Napi Online
Átjárás lesz az MMORPG-k között
Lehetővé akarja tenni az IBM és a Linden Lab, a Second Life című virtuális játék fejlesztője, hogy az úgynevezett avatarok, a valós személyeket az internetes virtuális világokban helyettesítő rajzfigurák szabadon közlekedhessenek a különböző játékok között.
Jelenleg a Second Life, illetve a hozzá hasonló Entropia vagy Gaia szereplői - akik valós megfelelőjük "második életét" élik ezekben a játékokban - be vannak zárva saját környezetükbe, azaz ha valaki egyszerre több játékban is részt akar venni, akkor mindegyikben külön-külön kell megszemélyesítenie magát. Az IBM és a Linden ezt akarja meghaladni azzal, hogy megteremti a technológiai és üzleti feltételeit annak, hogy az avatarok keresztül-kasul járhassanak a világháló virtuális világai között.
A két cég azon a San Franciscó-i konferencián jelentette be közös kezdeményezését, amelyen az internet e falhasználási módjában érdekelt 20 cég képviselteti magát. A résztvevők azt akarják tisztázni, hogyan fejleszthetnék tovább az egyre népszerűbb játékokat. Az Electric Sheep vállalat itt mutatta be a Second Life szereplőinek eligazodását segítő programját, amelynek már gyakorlati alkalmazása is van. A CBS tévécsatorna ugyanis ennek segítségével indít játékot a virtuális világban, amelyben a népszerű sorozat, a New York-i helyszínelők rajongói egy misztikus gyilkost üldözhetnek interaktív történetek sorozatán keresztül.
Jelenleg a Second Life, illetve a hozzá hasonló Entropia vagy Gaia szereplői - akik valós megfelelőjük "második életét" élik ezekben a játékokban - be vannak zárva saját környezetükbe, azaz ha valaki egyszerre több játékban is részt akar venni, akkor mindegyikben külön-külön kell megszemélyesítenie magát. Az IBM és a Linden ezt akarja meghaladni azzal, hogy megteremti a technológiai és üzleti feltételeit annak, hogy az avatarok keresztül-kasul járhassanak a világháló virtuális világai között.
A két cég azon a San Franciscó-i konferencián jelentette be közös kezdeményezését, amelyen az internet e falhasználási módjában érdekelt 20 cég képviselteti magát. A résztvevők azt akarják tisztázni, hogyan fejleszthetnék tovább az egyre népszerűbb játékokat. Az Electric Sheep vállalat itt mutatta be a Second Life szereplőinek eligazodását segítő programját, amelynek már gyakorlati alkalmazása is van. A CBS tévécsatorna ugyanis ennek segítségével indít játékot a virtuális világban, amelyben a népszerű sorozat, a New York-i helyszínelők rajongói egy misztikus gyilkost üldözhetnek interaktív történetek sorozatán keresztül.