Németh Szabolcs

Cryostasis - vajh véletlen a név?

Az oroszok rendesen bekeményítettek az FPS-ek piacán. A S.T.A.L.K.E.R után most a Cryostasissal bolygatják meg a kategóriát.

Az Action Forms, és a Vivisector egy igen izgalmas játékot fejleszt. Már a neve is hivalkodó, mert nem lehet nem észre venni a Crysis és a fejlesztésük neve közti hasonlóságot. Persze jóhiszeműen gondolhatnánk, azt, hogy az egészben minimális szándékosság sincs, de azért a gyanú ott lebeg, hogy az Action Forms nem kisebb játék babérjaira tör, mint a Crysis. A Crytek nagyágyúja hihetetlen magasra tette a lécet, ezért mi őszintén szólva kételkedünk, hogy grafikában megverheti az orosz gyártmány a jóval nagyobb költségvetéssel fejlesztett Crysist.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

Az AtmosFera 2.0 motorja egyáltalán nem rossz, de fejvesztés terhe nélkül azt mondani, hogy a CryEngine fölé nőhet, lehetetlen. Ettől függetlenül az 1968-as évbe repítő program még nagyon sikeres is lehet.

A játék karakterét nem az esztelen lövöldözés, hanem a taktikai harc adja. A végső célunk nem az, hogy minél többen meghaljanak, hanem az, hogy minél többen sértetlenül megússzák. Mindezt tíz pályán, 15 főellenség, nyolc igazságosztó társaságában érhetjük el.

Action Forms

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zocsi #27
    ...raktármunkás, akinek nincs arca... :S

    És nálam nem a Crysis az űbergraf, de ennél még a Panumbrának is jobb grafikája volt...
  • Picizöldfül #26
    psishock! Kimondtad amit nekem is kikellett volna
  • psishock #25
    "hideg érzet"
    ja, nem is beszélve az apró dér, bizonyos helyeken a jégcsapok beszúrásáról.
  • psishock #24
    "Engem karácsonyi csomagolópapírra emlékeztet."
    Igen, mert szokásukhoz hívően nem figyelnek a fejlesztők az apró részletekre. Ha fehér ködszerû "fog" effektust dobtak volna minden hideg objektumtól számítva mondjuk 0.5 méterre, már az is sokat dobott volna a "hideg érzeten". De így azt is gondolhatnám, hogy mondjuk van vagy +20 fok is a malomban (liszt ugye), csak épp az embereknek van vérkeringési/légzési zavaruk és rétegesen öltözködnek. (pl 2. kép, elégtelen fizetésû, ennek tudatában igen ingerlékeny raktármunkás)
  • Morden23 #23
    "leszámítva, hogy a fejlesztőgrafikusok jégkristályt flasheltek mindenhová..."

    Engem karácsonyi csomagolópapírra emlékeztet.
  • psishock #22
    A farcry nagyszerû volt, óriási ember és szörnybarát létemre teljesen eltalálták az igényeimet vele. Akinek nem jött be, annak a lelke nyilván az 1ik (vagy both) fajjal nem kompatibilis.
    "A Doom 3 motor belső sötét terekre volt kiélezve"
    jaaaj, az emlékek...elemlámpa/koromsötét...szituáció:
    01. nemlátok semmit!
    02. leteszem a fegyvert, előveszem az elemlámpát.
    03. körbenézek, rájövök hogy a szörnyek (ha melletted is állnak) addig nem ordítanak rám amig nem világítok a szemükbe (gondolom, fájdalmat éreznek a pupilla hirtelen összehúzódásától (a bivalyerős fény hatásától))
    04. ok becélzom a szörnyet.
    05. leteszem az elemlámpát.
    06. előveszem a fegyvert.
    07. (ra-ta-ta-ta-ta-ta-ta)
    08. nemlátok semmit!
    09. leteszem a fegyvert.
    09. elő az elemlámpát.
    10. megvárom míg elszáll a füst.
    11. rájövök, hogy a szörny idő közben már átmozdult 1 másik helyre, talán kicsit ballra, és onnan próbál az életemre törni.
    12. hát, jó. Ilyen egyszerûen nem tud kifogni rajtunk ugye? Vissza a 01 es pontba és próbálkozunk előlről...

    Valamiért amúgy is a doom3 motor (és persze a kaptafa motoros játékok) miatt kiráz a hideg, valahogy egész ellenszenvesre sikerült összehozniuk, amivel nagyon jó előíltéletek mellett (Commander Keen szériák, D1, D2, Q1, Q3) sem tudtad megbékélni. Folyamatosan lehet érezni, hogy egyszerûen valami zavar, amikor az engine álltal megjelenített képek összességét figyelem.
  • PoisonBorz #21
    Mellesleg amennyi eddig látszik a Crysisből, abban csak a dzsungel/növényzet/időjárás ami tényleg egyedülálló... de belső terekben még azt is megkockáztatom, hogy ezzel egyenrangú.

    Ez a gond a mai játékmotorokkal, van egy darab játék, ami marketinget tol alá, és amivel el lehet adni, viszont csak arra hegyezik ki, és célirányos motor lesz.

    Ez volt a Doom 3nál, és a Far Cry-nál is. Komolyan, hány sikeresebb Doom 3 motoros játék van a piacon? A Doom 3 motor belső sötét terekre volt kiélezve, mert a marketingelt játéka ezt igényelte. A külső terek megjelenítése, stb. már tizedrangú volt.
  • Sanyix #20
    Hát persze grafikailag semmi sem jó, amire nincs ráírva hogy crysis.
  • retek683 #19
    jólesza mikorra várható?
  • Cat 02 #18
    wtf ez de xar név :S Cryker vagy fax tudja de ezz