MTI
25 éves az Elite, készül a folytatás
Huszonöt évvel ezelőtt jelent meg minden idők egyik leghíresebb számítógépes játéka, az űrkereskedős és szimulátor elemekkel felvértezett Elite.
A játék 1984-ben látott először napvilágot a BBC Microcomputers számítógépeken és ebben láthattunk először 3D-s grafikát. David Braben, aki az Elite egyik fejlesztője volt, nemrég jelentette be, hogy már dolgoznak a folytatáson. Ugyanakkor megjelenési dátummal még nem kecsegtette a publikumot, pusztán annyi árult el, hogyha ténylegesen késznek érzik a következő részt, akkor dobják piacra, félkész, hibás terméket nem akarnak kiadni a kezük közül.
Az eredeti játékot Braben és Ian Bell fejlesztő készítették és azonnal hatalmas siker volt: több százezer példányt adtak el belőle. Eleinte BBC Microcomputers gépeken volt kapható, később - többek között - a nyolcvanas években Magyarországon is népszerű ZX Spectrumra és Commodore 64-re is megjelent. Az Elite egyike volt az első nyílt világú játékoknak, több mint nyolc univerzumot tartalmazott és a játékos igazi célja az volt, hogy "ártalmatlanból" (a játékos alapszintje) "elitté" váljék.
Braben a BBC hírszolgálatának elmondta, hogy igazából nem is gondolták, hogy olyan játékot fejlesztenek majd, amely az üzletek polcaira kerül, pusztán a saját szórakoztatására készült. "Az egyetemen dobtuk össze és nem számítottunk rá, hogy ilyen népszerű lesz" - tette hozzá. Ian Livingstone, egykor a Kaland, Játék, Kockázat könyvek írója és most az Eidos játékkiadó cég igazgatója szerint az Elite nem csak az egész játéktörténelem egyik legnagyobb mérföldkövének számít, de ennek is köszönhette a brit játékipar, hogy komolyan vették.
A játék 1984-ben látott először napvilágot a BBC Microcomputers számítógépeken és ebben láthattunk először 3D-s grafikát. David Braben, aki az Elite egyik fejlesztője volt, nemrég jelentette be, hogy már dolgoznak a folytatáson. Ugyanakkor megjelenési dátummal még nem kecsegtette a publikumot, pusztán annyi árult el, hogyha ténylegesen késznek érzik a következő részt, akkor dobják piacra, félkész, hibás terméket nem akarnak kiadni a kezük közül.
Az eredeti játékot Braben és Ian Bell fejlesztő készítették és azonnal hatalmas siker volt: több százezer példányt adtak el belőle. Eleinte BBC Microcomputers gépeken volt kapható, később - többek között - a nyolcvanas években Magyarországon is népszerű ZX Spectrumra és Commodore 64-re is megjelent. Az Elite egyike volt az első nyílt világú játékoknak, több mint nyolc univerzumot tartalmazott és a játékos igazi célja az volt, hogy "ártalmatlanból" (a játékos alapszintje) "elitté" váljék.
Braben a BBC hírszolgálatának elmondta, hogy igazából nem is gondolták, hogy olyan játékot fejlesztenek majd, amely az üzletek polcaira kerül, pusztán a saját szórakoztatására készült. "Az egyetemen dobtuk össze és nem számítottunk rá, hogy ilyen népszerű lesz" - tette hozzá. Ian Livingstone, egykor a Kaland, Játék, Kockázat könyvek írója és most az Eidos játékkiadó cég igazgatója szerint az Elite nem csak az egész játéktörténelem egyik legnagyobb mérföldkövének számít, de ennek is köszönhette a brit játékipar, hogy komolyan vették.