Napi Online
Sikeresebb a Nintendo, mint a Sony
A videojáték-piacon sikeresebbnek bizonyulnak a Nintendo új termékei, mint a Sony gépei.
A Nintendo piaci értéke meghaladta a Sonyét, és a társaság belépett a 10 legértékesebb japán nagyvállalatot felölelő exkluzív klubba egyebek között a Toyota, a Honda és a Canon mellé. A cég Wii videojáték-konzoljából háromszor többet adtak el az év eddig eltelt részében Japánban, mint a versenytársa PlayStation 3-jából, az USA-ban pedig kétszer több fogyott a Nintendo gépéből. Emellett a cég DS nevű kézi berendezéséből is többet vesznek a vevők, mint a Sony PlayStation Portable hordozható gépéből.
Szakértők szerint mindez azt jelzi, hogy a Nintendo lassan visszaszerzi az elmúlt években a Sonyval szemben elvesztett részesedését a hagyományos konzolok piacán, miközben őrzi erős pozícióját a hordozhatókén.
A Sony ugyanakkor nem szerepel rosszul a tőzsdén. Az elmúlt két évben 67 százalékkal növelte piaci értékét, miközben a Nikkei index "csak" 57 százalékos bővülést tudott felmutatni. Csakhogy a Nintendónak ugyanezen időszakban négyszeresére nőtt az értéke. Ez utóbbiban az is szerepet játszott, hogy az elmúlt időszakban piacra dobott egy sereg könnyen játszható videojáték-szoftvert, amelyekkel sikerült kibővítenie a fogyasztók körét a fiúkon és a fiatal férfiakon túl a nőkre és az idősekre is.
A Nintendo piaci értéke meghaladta a Sonyét, és a társaság belépett a 10 legértékesebb japán nagyvállalatot felölelő exkluzív klubba egyebek között a Toyota, a Honda és a Canon mellé. A cég Wii videojáték-konzoljából háromszor többet adtak el az év eddig eltelt részében Japánban, mint a versenytársa PlayStation 3-jából, az USA-ban pedig kétszer több fogyott a Nintendo gépéből. Emellett a cég DS nevű kézi berendezéséből is többet vesznek a vevők, mint a Sony PlayStation Portable hordozható gépéből.
Szakértők szerint mindez azt jelzi, hogy a Nintendo lassan visszaszerzi az elmúlt években a Sonyval szemben elvesztett részesedését a hagyományos konzolok piacán, miközben őrzi erős pozícióját a hordozhatókén.
A Sony ugyanakkor nem szerepel rosszul a tőzsdén. Az elmúlt két évben 67 százalékkal növelte piaci értékét, miközben a Nikkei index "csak" 57 százalékos bővülést tudott felmutatni. Csakhogy a Nintendónak ugyanezen időszakban négyszeresére nőtt az értéke. Ez utóbbiban az is szerepet játszott, hogy az elmúlt időszakban piacra dobott egy sereg könnyen játszható videojáték-szoftvert, amelyekkel sikerült kibővítenie a fogyasztók körét a fiúkon és a fiatal férfiakon túl a nőkre és az idősekre is.