Ötvös Tibor

Nem éri meg PSP-re fejleszteni

A héten jelenik meg a nagyszerű God of War legújabb PSP-s epizódja, a Ghost of Sparta és ezen jeles alkalomból a fejlesztők kreatív igazgatója, Ru Weerasuriya elkeseredettségének adott hangot.

"A DS helyzetét nem ismerem, de a PSP-s kalózkodás már elképesztően nagy méreteket öltött világszerte. Lassan eljutunk arra a pontra, mikortól már nem éri meg játékot fejleszteni a konzolra. Nehéz, szinte lehetetlen megjósolni, hogy mit is tartogat a jövő és mi lesz a PSP sorsa, de rengeteg fejlesztőt érint rosszul a dolog."



"A PC-s piac képes a multi és a csatlakozások miatt csökkenteni a kalózkodást és mára már rengeteg olyan játék van, mely megköveteli, hogy egy bizonyos hálózatra, oldalra bejelentkezzünk - például a Blizzard a BattleNetre, a Valve a Steamre stb. És így képesek kontrollálni, ellenőrizni a játékosokat és a játékokat."

A dolog a Sonyt is érinti, hiszen minden eladott játékból kap egy bizonyos százalékot és minél kevesebbet adnak el, annál kisebb ez az összeg. Ráadásul a PSPGo is bukásnak bizonyult, így abból szintén nem érkezik be pénz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Papichulo #6
    Az Apple platformokra is ugyanugy van kalozkodas, talan a vasarlasi hajlandosag az, ami jobban mukodik ott.
    Amugy mar kb. 300k alkalmazas van az Appstore-ban.
  • Papichulo #5
    Mondjuk ezt pont erre a jatekra nem lehet elmondani, ez exclusive a PSP-re.
  • endrev #4
    Tavaly egy kis rokonom PSP-t kért karácsonyra. Összesen találtam 3 jó játékot rá, többezrekért. Rövidesen lett belőle egy iPod Touch, arra van kismillió játék, akár ingyenes verzió is, a lány kapott egy gift card-ot és szépen vásárolgathatott magának az App Store-ban. A PSP-n meg röhögtünk.

    Ezt jól csinálja az Apple, és ezzel védi a platformot is: csak az App Store-ból lehet szoftvert vásárolni és feltelepíteni, de 1-2 dollárokért, nem 8-15 dollárért, és van 150 000 szoftver rá.
  • bigjoe #3
    Nehéz okosnak lenni. Világos, hogy egy játék pénzbe kerül, mert ki kell fizetni a fejlesztőket, rezsit, kiadókat.
    Talán egy jobb árpolitika és a rendszer átalakítása segítene.
    Ez picit más mint a zenei piac ahol a kapzsi kiadók gusztustalanodnak.
    Ott kevesebb a valós költség és mégis komolyabb a kampány (lásd a csillagászati büntetési összegeket).

  • fozerl #2
    Szerintem meg el kéne gondolkodni, hogy ne csak portolások legyenek hanem egyedi játékok is. Mert abból vajmi kevés van a gépre. Pl. senki nem fog megvenni egy nfs shiftet ds-es grafikával!
  • sparrow35 #1
    Nem meglepő, kézikonzolokat lesz mindig is a legkönnyebb hackelni, mivel ott soha nem lehet online ellenőrzés a gép jellegéből adódóan... Az is érdekes hogy a nextgen konzolok közül a Sony-ét törék fel utoljára (PS3) a kézikonzoljukat meg képtelenek megvédeni.