Ötvös Tibor
Nem elég egy PC a The Force Unleashed futtatására
Amint arról már korábban is beszámoltunk, a LucasArts utolsó saját fejlesztésű játéka, a Star Wars: The Force Unleashed elég vegyes kritikákat kapott, ráadásul az első hírekkel ellentétben mégsem érkezik meg PC-re.
Ennek elsődleges okát most tudhattuk meg és - őszintén szólva - nagyon dühítő. Cameron Suey, a játék producere tett egy olyan nyilatkozatot, amivel nem egy számítógéptulaj biztosítékát kiverte. Elmondása szerint csak és kizárólag azért nem lesz The Force Unleashed PC-re, mert jelen pillanatban csak egy 4000 dolláros gépen tudnánk futtatni teljes részletességgel a játékot.
Szerinte a játékban alkalmazott úgynevezett "procedural physics" (a játék fizikájáért felelős rendszer) csak egy igazi "high-end" PC-n jelenhetne meg és butítva nem nyújtaná ugyanazt az élményt. Ráadásul a fizikából nem is lehet butítani, így maximum csúnyább grafikával akadozna. Ám az X360 és PS3 tökéletesen képes eme feladatra és ráadásul könnyebb is programozni a konzolokat.
Gears of War, GTA IV, Assassin's Creed, Mercenaries 2, Mass Effect. Csak pár cím, melyek tökéletesen futottak (vagy futnak majd) egy "gyengébb" PC-n is. A kulcsszó az optimalizálás, igaz kedves Cameron?
Konzolos fronton mindenesetre tarolni látszik az anyag. A demót közel 2,1 milliónyian töltötték le (1 millió X360, 1,3 millió PS3 fronton), mely rekordnak számít a Microsoft gépén.
Ennek elsődleges okát most tudhattuk meg és - őszintén szólva - nagyon dühítő. Cameron Suey, a játék producere tett egy olyan nyilatkozatot, amivel nem egy számítógéptulaj biztosítékát kiverte. Elmondása szerint csak és kizárólag azért nem lesz The Force Unleashed PC-re, mert jelen pillanatban csak egy 4000 dolláros gépen tudnánk futtatni teljes részletességgel a játékot.
Szerinte a játékban alkalmazott úgynevezett "procedural physics" (a játék fizikájáért felelős rendszer) csak egy igazi "high-end" PC-n jelenhetne meg és butítva nem nyújtaná ugyanazt az élményt. Ráadásul a fizikából nem is lehet butítani, így maximum csúnyább grafikával akadozna. Ám az X360 és PS3 tökéletesen képes eme feladatra és ráadásul könnyebb is programozni a konzolokat.
Gears of War, GTA IV, Assassin's Creed, Mercenaries 2, Mass Effect. Csak pár cím, melyek tökéletesen futottak (vagy futnak majd) egy "gyengébb" PC-n is. A kulcsszó az optimalizálás, igaz kedves Cameron?
Konzolos fronton mindenesetre tarolni látszik az anyag. A demót közel 2,1 milliónyian töltötték le (1 millió X360, 1,3 millió PS3 fronton), mely rekordnak számít a Microsoft gépén.