SG.hu

Leépíti a Civilization VII fejlesztői csapatát a Firaxis Games

A dolog úgy derült ki, hogy egy (volt) alkalmazott kirakta a LinkedIn-re, hogy munkanélküli lett; a Game Developer felkapta a sztorit, és a kiadó, a 2K Games hamarosan megerősítette azt.

"Megerősíthetjük, hogy ma létszámleépítés történt a Firaxis Gamesnél, mivel a stúdió átszervezi és optimalizálja fejlesztési folyamatát az alkalmazkodóképesség, az együttműködés és a kreativitás érdekében” – írta egy szóvivő több hírügynökségnek. A vállalat nem erősítette meg az elbocsátottak számát. A Firaxis két legújabb játéka, a 2022-es Marvel's Midnight Suns és a 2025-ös Civilization VII egyaránt langyos kezdeti eladási és játékos számokkal debütált. A Civilization VII megjelenésekor több hiba és felhasználói felületi probléma is volt, ami frusztrálta a játékosokat, és néhány jelentős változást is hozott a franchise formulájában, ami elidegenített néhány embert. A megjelenés óta a Firaxis javításokat adott ki, és reagált a játékosok visszajelzéseire a vitatott változásokkal kapcsolatban.

A Civilization VII mind a Steam egyidejű felhasználói, mind a Twitch nézői számát tekintve folyamatosan elmarad elődeitől, mint a Civilization VI és még a Civilization V is. Fontos azonban megjegyezni, hogy egyik mutató sem ad olyan teljes képet, mint ahogyan azt egyes internetes viták sugallják. A Civilization VII más platformokon és játékboltokban is megjelent, például PlayStation 5, Xbox, Nintendo Switch és Epic Game Store, és ezek nem szerepelnek a Steam számokban - bár intuitív módon valószínűnek tűnik, hogy a Steam adja a játékosok jelentős többségét ebben a franchise-ban. A Twitch nézőszáma sem feltétlenül reprezentatív az eladások vagy a játékosok számát illetően.

Nehéz biztosan megmondani, hogy a létszámleépítés összefügg-e a játék teljesítményével. Alig egy hónappal ezelőtt Strauss Zelnick, a Take-Two vezérigazgatója azt mondta, hogy bár a játék „lassan indult”, ő úgy véli, hogy „a Civ mindig is lassan indult be”. Elmondta, hogy a „cím élettartamának értéke” összhangban van a vállalat eredeti előrejelzéseivel. Számos más példa is van arra, hogy stúdiók és kiadók elbocsátják a sikeres és sikertelen kiadásokon egyaránt dolgozó csapatok tagjait, miközben az iparág továbbra is visszaszorítja a pandémiás időszakban történt túlzott felvételt, és reagál az inflációra, a növekvő hitelfelvételi költségekre, a globális gazdasági instabilitásra, a kereskedelmi bizonytalanságra, a felfúvódott fejlesztési költségekre és a hatékonysági nyomásra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!