetary Society most magát a vezérlőpultot is nyilvánosan elérhetővé tette, így gyakorlatilag minden érdeklődő percről-percre nyomon követheti az aktuális helyzetet és állapotot, beleértve az eddig eltelt időt, a vitorla helyzetét, az akkumulátor állapotát, vagy akár a belső hőmérsékletet. A nyilvánosság bevonása mindig is kiemelt szempontnak számított, hiszen annak idején több mint 1 millió dollárt gyűjtöttek össze a Kickstarter oldalán, többek között arra emlékeztetve az érdeklődőket, hogy már a hetvenes években is igyekeztek felhívni a figyelmet a projektben rejlő lehetőségekre.

A vezérlőpulton közzétett adatok és információk akkor futnak be, amikor maga a napvitorla megfelelő közelségben tartózkodik, vagyis egy felszíni kommunikációs központ hatósugarán belül helyezkedik el. Ennek megfelelően az illetékesek néha idejétmúlt adatokkal dolgoznak, viszont itt minden apróbb részletet azonnal megismerhetünk, tulajdonképpen ugyanazon összképet véve szemügyre, mint a küldetés résztvevői. Egy térképet is láthatunk, amelyen pontosan jelölik a LightSail 2 aktuális pozícióját, ez pedig segít annak meghatározásában, hogy mikor halad majd el fejünk felett az értékes eszköz.

A láthatósággal nem lesz gond, amint a napvitorlát kibontják, ez azonban csak a következő lépés lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #7
    A cubesatokkal igazabol az sincs olyan messze. Ma mar nem lehetlen hogy vegyel egy cubesatnyi helyet valamelyik olcsobb Space-X kilovesen, aztan a muholdaddal azt csinalsz amit akarsz:)
    Jo nekunk nyilvan nem a rezsicsokkentesbol fog telni ra, de egy gazdagabb maganember mar megteheti, nem csak a kormanyzatok es multicegek privilegiuma.
  • quatlander #6
    Azt gondoltam irányíthatjuk is, a fenébe. :( :D
  • Sequoyah #5
    Elmeletben mindenkepp van ertelme foglalkozni, mert erdemben hasznalhato hajtast ad.

    Most a kerdes az az, hogy a gyakorlat egyezik-e az elmelettel. Amig a gyakorlat igazolja az elmeletet, addig van ertelme foglalkozni... De ez eppen most fog kiderulni.
  • llax #4
    Éppen ez a kísérlet keresi a választ az általad feltett kérdésekre.
  • rtagore #3
    Mekkora a felülete, és négyzetméterenként mekkora erővel nyomják a fotonok? Van-e értelme ilyen hajtással foglalkozni?
  • Sequoyah #2
    Sot, a robbanas kifejezetten tervezett volt. Az lett volna a kiveteles ha sikerult volna visszahozni, de azert megprobaltak hatha...
  • gaszton421 #1
    Milyen robbanás ellenére B...d meg! Annak a kozépsö fokozat sikertelen landolásának annyi köze volt a küldetés, (gyengébbek kedvéért a pályára állítandó hasznos teher pályára állításához) sikeréhez mint az aznapi tőzsdei árfolyam mozgásához. miután elvégezte a feladatát, (sikeresen felgyorsította a második fokozatot és a hasznos terheket) azt csinál amit akar, semmiképpen sem befolyáslja a küldetés sikerét. ilyen alapon az összes eddigi rakétaindítás sikertelen volt, (illetve annak ellenére sikerült hogy minden első fokozat vagy valamelyik óceán fenekén kötött ki vagy roncsként végezte valahol az orosz sztyeppéken.