Móricz Krisztián
Tartalmi szűrők a nextgen konzolokban
A Microsoft korábban már közzétette egy sajtótájékoztatón, hogy az Xbox 360 nevű következő generációs konzoljába egy speciális tartalomszűrő rendszert épít.
A rendszer pontos működését egyenlőre nem ismertették, de annyi bizonyos, hogy a szülők jelszóhoz köthetik a felnőtteknek szóló játékok használatát, az Xbox Live-ra való csatlakozási lehetőséget valamint a személyes adatok publikálhatóságát. A Sony kézi konzoljában már a megjelenésekor beépítésre került egy ehhez hasonló rendszer, azonban a cég képviselői bejelentették, hogy a PlayStation 3-ban további szigorítások és sokkal kifinomultabb rendszer várható.
A konzolos óriáscég kijelentését elsősorban az amerikai kormány felé irányította, hiszen az ottani vezetőknek egyik legfontosabb célja biztosítani, hogy az erőszakos és felnőtt tartalmú játékok ne kerülhessenek a fiatalkorúak kezébe. A bejelentés természetesen igen nagy felháborodást okozott a termékeit minél magasabb példányszámban eladni kívánó szoftverfejlesztőknél, elsősorban a Namco és a Square-Enix emelte fel hangját a bejelentésben foglaltak ellen. Indoklásukban többek között az is szerepelt, hogy jelenleg semmiféle bizonyíték nem tanúsítja a játékok és a fiatalkori erőszakos viselkedés kapcsolatát.
A rendszer pontos működését egyenlőre nem ismertették, de annyi bizonyos, hogy a szülők jelszóhoz köthetik a felnőtteknek szóló játékok használatát, az Xbox Live-ra való csatlakozási lehetőséget valamint a személyes adatok publikálhatóságát. A Sony kézi konzoljában már a megjelenésekor beépítésre került egy ehhez hasonló rendszer, azonban a cég képviselői bejelentették, hogy a PlayStation 3-ban további szigorítások és sokkal kifinomultabb rendszer várható.
A konzolos óriáscég kijelentését elsősorban az amerikai kormány felé irányította, hiszen az ottani vezetőknek egyik legfontosabb célja biztosítani, hogy az erőszakos és felnőtt tartalmú játékok ne kerülhessenek a fiatalkorúak kezébe. A bejelentés természetesen igen nagy felháborodást okozott a termékeit minél magasabb példányszámban eladni kívánó szoftverfejlesztőknél, elsősorban a Namco és a Square-Enix emelte fel hangját a bejelentésben foglaltak ellen. Indoklásukban többek között az is szerepelt, hogy jelenleg semmiféle bizonyíték nem tanúsítja a játékok és a fiatalkori erőszakos viselkedés kapcsolatát.