Ötvös Tibor
Ennyi volt a Need for Speed?
A múltkori 2009-es EA beszámolóban - valószínű senkinek nem tűnt fel - nem szerepelt a cég egyik legrégebbi sorozata, a Need for Speed.
A legújabb hírek szerint ez nem véletlen. A kiadóóriás ugyanis ezúttal sem elégedett a legújabb rész bevételeivel és ezzel már kétszer "bukott" meg egymás után két NfS rész. A Pro Street még magyarázható volt (egy teljesen új irányba próbáltak menni), de az Undercover tulajdonképpen a Most Wanted felturbózott változata és mégsem tudta beküzdeni magát a havi összesített eladási Top 20-ba sem.
A Need for Speed először 1994-ben hódította meg a játékos közönséget. Az akkor unikumnak számító megoldásokkal operáló játék rögtön milliós rajongótábort és számtalan Év Játéka díjat gyűjtött be. '97-ben jött a folytatás, mely tipikus EA-lehúzás volt, nem is aratott akkora sikert. Ezután jött az újabb sikerszéria, hiszen mind a Hot Pursuit, a High Stakes és a Porsche Unleashed is komoly bevételeket könyvelhetett el.
Az online piacra szánt Motor City Online 2001-ben kezdte meg működését, de alig három év múlva meg is szűnt a játék. A Hot Pursuit 2 után a játékosok változásra vágytak és a Halálos iramban hatására meg is kapták az Underground személyében. Azonban az Underground 2 és Most Wanted után megkezdődött a hanyatlás. Sem a Carbon, sem a Pro Street sem pedig a mostani Undercover nem tudta tovább öregbíteni a Need for Speed nevet.
A legújabb hírek szerint ez nem véletlen. A kiadóóriás ugyanis ezúttal sem elégedett a legújabb rész bevételeivel és ezzel már kétszer "bukott" meg egymás után két NfS rész. A Pro Street még magyarázható volt (egy teljesen új irányba próbáltak menni), de az Undercover tulajdonképpen a Most Wanted felturbózott változata és mégsem tudta beküzdeni magát a havi összesített eladási Top 20-ba sem.
A Need for Speed először 1994-ben hódította meg a játékos közönséget. Az akkor unikumnak számító megoldásokkal operáló játék rögtön milliós rajongótábort és számtalan Év Játéka díjat gyűjtött be. '97-ben jött a folytatás, mely tipikus EA-lehúzás volt, nem is aratott akkora sikert. Ezután jött az újabb sikerszéria, hiszen mind a Hot Pursuit, a High Stakes és a Porsche Unleashed is komoly bevételeket könyvelhetett el.
Az online piacra szánt Motor City Online 2001-ben kezdte meg működését, de alig három év múlva meg is szűnt a játék. A Hot Pursuit 2 után a játékosok változásra vágytak és a Halálos iramban hatására meg is kapták az Underground személyében. Azonban az Underground 2 és Most Wanted után megkezdődött a hanyatlás. Sem a Carbon, sem a Pro Street sem pedig a mostani Undercover nem tudta tovább öregbíteni a Need for Speed nevet.