Ötvös Tibor

Csendes gyilkosság Batman módra

Korábban már láthattunk egy ízelítő videót a reményteljes - és tegyük hozzá, a vérható egyetlen - Batman játékból, ám a mai napon egy teljes pálya végigjátszása került fel a netre.

A Batman: Arkham Asylum a Rocksteady boszorkánykonyhájában készülget és a Game Developers Conferencen az egyik fejlesztő mintegy bemutató gyanánt végigvitte az egyik Challenge-módot. A Silent Knight kihívása szerint hősünknek úgy kell levadásznia a pályán látható ellenfeleket, hogy azok ne vegyék őt észre. Amint a videóból is látszik, ez sikerült.


Mindazonáltal a bemutatóból az is kiderül, hogy Denevérember ezúttal sem öl meg senkit és ezt hivatalos forrásokból is megerősítették. Vagyis - sajnos - nem lesz vér vagy leszakadó végtagok, hanem marad a szimpla lopakodás és ájulásig verés. Szerencsére Batman magával hozza az elmaradhatatlan kütyüit is, melyek számos esetben hasznunkra lesznek majd. A Batman: Arkham Asylum elvileg még az idén megérkezik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • schrank #17
    ezt vegyuk úgy hogy betmen szprintel cell
  • dronkZero #16
    Na nyilván nem Batman-be akarok agyszétloccsanást. De ez a pihepuha szárazság sem igen jellemző rá. Azért ne felejtsük el, hogy alapvetően igencsak sötét egy világ Gotham...

    Legalább egy ennyit igazán megengedhettek volna maguknak:


    Nem folyik hektoszámra, de van...
  • Inquisitor #15
    Az erőszakmentes játékmenet azért érdekes, mert a Arkham Asylum képregény sorozat a legbrutálisabb, legdarkosabb az összes Batman téma közül, és akkor ezzel egyből sikerült a hangulatot ledegradálni ... és mivel a Drk Knight játék sose készül el, a Batman rajongó játékosok nagyon várták.
  • Daffit #14
    Nagyon tetszik. Bár egy pici vér azért talán jó lett volna (De csak annyira, hogy lássuk, azért erős az az ütés), de agy szétloccsanás már sok. Batmanhez szerintem közelebb áll, hogy kiikatassa ellenfeleit, minthogy megöli őket.

    #13: De van...
  • Sanyix #13
    én 12 éves korom óta öldöklöm játékokban. És eddig még nem öltem meg senkit, bár az mszp, szdsz párttagok, és a volt komcsi párttagok(a 3 halmaznak jelentős metszete is van ;)) alól szívesen kirúgnám a széket, mikor azon egy csinos kis hurokkal állnak, vagy szívesen felkapcsolnám a főkapcsolót miközben egy tömegközlekedési járművel hasonlatos nevű székben ülnek, de sztem ebben nincs semmi rossz :D
  • dronkZero #12
    Ja, ne is vedd magadra, általánosságban beszéltem...
  • Kferro #11
    "Ez valami elcseszett új divat lett, hogy a szülők minden nevelési kudarcukat a szórakoztatóiparra akarják fogni."
    Hihi, még nem vagyok szülő, szóval nálam ilyenről nem lehet beszélni. :)
  • dronkZero #10
    Az hadd ne legyen már az én problémám... Nekem megvannak a preferenciáim, aszerint véleményezek.

    Egyébként én nem érzem másnak. Ugyanúgy el lehet vonatkoztatni a dolgot a valóságtól, mint egy horrorfilmnél.

    Én éppen egy szélsőséges példa vagyok, kb 4 éves koromtól vagyok rákattanva az erőszakos játékokra, (mondjuk C64-en az erőszak túl realisztikus ábrázolásáról nem nagyon lehet beszélni), faltam a trancsírozós horrort meg az akciófilmeket, közben meg egy kezemen meg tudom számolni, hányszor keveredtem fizikai konfliktusba élőben, egész életem során. Ezek közül volt _egy_ alkalom, amikor én mentem oda pofán verni valakit, nem pedig belém kötöttek.

    Szerintem ideje lenne elfelejteni ezt a védőburkot, amit így az utóbbi 15-20 évben a gyerekek fölé akarunk erőszakolni. Egyrészt nincsen rá szükségük, másrészt amúgy is lehetetlen. Ha egy gyereket nem érdekli a trancsír, akkor úgysem fog ilyennel foglalkozni, ha meg érdekli, akkor az összes szülő tiltás hatástalan, viszont ettől még nem kell befosni, hogy sorozatgyilkos lesz.

    Ez valami elcseszett új divat lett, hogy a szülők minden nevelési kudarcukat a szórakoztatóiparra akarják fogni. Illetve a másik fele, amikor nem nevelési, hanem genetikai a kudarc, amikor minden jó szándék ellenére keletkezik egy pszichopata, de azt is szokás filmre-játékra fogni.

    És személy szerint engem idegesít, hogy ilyen megfontolásokból butítanak le játékokat. Egyébként erős a gyanúm, hogy bejátszik a fejlesztői/kiadói igénytelenség is. Egy leszakadó láb-objektumot meg kell modellezni, be kell textúrázni, le kell programozni. Az ahhoz képest sok meló, hogy csak optikai tuning. Úgyhogy inkább kap egy Teen jelzést, azt jóccakát. De ahol ez a helyzet, ott szégyelljék is magukat.

    Jobb helyeken ezt úgy csinálják, hogy ki-be kapcsolható a dolog. Szerintem ez lenne a normális...
  • Kferro #9
    Végülis igazad van, de én féltem a gyerekeket az ilyen mérvű erőszak naturalisztikus ábrázolásától. Gyerekkoromban persze én is néztem horrofilmeket, mégsem lettel degenerált. Viszont amikor egy játékban ő, mint főhős öldököl, az egészen más. Az interakció, a jutalmazott erőszak bizony rossz hatással lehet egy gyerek lelkivilágára. S azért egy gyereknek sem nehéz hozzájutni ilyen programokhoz.
  • dronkZero #8
    Mert ne rejtegessük a valóságot. Ha valakit fejbelövök, annak igenis loccsanjon az agya. Ha nem loccsan, mert az "húdeerőszakos", az számomra valami nagyon elkúrt módon megideologizált képmutatás, amit képtelen vagyok megérteni.

    Gyerekeknek szánt játék egyáltalán ne legyen erőszakos. (Illetve hát szülő felelőssége)
    Erőszakos játék nem gyerekeknek van szánva, úgyhogy ne idegesítsenek a vér kispórolásával. Ha meg valaki mimózalelkű, az ne akarjon embereket fejbelőni, ha nem bírja a loccsanó agy látványát.

    Tehát minden játék, ami ilyen elbaszott módon próbál finomkodni, az már fekete ponttal indul részemről.