Ötvös Tibor
StarCraft II - LAN vagy valami hasonló
A jelek szerint a Blizzard mégis megpróbál a már több, mint százezer LAN-követelő rajongó kedvére tenni, hiszen a Blizzconon elárulták, hogy próbálnak valami hasonló megoldást találni, ám ehhez szintén szükség lesz a Battle.net 2.0-ra.
Az idei Blizzcon eléggé megosztotta a rajongókat. A World of WarCraft újabb kiegészítőjét szinte mindenki örömmel fogadta, ám a Diablo III szerzetes karaktere illetve a nagy csend a StarCraft II körül sokak számára csalódást okozott. A Blizzard azonban a show végeztével sem nyugszik, és a Battle.net programozója, Greg Canessa bejelentette, hogy bár a StarCraft folytatásában továbbra sem lesz LAN-támogatás, ám valami megoldást mégis találnak a helyi hálózatos játékosoknak. Jelen állás szerint ez egy peer-to-peer-szerű dolog lesz - ezt a megoldást a torrentektől vennék át, ám ez még közel sem biztos.
Az azonban kőbe van vésve, hogy bármi is lesz a végső megoldás, az mindenképpen a Battle.net hálózatán keresztül zajlik majd. Vagyis hiába akarunk csupán helyi hálózaton játszani, ehhez is szükség lesz minden gépen egy élő internetes kapcsolatra. Most már csak az a kérdés, hogy mennyire fog ez stabilan futni mondjuk az ázsiai StarCraft világbajnokságon, ahol több ezren is játszhatnak egyszerre, miközben a világ többi táján is mennek a partik.
További újdonság, hogy a Diablo III is ezt a megoldást használja majd - a 2011-es megjelenést követően.
Az idei Blizzcon eléggé megosztotta a rajongókat. A World of WarCraft újabb kiegészítőjét szinte mindenki örömmel fogadta, ám a Diablo III szerzetes karaktere illetve a nagy csend a StarCraft II körül sokak számára csalódást okozott. A Blizzard azonban a show végeztével sem nyugszik, és a Battle.net programozója, Greg Canessa bejelentette, hogy bár a StarCraft folytatásában továbbra sem lesz LAN-támogatás, ám valami megoldást mégis találnak a helyi hálózatos játékosoknak. Jelen állás szerint ez egy peer-to-peer-szerű dolog lesz - ezt a megoldást a torrentektől vennék át, ám ez még közel sem biztos.
Az azonban kőbe van vésve, hogy bármi is lesz a végső megoldás, az mindenképpen a Battle.net hálózatán keresztül zajlik majd. Vagyis hiába akarunk csupán helyi hálózaton játszani, ehhez is szükség lesz minden gépen egy élő internetes kapcsolatra. Most már csak az a kérdés, hogy mennyire fog ez stabilan futni mondjuk az ázsiai StarCraft világbajnokságon, ahol több ezren is játszhatnak egyszerre, miközben a világ többi táján is mennek a partik.
További újdonság, hogy a Diablo III is ezt a megoldást használja majd - a 2011-es megjelenést követően.