Ötvös Tibor
Assassin's Creed Rogue Remastered - egy elfelejtett kaland
A 2014-ben megjelent Assassin's Creed: Rogue elől a Unity elvitte az összes figyelmet, pedig ennél többet érdemelt volna a Black Flag "folytatása". A Remastered képében most pótolhatjuk a hiányosságot.
A Rogue hőse Shay Patrick Cormac, aki asszaszinként kezdi meg pályafutását és mikor a titokzatos ereklyét megtalálják, kezdődik el a valódi kalandja. Összeveszik ugyanis korábbi munkaadóival és inkább beáll a Templomosok közé. Nagyjából ennyi a játék alaphelyzete, mivel azonban a PC-s port megjelenésekor már kritikusan is szemrevételeztük a végeredményt, így inkább most arra fektetném a hangsúlyt, hogy miben nyújt többet a Remastered változat, mint a korábbi, még előző generációkra optimalizált változat. Nos, tömören: a grafikában!
A PC-s port ugyanis már jelentős javítást kapott a PS3-ra és X360-ra megjelent eredetihez képest, a grafikát tekintve és a Remastered nem is csinált nagyon mást, mint az akkori külsőségeket most megkaptuk Xbox One-ra és PS4-re is. Persze az Xbox One X és a PS4 Pro még szebb, mint a számtógépes változat, de ez elsősorban a 4K-s felbontás megjelenésének köszönhető. Bár még így is látszik, hogy a Black Flag alapjai futnak alatta, de azért a fejlesztők szép munkát végeztek a javításokkal.
A játékmenet tekintetében is történtek apróbb változtatások, ám ezek olyan nagy változást nem hoznak végeredményben. Pár új NPC elszórva a pályákon, tőlük kapunk egy-egy extra küldetést, de ennyi. Ha kihagyjuk őket, mert megszokásból megyünk sem történik változás a végén vagy a történetben. A Remastered címke láthatóan a külsőnek szólt és elsősorban a konzolosok számára, de ez nem is baj. A Rogue szerintem méltatlanul alábecsült darabja a szériának főleg úgy, hogy helyette a Unity került előtérbe, mely jelentősen rontott az Assassin's Creed márkanéven. Szóval akinek anno kimaradt, most mindenképpen pótolja a részt, megéri.
A Rogue hőse Shay Patrick Cormac, aki asszaszinként kezdi meg pályafutását és mikor a titokzatos ereklyét megtalálják, kezdődik el a valódi kalandja. Összeveszik ugyanis korábbi munkaadóival és inkább beáll a Templomosok közé. Nagyjából ennyi a játék alaphelyzete, mivel azonban a PC-s port megjelenésekor már kritikusan is szemrevételeztük a végeredményt, így inkább most arra fektetném a hangsúlyt, hogy miben nyújt többet a Remastered változat, mint a korábbi, még előző generációkra optimalizált változat. Nos, tömören: a grafikában!
A PC-s port ugyanis már jelentős javítást kapott a PS3-ra és X360-ra megjelent eredetihez képest, a grafikát tekintve és a Remastered nem is csinált nagyon mást, mint az akkori külsőségeket most megkaptuk Xbox One-ra és PS4-re is. Persze az Xbox One X és a PS4 Pro még szebb, mint a számtógépes változat, de ez elsősorban a 4K-s felbontás megjelenésének köszönhető. Bár még így is látszik, hogy a Black Flag alapjai futnak alatta, de azért a fejlesztők szép munkát végeztek a javításokkal.
A játékmenet tekintetében is történtek apróbb változtatások, ám ezek olyan nagy változást nem hoznak végeredményben. Pár új NPC elszórva a pályákon, tőlük kapunk egy-egy extra küldetést, de ennyi. Ha kihagyjuk őket, mert megszokásból megyünk sem történik változás a végén vagy a történetben. A Remastered címke láthatóan a külsőnek szólt és elsősorban a konzolosok számára, de ez nem is baj. A Rogue szerintem méltatlanul alábecsült darabja a szériának főleg úgy, hogy helyette a Unity került előtérbe, mely jelentősen rontott az Assassin's Creed márkanéven. Szóval akinek anno kimaradt, most mindenképpen pótolja a részt, megéri.