Ötvös Tibor
Batman lett a Pandemic végzete
A jelek szerint végérvényesen befellegzett a tavalyi év egyik - ha nem a - legjobb filmje, A sötét lovag játékváltozatának. Az EA ugyanis szerződést bontott a Pandemic stúdióval, amely így befejezte a The Dark Knight munkálatait.
A sztori még 2008 elején kezdődött. A Pandemic az év elején elkezdett egy Batman-játékon dolgozni, mellyel elházalt az Electronic Arts-hoz, aki boldogan ölelte magához a fejlesztőket. Egy kikötés volt csupán: a játéknak A sötét lovag moziba kerülésekor készen kell lennie és a film témáját kell, hogy feldolgozza.
A munka el is kezdődött és az első elképzelések szerint egy Mercenaries 2 nyomdokain haladó, teljesen nyitott világ számtalan feladatot kínáló játékmenetet nyújtott volna a The Dark Knight. Csakhogy a Pandemic brisbane-i részlege még soha nem készített ilyen stílusú játékot (a zsoldos játékot a Los Angeles-i divízió programozta), így már rögtön az elején komoly gondokkal küszködtek.
Először is a grafikus motor nem volt képes a hatalmas nyílt tereket kezelni, a játék maximálisan 6-7 FPS-t produkált. Ráadásul folyamatosan összeomlott a játék és maga a játékmenet sem volt elég változatos. Az EA pedig sürgette a dolgot, mert - bár kitolták a film DVD-megjelenéséig a játék befejezésének határidejét - 2008 decemberében elveszítik a Batman-jogokat, mely végül meg is történt.
Jelen állás szerint a jogok visszakerültek a Warner Bros. tulajdonába, az EA több millió dollárt dobott ki az ablakon egy nem működő játék fejlesztésére, melynek programozását le is állították. A Pandemic pedig foghatta a kalapját és el kellett, hogy hagyja az EA berkeit.
A sztori még 2008 elején kezdődött. A Pandemic az év elején elkezdett egy Batman-játékon dolgozni, mellyel elházalt az Electronic Arts-hoz, aki boldogan ölelte magához a fejlesztőket. Egy kikötés volt csupán: a játéknak A sötét lovag moziba kerülésekor készen kell lennie és a film témáját kell, hogy feldolgozza.
A munka el is kezdődött és az első elképzelések szerint egy Mercenaries 2 nyomdokain haladó, teljesen nyitott világ számtalan feladatot kínáló játékmenetet nyújtott volna a The Dark Knight. Csakhogy a Pandemic brisbane-i részlege még soha nem készített ilyen stílusú játékot (a zsoldos játékot a Los Angeles-i divízió programozta), így már rögtön az elején komoly gondokkal küszködtek.
Először is a grafikus motor nem volt képes a hatalmas nyílt tereket kezelni, a játék maximálisan 6-7 FPS-t produkált. Ráadásul folyamatosan összeomlott a játék és maga a játékmenet sem volt elég változatos. Az EA pedig sürgette a dolgot, mert - bár kitolták a film DVD-megjelenéséig a játék befejezésének határidejét - 2008 decemberében elveszítik a Batman-jogokat, mely végül meg is történt.
Jelen állás szerint a jogok visszakerültek a Warner Bros. tulajdonába, az EA több millió dollárt dobott ki az ablakon egy nem működő játék fejlesztésére, melynek programozását le is állították. A Pandemic pedig foghatta a kalapját és el kellett, hogy hagyja az EA berkeit.