SG.hu
Lopott grafikákat találtak a Bungie készülő játékában

A Bungie megerősítette, hogy a Marathon "nem engedélyezett" grafikákat használ, és felülvizsgálja a játékbeli eszközöket. A fejlesztő megígérte, hogy fellép a kérdéses művész ellen.
A Bungie megerősítette, hogy a Marathon legutóbbi alfája "nem engedélyezett" anyagokat és dizájnokat használt, miután kiderült, hogy 2017-ben tervezett plakátokról másoltak le dolgokat. Egy művész a közösségi médiában mutatott rá alkotásainak játékbeli felhasználására, és a posztban bejelölte a fejlesztőt és a franchise művészeti igazgatóját, Joseph Cross-t is.
"A Bungie természetesen nem köteles felvenni engem, amikor egy olyan játékot készít, amely túlnyomórészt ugyanabból a dizájnnyelvből merít, amelyet az elmúlt évtizedben finomítottam, de nyilvánvalóan a munkám elég jó volt ahhoz, hogy ötleteket merítsenek belőle, és fizetés nélkül a játékukba rakják" - írta Antireal. "10 év alatt soha nem értem el stabil jövedelmet ebből a munkából, és belefáradtam abba, hogy hatalmas cégek tervezői lopják el a dizájnjaimat, miközben én a megélhetésemért küzdök" - tette hozzá Antireal.
A Bungie a Twitteren a MarathonDevTeam fiókján keresztül reagált, és vállalta a felelősséget az esetért. "Azonnal kivizsgáltuk a művész anyagainak Marathonban való jogosulatlan felhasználásával kapcsolatos aggodalmat, és megerősítettük, hogy egy korábbi Bungie művész ezeket egy textúra lapon szerepeltette, amelyet végül a játékban használtak". A stúdió közölte, hogy ez a probléma ismeretlen volt a művészeti csapatuk számára, és megpróbálnak megoldást keresni a dologra. "Alapelvünk, hogy nem használjuk fel a művészek munkáit az engedélyük nélkül. Annak érdekében, hogy a jövőben megelőzzük a hasonló problémákat, alaposan átvizsgáljuk a játékon belüli eszközeinket, különösen azokat, amelyeket a Bungie egy korábbi művésze készített, és szigorúbb ellenőrzéseket vezetünk be a művészek minden hozzájárulásának dokumentálására.”
A Bungie-t már négyszer vádolták meg műalkotások ellopásával. Tavaly egy művész azzal vádolta meg a stúdiót, hogy kölcsönvette a Destiny 2 Nerf-pisztolyának terveit - a problémát békés úton rendezték. 2023-ban egy művész rámutatott a hasonlóságra az ő alkotása és egy Destiny 2 egyik vágóképében megjelenő darab között. A Bungie ezt úgy oldotta meg, hogy kártalanította a művészt, és kiírta a művész nevét. 2021-ben egy rajongói műalkotást használtak fel egy trailerben, amit a Bungie ismét megoldott, miután felvette a kapcsolatot a kérdéses művésszel.
A Bungie megerősítette, hogy a Marathon legutóbbi alfája "nem engedélyezett" anyagokat és dizájnokat használt, miután kiderült, hogy 2017-ben tervezett plakátokról másoltak le dolgokat. Egy művész a közösségi médiában mutatott rá alkotásainak játékbeli felhasználására, és a posztban bejelölte a fejlesztőt és a franchise művészeti igazgatóját, Joseph Cross-t is.
"A Bungie természetesen nem köteles felvenni engem, amikor egy olyan játékot készít, amely túlnyomórészt ugyanabból a dizájnnyelvből merít, amelyet az elmúlt évtizedben finomítottam, de nyilvánvalóan a munkám elég jó volt ahhoz, hogy ötleteket merítsenek belőle, és fizetés nélkül a játékukba rakják" - írta Antireal. "10 év alatt soha nem értem el stabil jövedelmet ebből a munkából, és belefáradtam abba, hogy hatalmas cégek tervezői lopják el a dizájnjaimat, miközben én a megélhetésemért küzdök" - tette hozzá Antireal.
the Marathon alpha released recently and its environments are covered with assets lifted from poster designs i made in 2017.@Bungie @josephacross pic.twitter.com/0Csbo48Jgb
— N² (@4nt1r34l) May 15, 2025
A Bungie a Twitteren a MarathonDevTeam fiókján keresztül reagált, és vállalta a felelősséget az esetért. "Azonnal kivizsgáltuk a művész anyagainak Marathonban való jogosulatlan felhasználásával kapcsolatos aggodalmat, és megerősítettük, hogy egy korábbi Bungie művész ezeket egy textúra lapon szerepeltette, amelyet végül a játékban használtak". A stúdió közölte, hogy ez a probléma ismeretlen volt a művészeti csapatuk számára, és megpróbálnak megoldást keresni a dologra. "Alapelvünk, hogy nem használjuk fel a művészek munkáit az engedélyük nélkül. Annak érdekében, hogy a jövőben megelőzzük a hasonló problémákat, alaposan átvizsgáljuk a játékon belüli eszközeinket, különösen azokat, amelyeket a Bungie egy korábbi művésze készített, és szigorúbb ellenőrzéseket vezetünk be a művészek minden hozzájárulásának dokumentálására.”
We immediately investigated a concern regarding unauthorized use of artist decals in Marathon and confirmed that a former Bungie artist included these in a texture sheet that was ultimately used in-game.
— MarathonDevTeam (@MarathonDevTeam) May 16, 2025
A Bungie-t már négyszer vádolták meg műalkotások ellopásával. Tavaly egy művész azzal vádolta meg a stúdiót, hogy kölcsönvette a Destiny 2 Nerf-pisztolyának terveit - a problémát békés úton rendezték. 2023-ban egy művész rámutatott a hasonlóságra az ő alkotása és egy Destiny 2 egyik vágóképében megjelenő darab között. A Bungie ezt úgy oldotta meg, hogy kártalanította a művészt, és kiírta a művész nevét. 2021-ben egy rajongói műalkotást használtak fel egy trailerben, amit a Bungie ismét megoldott, miután felvette a kapcsolatot a kérdéses művésszel.