Ötvös Tibor

Age of Conan sikerek

A online szerepjátékok világában nagyon nehéz a World of WarCraft sikerével versenyezni, de folyamatosan akadnak jelentkezők.

A Funcom legújabb produktuma, az Age of Conan sikerrel vette az első akadályt. Premierje hétvégéjén ugyanis nem kevesebb, mint 400 ezer felhasználó jelentkezett be Hyboria világába, ráadásul közel 2,2 millióan látogatták meg a játék hivatalos honlapját. Természetesen ez még mindig mérföldekre van a WoW 10 milliós táborától, de a kezdet nem rossz.



Ráadásul a kritikai értékelések sem tiporták sárba a játékot, sőt. Ha átlagoljuk az eddig megjelent pontszámokat, akkor olyan 90%-os értékelést kapunk, ami azért több, mint jó. Érdekesség, hogy a fent említett felhasználók közel fele Észak-Amerikából regisztrált, ami azért kicsit meglepő.

A hazai fórumokon azonban olvasni a negatív véleményeket is. Ezek egyike a szintlépéseket kritizálja, mivel állítólag a 40. szinttől nincs rendesen kidolgozva a metódus (mintha arra számítottak volna a Funcomnál, hogy három nap alatt ugysem éri el senki ezt a mértéket). Ráadásul a hírek szerint szinte naponta kell a 10-100 megás javítófájlokat letölteni a játékhoz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dzsihad2 #46
    "A Wow-ról ordít hogy Diablo 3D upradekkel... "

    hát ekkora hülyeséget leirni, ez már fájdalmas.
    a diablo az nagyából olyan messze van a wow-tól, mint egy "kvarcjáték" a PC-től.

    a fejlesztésekről meg röviden anyit, kiállítanál 100 játékost, hogy mondja meg mi hiányzik neki legjobban a wowból, nem lenne 2 egyforma válasz...gondolkodj már, szted van idő minden kis hülyeséget leprogramozgatni, mert vki sír miatta
  • baloghkr #45
    Ha már úgyis a wow itt a téma akkor megkérdezem nem e érdekel valakit egy eladó wow 2 70 es karival jó cuccokba kb 30000 ft az ára.
  • Loverman #44
    amúgy Komolytalan, sztem hagyd ezt a caterant, tudod idiótákkal nem szabad vitatkozni mert lesüllyedsz az ő szintükre és onnantól rutinból megnyerik..
  • Loverman #43
    szerepjátszani= RP-zni. nvm
  • Komolytalan #42
    Na igen, és mi is volt ennek a hatása? Casterek nem is igen mentek SM armoryba, lasszóval kellett oda healert fogni. Nyilvánvaló, hogy a bossok drop-táblája azért ilyen amilyen, hogy az insták maximális szinten legyenek kihasználva. Ha egy cucc 1% eséllye esne 1 hetes reset timeren, akkor az égvilágon senki se próbálná azt megszerezni. Ha valami 100% eséllyel esne, akkor egy 5 fős insta egy run alatt kiadná mindenkinek az összes lootot (de 10/25 fős se tartana 2-3 alkalomnál tovább), és onnan kezdve nem volna értelme oda járni, sőt, nem volna értelme WoW-val játszani. Gyakorlatilag lesüllyedne ezzel a játék a tört szerverek szintjére, ahol a megölt mob kidobja a teljes loot-tábláját. Nyilván erre is megvan a válaszod, hogy legyen több content. Attól most tekintsünk el, hogy ebben az esetben a felszerelések miatt egy szinten belül milyen különbség volna játékosok statjai között (nem 2x, hanem még sokkal több). Nézzük csak a munkaigényét a dolognak, mivel gondolom ezt persze úgy mondod, hogy életedben nem fejlesztettél még tetrisnél bonyolultabb játékot. Próbáld csak meg, mondjuk modellezd le Arant tetszőleges 3D szoftverben - aki nem is egy bonyi boss -, minden mozgásfázisával, spelljeivel, stb. Nézd meg mennyi idő, utána jönne az a rész, hogy a modell túl sok polygon, az automata poly szám csökkentés egy gnómot csinál belőle, törölgesd kézzel a sarokpontokat, hogy az összkép ne romoljon. Mikor ezzel is megvagy X hét után, na akkor gondolkozz el azon, hogy vannak még más bossok is, meg trashek is, meg nem csak karakterekből áll az insta, hanem magát a környezetet is le kell modelezni, meg ugye a mobokra scriptet is kell írni, hogy valamit csináljanak is. Nameg utána jön a tesztelési/hibajavítási fázis, üzemeltetés (pl GMek nem baj ha futólagosan ismerik a játék minden részét), stb. És akkor még csak instáról volt szó, a városok, küldizős területek sehol sincsenek.
    A Bliznek ennyi erőforrás van a fejlesztésre - ez van. Így is kb 10x annyi fejlesztő dolgozik a WoWon, mint bármely más offline játékon. Aki szerint havi 13 euróért mélyebben kéne kinyalni a s.ggét mint jelenleg, az menjen AoC vagy akármi más játékkal játszani, _SENKI_ se fog miatt egy könnyet se ejteni miatta. De lehet neked jobb lesz a Hello Kitty Online Adventure, mivel ott a rinyálásod jobban fog illeszkedni a játék hangulatához.
  • baloghkr #41
    Nagyon érdekel az age of conan játék de semmit sem tudok róla.Milyen a harc és mennyi havonta örülnék ha valaki tudna választ adni.
  • cateran #40
    Amúgy volt már csak spec kasztoknak insta,castereknek nem sokminden esett SM armoryban....libraryban meg majdhogynem csak castereknek volt érdemes menni...már évekkel ezelött nyilvánvaló volt hogy a droprates megoldás szar (vagy csak diablós?:P)öszintén hogy is volt diablóban? mentél,gyaktál,a mobokból meg esett a cuccos randomra...WoW-ban hogy is? mész,gyaksz,mobokból esik a cuccos randomra...upgrade-csapatjáték lett belőle,pár questtipussal megfejelték és ennyi
  • cateran #39
    Legendary és? Ott van a kezében basszus....Pár perc? na számolj csak barátom, mennyi is a fővárosokból? (nyilván sose mentél ony raidre...MOST már qrvára nem fontos,valóban) Ki mondta hogy bug? olvass már te vakegér:)
    Komolytalan: arra próbáltam rámutatni,hogy a fejlesztések qrvára le vannak maradva..MOST már felesleges volt ezeket a dolgokat berakni,2 évvel ezelött kellett volna....
    Hát bocsesz,ha nem kicsit gondolom illogikusnak,ha 1 nyilvánvalóan viselt fegyver nem elvihető a mob elhullása után......ilyenformán a droprtaes rendszer totál csőd,a badge-os viszont kellöen logikus(azaz logikusabb)
  • YakHead #38
    Megelőztél nem volt kedvem ilyen hosszú kommentet írni.
  • YakHead #37
    "...llidannél miért nem 100% drop hogy dobja a kezében! tartott fegyvereket?"
    Talán azért mert Legendary fegyver?
    És miért volt olyan nagy baj, hogy Theramore-ba nincs teleport és portál? Minden fővárosba volt, ahonnan bárhová el tudtak jutni. Ja, hogy repülni kellett pár percet? Hát az tényleg rohadt nagy bug.