Ötvös Tibor

Kiadót cserél a Fallout MMO?

A jelek szerint az Interplay visszatérése rövid életű lesz, hiszen a Bethesda elperli tőle a Fallout MMO jogait is.

Az Interplay anno igen patinás kiadónak számított. Olyan programokat adtak ki, mint az Earthworm Jim (aminek elvileg készül az új része), az MDK vagy a Baldur's Gate. Sajnos azonban a kiadónak financiális gondjai támadtak és kénytelen volt eladni szinte összes játékának a jogát.



Ám nemrégiben bejelentették, hogy bár a Fallout a Bethesda tulajdonába került, az online verzió az ő kezükben maradt és természetesen nem akarják parlagon hagyni a sikeresnek ígérkező terméket. Ám azzal nem számoltak, hogy anyagi gondjaik közel sem oldódtak meg és egy MMO fejlesztése nem is olyan olcsó, mint azt gondolták.

Szóval jelen állás szerint az Interplay nem fogja tudni befejezni a Fallout MMO-t, mivel nem sikerült a fejlesztéshez szükséges 10 millió dollárt összeszednie. És láss csodát, a Bethesda már jelezte is - rögtön a bíróságon -, hogy mivel közel két éve nem történt előrelépés az ügyben, így szerintük őket illeti meg az MMO joga is. Kérdés, hogy az Interplay hogyan reagál majd a vádakra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AranyKéz #15
    <3 Arcanum, kár hogy a Sierra egy dög aki inkább megöli a fejlesztőcégek projectjeit.
  • galocza #14
    őszintén nem tudom, milyen nyelven játszottam a fallt, arra emlékszem, hogy amikor megtudtam, hogy nem angol, lemondtam a megvásárlásról. a hangulat amúgy szerintem megvolt (csak más). amikor még nem voltam lusta, 1-1 játék után hajlamos voltam "rövid" értékelést írni, erről itt kedvcsinálónak/elvevőnek, #1389:
    http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1070904481
    a (se...) hátnézőset se szeretem, mert finnyás vagyok 8). onnantól, hogy nem fp, nekem tökmind1. pedig én se vagyok mai gyerek, de pl bards tale saját szemszög jobban tetszett mint az ssi felülrőlnézegetős rpgk (pedig utóbbiakból többet fogyasztottam 8).

    interplay meg volt - nincs, és abban se vagyok biztos, hogy ha egy milliárdos összeszedné őket, hogy nesztek egy rakat pénz, azt csináltok amit akartok, még piacképes se kell legyen, sikerülne hozni a régi csodát.
    láttunk már játékiparban (is) olyat, hogy a sztárolt régi nagy nevek idővel kifogytak az ötletből s csak középszerre futotta. meg azért az utódcégek termésével sem voltam elégedett, szememben is leginkább a troika hozta a színvonalat - csak a temple of elemental evil ne lett volna...
  • Bounti #13
    Hát most nem azért.... :D de a The Fall nem igazán van ott a szeren. Megvettem, de sújos hibákkal van tömve, a hangulat meg egyáltalán nem hasonlítható a fallouthoz (ha már csak a német gagyogás jut eszembe feláll a hátamon a szőr). Szal ez sztem nem igazán lehet kifogás. De hogy szó ne érje a ház elejét, nekiveselkedek mégegyszer, hátha nem is volt olyan rossz. :)

    Az hogy nektek jobban fekszik a belső, és nézd a (se....) hátamat nézet, azt elfogadom és meg is értem, de ahogy Randal is felsorolta tömve van a piac a már eredetileg is belső (vagy third) nézetes játékokkal, és azok folytatásaival, szóval maradhatott volna nyugodtan a Fallout "nézz le rááááám óóó Isteneeeem" nézetben. :) Legalábbis szerintem, mivel nekem nagyobb beleélést nyújt az a nézet. De ez már a koromnak is betudható, meg persze annak is, hogy milyen játékokkal töltöttem el a szabadidőm nagyrészét, szóval teljesen szubjektív.

    Azt viszont nem lehet eltagadni az Interplay-től, hogy korszakokat meghatározó játékokat készítettek, és a fene egye meg, hogy már nincs együtt a csapat.
  • galocza #12
    hej, ez a Randal mindig kb uazokat írja le, amiket nekem kellene, ha nem lennék lusta (vagy eszembe jutna 8).
    kiegészíteném a magam részéről azzal, hogy én jobban szeretem (már) a belső nézetet: sokkal nagyobb beleélést, "ott-vagyok érzetet" ad, és engem nehéz elmeríteni egy játékban.
    szeretnék emlékeztetni ezenkívül a the fall - last days of gaia című játékra, amely bár tele volt tervezői hibákkal/bugokkal, tulképp elég jól sikerült és bukott is nagyot - nem most, hanem 4-5 éve.
    szerintem a bethesda elég jól hozott sok mindent az eredeti játékokból, a legtöbbet kritizált súterséget és bugokat meg szerencsére modokkal lehet orvosolni. mert egy másik nagy bethesda erény: a támogatás, a fejlesztői kitek gyors megjelentetése - ha vmi nem tetszik mwben, oblivionban, fallout3ban, nagy valószínűséggel nem tetszett már másnak se és van rá mod, irány a fallout3nexus.com
    persze, ahogy írtátok, mindenkinek nem lehet a kedvére tenni, én úgy gondolom, egy falloutot reálisan a 2000es évek vége felé nehéz lett volna jobban megalkotni. persze, kellett egy csomó kompromisszum, de így legalább lesz fallout 4. aztán majd moddoljuk azt is 8).
  • Randal #11
    cateran, Bounti: Szerintem pont az általatok említettek miatt volt anno felháborodás a Van Buren miatt. A Falloutok jók, de valóban idegesítőek néha. A sztori, helyszínek jók, viszont pár dologban eljárt felettük az idő. A Van Burenben viszont voltak újítások, amelyek hozták a színvonalat és még mai szemmel nézve is izgalmas és vállalható játék lett volna.
    Hisz ha egy Diablo, NWN, Starcraft, xy RTS eladható ilyen kameraállással, akkor egy Fallout szintén.

    Másrészt a Bethesda féle nézet újfajta, izgalmas dolgot jelentett volna, sokkal jobban benne lehet az ember a világban, csak sajnos az Oblivion tapasztalata sokakban visszatetszést keltett.

    Én nem voltam annyira ellene az újításuknak, hisz imádom a Morrowindet, vagy a hasonló nézetes Deus Ex-et, a nézdahátam stílusból a Gothicot, Vampire-t, plusz azért belső nézetben még ott az ARx Fatalis is.
    Én utálom az rpg-ben a bányákat, de ez az egy játék simán eladta nekem.

    Visszatérve az Interplayre: Ez már nem az az Interplay ami régen volt, hanem az amit szétcsesztek és ami miatt sokan kiváltak. Ugye ezek az emberek alkották a Troikát illetve az Obsidiant... Előbbi behalt sajnos a rossz kiadó miatt aki hajtotta őket határidővel (lásd még eset: Gothic 3), utóbbi pedig áll, bár nem teljesen elfogadható termékekkel.

    Bethesda mellett szólna az Oblivion vs. Gothic 3 eset is. Az Oblit simán csúsztatták fél évvel, G3-nál szó se lehetett. Eredmény meg is lett mindkettőnél. Itt jegyezném meg, hogy véleményem szerint már a Gothic 2 is csonka játék volt, a NotR tette teljessé, csak épp ott tudtak annyit változtatni rajta, hogy eladható legyen simán.
  • Bounti #10
    Szerkesztés:

    1. "Nez ilyen stílusú játék" helyett: "Nem ilyen stílusú játék"
    2. "nem fog hozzá erőművet venni" helyett: "nem kell hozzá erőművet venni"

    Nah csak összejön a végén. :D
  • Bounti #9
    Vitatkoznék azon, hogy nem lehetne eladni egy izometrikus Falloutot. Nez ilyen stílusú játék, de nézd meg a Diablo-t. Nem 2D izometrikus lesz, hanem 3D, igényesen megcsinálva, a készítők ígérete szerint nem fog hozzá erőművet venni, stb...

    Miért ne lehetett volna az általad is említett jó öreg Van Burent megcsinálnia a Bethesdának? Vagy valami hasonlót. Nem hinném, hogy ne lehetett volna eladni. Ha igényesen sikerül kivitelezni lett volna akkora vevőbázisa mint a Blizzard klasszikusának. Legalábbis szerintem.

    Amúgy lehet, hogy te nehézkesnek, lassúnak találod 10 év után ezeket a gammákat, engem inkább jóleső nosztalgia érzése tölt el, és nem a hibákat veszem észre (pedíg vannak).

    Hogyan lehetett volna olyan játékot csinálni, hogy el lehessen adni, és a fanatikusoknak is jó legyen? Nos igazad van sehogy. Talán egy kicsit jobban lehetett volna kompromisszumra törekedni a 2 oldal között.De egy kicsit a dolgok mögé nézve talán te is észreveszed, hogy a Beth-es fiúk cseppet sem törődtek ezzel. Fogták az Obivilion (vagy mi :D ) motorját és csináltak hozzá egy Fallout-nak nevezett skint. Csak ne mondogatták volna, hogy törekednek arra, hogy a régivel játszók is megtalálják a számításukat. Amúgy megértem a te álláspontodat is...

    Szal én inkább előveszem a jó öreg 2D izometrikus Fallout 2-t (az 1 nincs meg és nem is játszottam még vele :D pedíg állítólag az is jó) és újrajátszom. Pár napig le fog kötni az tuti.

    Bocsi a hosszú hozzászólásért.

    By Gamers for Gamers.
  • cateran #8
    pl.a felbontás ne 800x600 legyen,forgatható kameraállás ofc,hogy bármilyen szögből megnézhessem a karakterem,a harcot,a terepet...brutál stroyline és teszem azt,olyan lehetőség (csak 1 példa),hogy az valamelyik ellenfél szemszögéből lássam a harcot (továbbra is a karinak adok parancsokat,de az ellen szemével látom mi történik) meg még csomó mindennel lehetett volna "sima" izometrikus vagy hasonló:)
    Nem vitatom,a Fallout3 baromi jól néz ki..mint az Oblivion:D De már akkor ráncoltam a homlokom,amikor elkezdödött a játék és nekem ki kellett mennem a nagyon-nagyon sewers/oblivion területre emlékeztető Vaultból..és onnantól kezdve,mint RPG Epic Fail volt...:(
  • galocza #7
    én kedvelem a bethesda anyagokat (bár Randalhoz hasonlóan morrowindet sokkal jobban mint a sztrímlájn obliviont), de ez a húzás nekem sem tetszik - bár mmo engem nem érint. ha viszont jól tudom, a jogok birtokosa a bethesda (megvették az egész pakkot), és itt már az interplay az, aki licenszelte a címet - vállalva azt, hogy x időn belül elkezdik a fejlesztést és összekaparnak rá y összeget. ha ez nem teljesült, a bethesda birtokon belül van keresetével - szó sincs arról, hogy vmi aljas jogi húzással el akarják venni az mmo jogokat, mert az az övék.
    azért kiváncsi vagyok, az eredeti fall-autisták közül hányan erősítik még mindig (vagy újra) az interplay sorait, amennyire én tudom, szétrobbant az egész csapat, mára már csak egy név, korábbi tartalom nélkül, - akkor meg jobb kezekben van a jog a bethesdánál.
    az egyértelmű volt, hogy fallout3 megosztja majd a népet, pedig lássuk be: izometrikus falloutot már nem lehet csinálni (pontosabban lehet, de eladni már nem), szegény kicsi van burent (eredeti, interplayos fallout3) is leállították.
    sokakban (sokunkban) van nosztalgia az eredeti játékokkal kapcsolatban, de tessék őket elővenni (én megtettem) és az eredmény: tulképp szórakoztató, de +10év játékostapasztalattal a hátam mögött nehézkések, lassúak és itt-ott bizony fárasztóak (ami nem tartott vissza attól, hogy újra végigvigyem mind2t 8).
    szóval lehet szidni az újat, de nehéz elképzelnem, hogy hogyan lehetett volna megcsinálni, hogy el is lehessen adni (mert azokkal a számokkal nehéz vitatkozni) és a fanatikusok is megtalálják számításukat...
  • cateran #6
    "így nekem egy Oblivion with Gunznak tűnik."
    Én kipróbáltam,de nekem is annak tünt Rövid,de unalmas pályafutást vallhat magáénak a gépemen..