Ötvös Tibor

Batman lett a Pandemic végzete

A jelek szerint végérvényesen befellegzett a tavalyi év egyik - ha nem a - legjobb filmje, A sötét lovag játékváltozatának. Az EA ugyanis szerződést bontott a Pandemic stúdióval, amely így befejezte a The Dark Knight munkálatait.

A sztori még 2008 elején kezdődött. A Pandemic az év elején elkezdett egy Batman-játékon dolgozni, mellyel elházalt az Electronic Arts-hoz, aki boldogan ölelte magához a fejlesztőket. Egy kikötés volt csupán: a játéknak A sötét lovag moziba kerülésekor készen kell lennie és a film témáját kell, hogy feldolgozza.



A munka el is kezdődött és az első elképzelések szerint egy Mercenaries 2 nyomdokain haladó, teljesen nyitott világ számtalan feladatot kínáló játékmenetet nyújtott volna a The Dark Knight. Csakhogy a Pandemic brisbane-i részlege még soha nem készített ilyen stílusú játékot (a zsoldos játékot a Los Angeles-i divízió programozta), így már rögtön az elején komoly gondokkal küszködtek.

Először is a grafikus motor nem volt képes a hatalmas nyílt tereket kezelni, a játék maximálisan 6-7 FPS-t produkált. Ráadásul folyamatosan összeomlott a játék és maga a játékmenet sem volt elég változatos. Az EA pedig sürgette a dolgot, mert - bár kitolták a film DVD-megjelenéséig a játék befejezésének határidejét - 2008 decemberében elveszítik a Batman-jogokat, mely végül meg is történt.

Jelen állás szerint a jogok visszakerültek a Warner Bros. tulajdonába, az EA több millió dollárt dobott ki az ablakon egy nem működő játék fejlesztésére, melynek programozását le is állították. A Pandemic pedig foghatta a kalapját és el kellett, hogy hagyja az EA berkeit.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • opeca #12
    Ez mindig is így volt. Már 15 évvel ezelőtt is sürgette a kiadó a fejlesztőket.
    Az egész hozzáállással van a baj, és ez nem csak a kiadó hibája.
    továbbá a multiplatformok erősen a minőség rovására mentek.
    Tűzbe minden nextgen konzollal.

  • Balumann #11
    A legnagyobb gond szerintem manapság, hogy a kiadók sürgetik a fejlesztőket, ők mondják meg mikor kell kiadniuk, stb.. Hogy meddig várjanak? Addig amíg kész nem lesz a játék... Sorra jönnek a szinte közel játszhatatlan, hamar megunható, PC-re ráadásul optimalizálatlan, bugszimulátor játékok, nagyon rövid játékidővel ráadásul, idén nagyon kevés kivétellel sajnos.
    Ez olyan, mintha az étterembe a "főnök" mondaná meg, mikor vigyék a vendégnek a kaját, az nem számít, hogy még egyáltalán nincs kész...
  • aadam #10
    hát nem tom azért jo hogy az EA fikázza a Pandemicet hogy szar a játék, szar játék alkotásba az EA verhetetlen.
  • Talley #9
    amúgy meglehetett volna csinálni ezt a játékot? csak mert nekem a kevesebb mint 1 év nem tűnik valami soknak.
  • kuci06 #8
    Pandemic?

    Bazz, állítólag ők vették át a Star Wars Battlefront III fejlesztését :S

    neeeeeeeee :(
  • Vorpal #7
    Az ilyen fejlesztők alkalmazásáért a kiadó felelős:
    1.nem illetve szar referenciáik vannak
    2.szoliznak - seggfejek - nagy a pofájuk
    3.munka közben látszik már az amatörizmus

    Na most ha erre szarnak az EA nál - mert egy nagy cég hát vegyék mellre le az egészet, az IBM is ilyen módszerekkel dolgozik volt szerencsém és iszonyat, hogy ilyen empirikus metodikával is életképesek ezek a cégek.

    Ea nak 2/3 játéka szar a weboldala szar mindene szar - de mégis mocskosul keres - a kapitalizmus szar...
  • kozik #6
    az ilyen fejlesztőcsapatot borzalmasan hókon kell vágni.
    ki lett adva a munka egy határidővel, elvállalták, aztán a csúsztatásba se fértek bele. pedig aki szerződést kötött velük, az számított a játék jelentette reklámra, az összkép teljességére, blabla.
    simán kötbért fizettetnék velük. már ha jól volt megírva a szerződés.
  • matt taylor #5
    Szerintem a film premierjét klett vna csúsztatni a játék megjelenéséhez...így lett vna logikus:D:D
  • pitbulllll #4
    nem hinném, hogy az EA-t kéne hibáztatni :) megvolt szabva 1 határidő, majd azt kitolták, ennek ellenére a játék nem ment :) meddig várjanak?
  • Seth #3
    Úgylátszik megijedtek az Archam Asylum-tól, az életképesnek tűnik,ellentétben egy mozi játékváltozata teen besorolással XD