Hörcsöki Szabolcs
Boltokban a GTA: San Andreas
A PS2-n fergeteges sikert aratott Grand Theft Auto sorozat legújabb tagja végre PC-n és Xboxon is elérhető.
A Rockstar tavaly csak PlayStation2-re jelentette meg a GTA sorozat soron következő részét, a PC-s és az xboxos verzióra közel háromnegyed évet kellett várni. De úgy tűnik, megérte, ugyanis szó sincs arról, hogy egyszerűen átportolták volna a dolgot. A fejlesztők vették a fáradságot és újragenerálták a PS-textúrákat, ami rájuk is fért. A helyenként elnagyolt, mosottas, életlen felületek - mint pl. a reklámok a falakon, az autók felszíne - immár rendesen néz ki, azaz élesek, szépek és megfelelő időben feszülnek a felületre (a PS2-es verzióban volt némi késés). A különbség leginkább akkor szembetűnő, ha olyan helyre megyünk, ahonnan viszonylag nagy a látótávolság. A korábban néhány textúrával elintézett panoráma végre teljes fényében pompázik.
De kit érdekel a grafika, ha GTA-ról van szó? A San Andreas sem ezzel homorít, hanem a semmihez nem hasonlítható, külön műfajt teremtő hangulattal, amely a szinte korlátlan szabadságból és a Rockstarra jellemző, cinikus, néhol morbid valóságábrázolásból áll. A történet ez alkalommal a Carl Johnson nevű afro-amerikai nehézfiú életét taglalja, a sorozat korábbi részeinél tapasztalt szabadságot alaposan megfejelve. Főhősünket az új részben evésre és sportolásra is rábírhatjuk, persze aztán ezen faktorok alaposan befolyásolják fizikai teljesítőképességünket.
A játékosra váró küldetések és pályák hatalmasak és változatosak. Unalomig ismert az a tény, hogy a fejlesztők San Franciscót, Los Angelest és Las Vegast építették fel virtuálisan, a számtalan küldetés pedig kiválóan vezet végig az egyes helyszíneken. Egyébként a játék végigjátszásának jelenlegi rekordja 7 óra 46 perc, ezt persze szigorúan csak tucatnyi végigjátszás után lehet elérni vagy megdönteni.
Részletes cikkünk a PS2-es verzióról
A Rockstar tavaly csak PlayStation2-re jelentette meg a GTA sorozat soron következő részét, a PC-s és az xboxos verzióra közel háromnegyed évet kellett várni. De úgy tűnik, megérte, ugyanis szó sincs arról, hogy egyszerűen átportolták volna a dolgot. A fejlesztők vették a fáradságot és újragenerálták a PS-textúrákat, ami rájuk is fért. A helyenként elnagyolt, mosottas, életlen felületek - mint pl. a reklámok a falakon, az autók felszíne - immár rendesen néz ki, azaz élesek, szépek és megfelelő időben feszülnek a felületre (a PS2-es verzióban volt némi késés). A különbség leginkább akkor szembetűnő, ha olyan helyre megyünk, ahonnan viszonylag nagy a látótávolság. A korábban néhány textúrával elintézett panoráma végre teljes fényében pompázik.
De kit érdekel a grafika, ha GTA-ról van szó? A San Andreas sem ezzel homorít, hanem a semmihez nem hasonlítható, külön műfajt teremtő hangulattal, amely a szinte korlátlan szabadságból és a Rockstarra jellemző, cinikus, néhol morbid valóságábrázolásból áll. A történet ez alkalommal a Carl Johnson nevű afro-amerikai nehézfiú életét taglalja, a sorozat korábbi részeinél tapasztalt szabadságot alaposan megfejelve. Főhősünket az új részben evésre és sportolásra is rábírhatjuk, persze aztán ezen faktorok alaposan befolyásolják fizikai teljesítőképességünket.
A játékosra váró küldetések és pályák hatalmasak és változatosak. Unalomig ismert az a tény, hogy a fejlesztők San Franciscót, Los Angelest és Las Vegast építették fel virtuálisan, a számtalan küldetés pedig kiválóan vezet végig az egyes helyszíneken. Egyébként a játék végigjátszásának jelenlegi rekordja 7 óra 46 perc, ezt persze szigorúan csak tucatnyi végigjátszás után lehet elérni vagy megdönteni.
Részletes cikkünk a PS2-es verzióról