Ötvös Tibor
Elkészülhet a FreeSpace 3?
Az egyik legjobban sikerült űr szimulátor kétségtelenül a Descent: FreeSpace volt, melynek második része azonban nem úgy fogyott, ahogy azt a kiadó várta volna. Most azonban ismét felmerült a játék neve, méghozzá az első két részt is készítő Volition berkeiben.
"Van pár ember, akik ölni is tudnának, ha az segítene a FreeSpace 3 elkészültében" - nyilatkozta Jim Boone. "Annyira szerettük azt a sorozatot. Én is elég sok küldetést készítettem a két részhez és nagyon közel áll a szívemhez a cím. Az azonban nagy baj, hogy a FreeSpace 2 nem igazán fogyott, az eladási mutatók katasztrofálisak voltak."
"Van is egy elméletem, hogy ez miért volt így, de előre szólok, hogy ebben a kérdésben nem tudok objektív maradni. Sokan gondoljuk azt, hogy a műfaj halálát az ebben az időszakban megjelent Quake vezetett, mely az egérre és billentyűzetre alapozta az irányítását. Előtte - mondjuk a Descent megjelenésekor - teljesen természetes volt, hogy a játékosoknak van otthon 1-2 joystickja. Ám a Quake és a modern FPS-ek megjelenésével ez a kontroller feleslegessé vált."
Boone azonban hozzátette, hogy mindezek ellenére "van esélye egy újabb űr szimulátorra", de jelen pillanatban "még nem mondhat semmit". A csapat jelenleg a Red Faction: Armageddonon és a Guillermo del Toro Insane című játékán dolgozik.
"Van pár ember, akik ölni is tudnának, ha az segítene a FreeSpace 3 elkészültében" - nyilatkozta Jim Boone. "Annyira szerettük azt a sorozatot. Én is elég sok küldetést készítettem a két részhez és nagyon közel áll a szívemhez a cím. Az azonban nagy baj, hogy a FreeSpace 2 nem igazán fogyott, az eladási mutatók katasztrofálisak voltak."
"Van is egy elméletem, hogy ez miért volt így, de előre szólok, hogy ebben a kérdésben nem tudok objektív maradni. Sokan gondoljuk azt, hogy a műfaj halálát az ebben az időszakban megjelent Quake vezetett, mely az egérre és billentyűzetre alapozta az irányítását. Előtte - mondjuk a Descent megjelenésekor - teljesen természetes volt, hogy a játékosoknak van otthon 1-2 joystickja. Ám a Quake és a modern FPS-ek megjelenésével ez a kontroller feleslegessé vált."
Boone azonban hozzátette, hogy mindezek ellenére "van esélye egy újabb űr szimulátorra", de jelen pillanatban "még nem mondhat semmit". A csapat jelenleg a Red Faction: Armageddonon és a Guillermo del Toro Insane című játékán dolgozik.