Ötvös Tibor
Mégis megjelenhet a rajongói King's Quest IX
Az első King's Quest a point and click kalandjátékok fénykorában, 1984-ben látott napvilágot és hatalmas sikert aratott. A játék ezért sorozattá nőtte ki magát, ám az 1998-as nyolcadik, Mask of Eternity címet viselő epizód nagy csalódást okozott a rajongóknak és ezért a Roberta Williams vezette fejlesztőcsapat befejezettnek tekintette a címet.
Ám pár rajongó ezt nem akarta elfogadni és mivel úgy tűnt, hogy a jogokat birtokló Vivendi valóban nem óhajt több részt készíteni, elkezdték programozni a saját folytatásukat. A Phoenix Online Studios egyetlen tagja sem dolgozott előtte játékon, nem volt irodájuk és még soha nem találkoztak egymással személyesen. Csak a rajongói fórumokon beszélgettek egymással és végül 2001-ben elkezdődtek a munkálatok.
A nagyok azonban 2005-ben lecsaptak, hiszen a Vivendi egy levélben szólította fel őket a játék fejlesztésének leállítására és egyben megtiltotta a King's Quest IX név használatát is. Azonban még ugyanabban az évben a kiadó engedett az álláspontjából és kijelentette, hogy nem zavarja a dolog, ha a csapat nem adja el a játékot (pontosabban nem szerződik más kiadóval) és nem használja a King's Quest nevet.
Ekkor kapta a ma is használt The Silver Lining nevet a projekt, melyet azonban idén februárban az új jogtulajdonos, az Activision ismét leállíttatott. A pletykák szerint a fejlesztők 25 - 75 ezer dollár közötti összeget kellett volna, hogy fizessenek a névhasználatért, ám ez az összeg nem állt a rendelkezésükre. Sokáig úgy volt, hogy ezzel végérvényesen véget ért a King's Quest IX: The Silver Lining története, ám tegnap újabb fejlemény történt az ügyben.
A Bungie leszerződtetése kapcsán ugyanis az egyik internetes magazin feltette a kérdést, hogy most mi is a helyzet a játékkal. Az Activision szóvivője nem volt felkészülve a válaszadásra, de megígérte, hogy a későbbiek folyamán elküldi az írónak a választ. És ez alig egy nappal később meg is történt. A hivatalos álláspont szerint "a The Silver Lining projekt hatalmas közösségi támogatását tekintve az Activision tárgyalásokat kezdett a Phoenix Online Studiosszal a programjuk folytatásáról és a kiadásról".
Ezzel úgy tűnik, hogy egy 10 éves történet végére kerül pont.
Ám pár rajongó ezt nem akarta elfogadni és mivel úgy tűnt, hogy a jogokat birtokló Vivendi valóban nem óhajt több részt készíteni, elkezdték programozni a saját folytatásukat. A Phoenix Online Studios egyetlen tagja sem dolgozott előtte játékon, nem volt irodájuk és még soha nem találkoztak egymással személyesen. Csak a rajongói fórumokon beszélgettek egymással és végül 2001-ben elkezdődtek a munkálatok.
A nagyok azonban 2005-ben lecsaptak, hiszen a Vivendi egy levélben szólította fel őket a játék fejlesztésének leállítására és egyben megtiltotta a King's Quest IX név használatát is. Azonban még ugyanabban az évben a kiadó engedett az álláspontjából és kijelentette, hogy nem zavarja a dolog, ha a csapat nem adja el a játékot (pontosabban nem szerződik más kiadóval) és nem használja a King's Quest nevet.
Ekkor kapta a ma is használt The Silver Lining nevet a projekt, melyet azonban idén februárban az új jogtulajdonos, az Activision ismét leállíttatott. A pletykák szerint a fejlesztők 25 - 75 ezer dollár közötti összeget kellett volna, hogy fizessenek a névhasználatért, ám ez az összeg nem állt a rendelkezésükre. Sokáig úgy volt, hogy ezzel végérvényesen véget ért a King's Quest IX: The Silver Lining története, ám tegnap újabb fejlemény történt az ügyben.
A Bungie leszerződtetése kapcsán ugyanis az egyik internetes magazin feltette a kérdést, hogy most mi is a helyzet a játékkal. Az Activision szóvivője nem volt felkészülve a válaszadásra, de megígérte, hogy a későbbiek folyamán elküldi az írónak a választ. És ez alig egy nappal később meg is történt. A hivatalos álláspont szerint "a The Silver Lining projekt hatalmas közösségi támogatását tekintve az Activision tárgyalásokat kezdett a Phoenix Online Studiosszal a programjuk folytatásáról és a kiadásról".
Ezzel úgy tűnik, hogy egy 10 éves történet végére kerül pont.