Németh Szabolcs
Call of Duty 4: Modern Warfare
Már jó ideje a levegőben lógott a modern CoD, mivel nem lehet négy részen keresztül ugyanazon háború eseményeire kihegyezni egy történetet. "Számomra a CoD megszűnik létezni, ha nem világháborús lesz. Nem értem miért kellett lecserélni a jól bevált elemeket." - Ilyen, és ehhez hasonló mondatokat hallani a Call of Duty rajongói táborból. A cikk elolvasása után reméljük a kétkedők, elégedetlenkedők száma visszaszorul.
A vártnál sokkal többen tiltakoznak amiatt, hogy a Call of Duty negyedik része letér a jól megszokott ösvényről, és a világháborús környezet helyett a hi-tech világával varázsolja el a játékost. Persze lehet a dolgon éjt nappallá téve siránkozni, de mindenki jobban jár ha előbb szemrevételezi, hogy mit is nyújt majd a Modern Warfare. A fejlesztők, és a kiadó is érzékelte a növekvő elégedetlenséget, ezért az E3-ra megfelelő mennyiségű anyaggal készült, hogy eloszlassa az újtól való félelmet a lelkekben. Ez most lehet, hogy kissé nyálasnak tetszik, de az új környezettől való félelem bizony számtalan játékost visszatarthat az új rész megvásárlásától. Ez rossz a kiadónak, a fejlesztőnek, és hosszútávon a teljes CoD franchise-nak.
Ha viccesen szeretnénk felfogni a változásokat, azt is mondhatjuk, hogy a második világháború már messzemenőkig kiszolgálta a sorozatot, és négyféleképpen mégsem végződhet a milliókat elpusztító világégés. Ennél azért nyilván sokkal többről van szó. A világháborús piac telített, a fejlesztők belecsömörlöttek az '30-as - '40-es évek felelevenítésébe, a kiadó rájuk parancsolt, az igények megváltoztak. Nagyjából így foglalható össze, hogy miért biggyesztették a Modern Warfaret a márkanév mögé, és miért mondtak búcsút a M1-nek, az A1-nek, az MP44-nek, valamint a lassan fél évszázada kifejlesztett gránátfajtáknak.
A történet folyamatosan két szálon fut majd, és hol amerikai, hol brit katonaként védelmezzük a világot. Oroszországban hatalmas bumm van kialakulóban. Egy igen befolyásos alvilági figura, Zakhaev módszeresen maga mellé állítja a teljes orosz maffiát, és ezzel együtt a katonaság fajsúlyosabb részlegét. Egyetlen cél lebeg a szeme előtt, Oroszország felemelése és az USA leigázása. Legfontosabb szövetségese, Al-Asad a Közel-Keleten polgárháborút robbant ki, hogy elterelje az amerikaiak figyelmét Zakhaev ténykedéséről. A terv félig-meddig sikeres is, ám egy angol speciális alakulat tudomást szerez a tényekről, és az orosz védővonal mögé kerül.
A játékban az első küldetés rögtön stratégiai fontosságú. Egy az Észak - Atlanti óceánon haladó tankeren négy társunkkal meg kell keresnünk Zakhaev laptopját, és le kell mentenünk róla az adatokat. A küldetések teljesítése során a már jól ismert Price kapitány utasításait követjük majd.
Eközben az amerikaiak szó szerint bedőltek a félrevezetésnek, és azonnal a polgárháború helyszínére vezénylik haderejüket. Amerikai katonaként is számos változatos küldetéseken rághatjuk át magunkat. Lezuhant szövetséges helikopter védelmezése, amerikai tank konvoj kísérése, meghatározott személyek likvidálása, fontos adatok megszerzése, és még sok-sok izgalmas feladat vár majd ránk. A Modern Warfare-ban elfelejthetjük a megszokott infóboxot, életerőnket maximum csak megsaccolhatjuk. Amint úgy halljuk, hogy az átlagosnál szaporábban vesszük a levegőt és a képernyő is elvörösödik, egészen biztosan pihenésre, regenerálódásra van szükségünk. Ilyenkor egyet tehetünk: ellenféltől mentes övezetet keresünk, és szépen lassan visszanyerjük energiánkat. A fegyverekkel is csínján kell bánni, mert leghamarabb akkor tudjuk meg hogy kiürült a tár, amikor újra kell töltenünk azt.
Végre valahára a szem tulajdonságait figyelembevevő nagyítással szedhetjük le távolból az ellenfeleket. Amint a távcsővel ráközelítünk a likvidálásra ítéltetett egyedre, akkor az teljesen élesen jelenik meg előttünk, míg környezete elhomályosodik. A grafikáról, és az ehhez szorosan fűződő hangulatról nem érdemes ódákat zengeni, hiszen mindenki láthatja, hogy mennyire elképesztően durva a látványvilág. Éjszakai bevetések, hajnali ködben elvégzett katonai akciók, mindez hihetetlen élethű környezetben, lélegzetelállító robbanási effektekkel fűszerezve.
Az Infinity Ward nagyon nagy hangsúlyt fektet a többjátékos részre is. A Battlefield 2-höz hasonlóan a Modern Warfare is egy új pontrendszeren alapul majd. A többjátékos móka kezdetekor két karakter, a Spec Ops és az Assault osztály áll majd a rendelkezésünkre. Ahogy viszont egyre többet nyüstöljük a játékot online, egyre több tapasztalati pontot szerzünk, és két másik karakter is megnyílik előttünk. A Heavy Gunner nehézfegyverzetével, míg a Demolition Soldat nagy erejű robbantgatásaival tűnik ki a többi közül. Sok-sok lejátszott óra után pedig igazi csemegét jelenthet az egyedi karakter összeállításának lehetősége.
Az érdekességek sora még koránt sem ért véget. Ha igazán fanatikusan játszunk, akkor egy idő után több életerővel kezdhetjük a játékot mint a többiek. Kissé tisztességtelen módon lehetőség lesz arra is, hogy ha úgy érezzük hogy elvesztünk, és már csak egy-két találat választ el minket a biztos haláltól, legyilkoljuk magunkat, így az ellenfél nem kap értünk tapasztalati pontot. A program az igazán profikat kiemelkedően díjazza. Ha nagyon ügyesen sorozatban 5-6 ellenfelet is sikerül likvidálnunk, különféle felvehető bonuszok jelennek meg a pályán, amivel többek között életerőnket tölthetjük újra, illetve légi támadást kérvényezhetünk.
A konzolos verzióktól eltérően PC-n nem 12-16, hanem 32 hobbikatona küzdhet meg egy időben egymással. Természetesen a hagyományosnak mondható Deatmatch, TDM, Search and Destroy, Capture The Flag is helyet kap a játékban.
Összegezve a leírtakat, azt mindenképpen kijelenthetjük, hogy nem szabad kóstolás nélkül nemet mondanunk az ételre. Lehet, hogy nincsen megfűszerezve világháborús csatározással, viszont eddig nem ismert ízek is megjelentek benne, és az újdonságra mindig fogékonynak kell lenni.
Kapcsolódó letöltések:
Videó #1
Videó #2
Videó #3
Call of Duty 4: Modern Warfare
A vártnál sokkal többen tiltakoznak amiatt, hogy a Call of Duty negyedik része letér a jól megszokott ösvényről, és a világháborús környezet helyett a hi-tech világával varázsolja el a játékost. Persze lehet a dolgon éjt nappallá téve siránkozni, de mindenki jobban jár ha előbb szemrevételezi, hogy mit is nyújt majd a Modern Warfare. A fejlesztők, és a kiadó is érzékelte a növekvő elégedetlenséget, ezért az E3-ra megfelelő mennyiségű anyaggal készült, hogy eloszlassa az újtól való félelmet a lelkekben. Ez most lehet, hogy kissé nyálasnak tetszik, de az új környezettől való félelem bizony számtalan játékost visszatarthat az új rész megvásárlásától. Ez rossz a kiadónak, a fejlesztőnek, és hosszútávon a teljes CoD franchise-nak.
Ha viccesen szeretnénk felfogni a változásokat, azt is mondhatjuk, hogy a második világháború már messzemenőkig kiszolgálta a sorozatot, és négyféleképpen mégsem végződhet a milliókat elpusztító világégés. Ennél azért nyilván sokkal többről van szó. A világháborús piac telített, a fejlesztők belecsömörlöttek az '30-as - '40-es évek felelevenítésébe, a kiadó rájuk parancsolt, az igények megváltoztak. Nagyjából így foglalható össze, hogy miért biggyesztették a Modern Warfaret a márkanév mögé, és miért mondtak búcsút a M1-nek, az A1-nek, az MP44-nek, valamint a lassan fél évszázada kifejlesztett gránátfajtáknak.
A történet folyamatosan két szálon fut majd, és hol amerikai, hol brit katonaként védelmezzük a világot. Oroszországban hatalmas bumm van kialakulóban. Egy igen befolyásos alvilági figura, Zakhaev módszeresen maga mellé állítja a teljes orosz maffiát, és ezzel együtt a katonaság fajsúlyosabb részlegét. Egyetlen cél lebeg a szeme előtt, Oroszország felemelése és az USA leigázása. Legfontosabb szövetségese, Al-Asad a Közel-Keleten polgárháborút robbant ki, hogy elterelje az amerikaiak figyelmét Zakhaev ténykedéséről. A terv félig-meddig sikeres is, ám egy angol speciális alakulat tudomást szerez a tényekről, és az orosz védővonal mögé kerül.
A játékban az első küldetés rögtön stratégiai fontosságú. Egy az Észak - Atlanti óceánon haladó tankeren négy társunkkal meg kell keresnünk Zakhaev laptopját, és le kell mentenünk róla az adatokat. A küldetések teljesítése során a már jól ismert Price kapitány utasításait követjük majd.
Eközben az amerikaiak szó szerint bedőltek a félrevezetésnek, és azonnal a polgárháború helyszínére vezénylik haderejüket. Amerikai katonaként is számos változatos küldetéseken rághatjuk át magunkat. Lezuhant szövetséges helikopter védelmezése, amerikai tank konvoj kísérése, meghatározott személyek likvidálása, fontos adatok megszerzése, és még sok-sok izgalmas feladat vár majd ránk. A Modern Warfare-ban elfelejthetjük a megszokott infóboxot, életerőnket maximum csak megsaccolhatjuk. Amint úgy halljuk, hogy az átlagosnál szaporábban vesszük a levegőt és a képernyő is elvörösödik, egészen biztosan pihenésre, regenerálódásra van szükségünk. Ilyenkor egyet tehetünk: ellenféltől mentes övezetet keresünk, és szépen lassan visszanyerjük energiánkat. A fegyverekkel is csínján kell bánni, mert leghamarabb akkor tudjuk meg hogy kiürült a tár, amikor újra kell töltenünk azt.
Végre valahára a szem tulajdonságait figyelembevevő nagyítással szedhetjük le távolból az ellenfeleket. Amint a távcsővel ráközelítünk a likvidálásra ítéltetett egyedre, akkor az teljesen élesen jelenik meg előttünk, míg környezete elhomályosodik. A grafikáról, és az ehhez szorosan fűződő hangulatról nem érdemes ódákat zengeni, hiszen mindenki láthatja, hogy mennyire elképesztően durva a látványvilág. Éjszakai bevetések, hajnali ködben elvégzett katonai akciók, mindez hihetetlen élethű környezetben, lélegzetelállító robbanási effektekkel fűszerezve.
Az Infinity Ward nagyon nagy hangsúlyt fektet a többjátékos részre is. A Battlefield 2-höz hasonlóan a Modern Warfare is egy új pontrendszeren alapul majd. A többjátékos móka kezdetekor két karakter, a Spec Ops és az Assault osztály áll majd a rendelkezésünkre. Ahogy viszont egyre többet nyüstöljük a játékot online, egyre több tapasztalati pontot szerzünk, és két másik karakter is megnyílik előttünk. A Heavy Gunner nehézfegyverzetével, míg a Demolition Soldat nagy erejű robbantgatásaival tűnik ki a többi közül. Sok-sok lejátszott óra után pedig igazi csemegét jelenthet az egyedi karakter összeállításának lehetősége.
Az érdekességek sora még koránt sem ért véget. Ha igazán fanatikusan játszunk, akkor egy idő után több életerővel kezdhetjük a játékot mint a többiek. Kissé tisztességtelen módon lehetőség lesz arra is, hogy ha úgy érezzük hogy elvesztünk, és már csak egy-két találat választ el minket a biztos haláltól, legyilkoljuk magunkat, így az ellenfél nem kap értünk tapasztalati pontot. A program az igazán profikat kiemelkedően díjazza. Ha nagyon ügyesen sorozatban 5-6 ellenfelet is sikerül likvidálnunk, különféle felvehető bonuszok jelennek meg a pályán, amivel többek között életerőnket tölthetjük újra, illetve légi támadást kérvényezhetünk.
A konzolos verzióktól eltérően PC-n nem 12-16, hanem 32 hobbikatona küzdhet meg egy időben egymással. Természetesen a hagyományosnak mondható Deatmatch, TDM, Search and Destroy, Capture The Flag is helyet kap a játékban.
Összegezve a leírtakat, azt mindenképpen kijelenthetjük, hogy nem szabad kóstolás nélkül nemet mondanunk az ételre. Lehet, hogy nincsen megfűszerezve világháborús csatározással, viszont eddig nem ismert ízek is megjelentek benne, és az újdonságra mindig fogékonynak kell lenni.
Kapcsolódó letöltések:
Call of Duty 4: Modern Warfare