Berta Sándor
Acer: még inkább előtérbe kerül az Android
A tajvani számítógép-gyártó vezetője jelezte, hogy a csökkenő PC-eladások miatt a jövőben a Windows helyett az Android és a Chrome operációs rendszerekre fognak összpontosítani.
Jim T. Wang, az Acer első embere kijelentette, hogy megpróbálják minél előbb kiépíteni az úgynevezett "nem-Windows üzletüket". Az Android rendkívül népszerű az okostelefonok piacán, míg a táblagépeknél meghatározónak számít, emellett a Chromebookok új piacot teremthetnek. A társaság azt szeretné, ha a stratégiaváltásnak köszönhetően az év végéig az Androidot futtató okostelefonokból, a tábla PC-kből, illetve a Chromebookokból befolyó összeg már a teljes forgalom 10-12 százalékát tenné ki. Wang hozzátette, hogy 2014 végére ezt az arányt akár 30 százalékra növelnék. A forgalom jelentős részét a jövőben is ugyanakkor a Windows operációs rendszert futtató notebookok és asztali számítógépek tennék ki. Az idei második negyedévben az értékesített notebookok 3 százaléka volt Chromebook.
Jim T. Wang hangsúlyozta, hogy a PC-eladások csökkenése elsősorban a Microsoft hibája. Szerinte az amerikai cégnek valamit tennie kellene ahhoz, hogy visszaszerezze és erősítse a PC-használók bizalmát, mert azok jelenleg meglehetősen tartózkodnak a vásárlástól és átgondolják szándékaikat. Az Acer számára a cél a piaci pozíciók megtartása és az alapvető bevételek biztosítása. A jó táblák és okostelefonok megteremtik a lehetőségét annak, hogy a vállalat felkészüljön a közeljövőre.
Jim Wong, az Acer elnöke februárban úgy nyilatkozott: "A netbook-gyártást sem fogjuk leállítani, bár ezek a termékek már csak a notebook-portfóliónk 20 százalékát teszik ki. Folyamatosan fejlesztjük a technikát és bővítjük a termékcsaládunkat, legutóbb például a Chromebookkal. Számomra az elmúlt évtized legnagyobb innovációját az okostelefonok jelentik, mert megváltoztatták a világot. A következő évek legfontosabb innovációja pedig a notebook lehet, amit az idén újra feltalálnak majd. Az érintés- és a billentyűs vezérlés ötvözete gyorsan elterjedhet, s ezt további innovációk követhetik."
Jim T. Wang, az Acer első embere kijelentette, hogy megpróbálják minél előbb kiépíteni az úgynevezett "nem-Windows üzletüket". Az Android rendkívül népszerű az okostelefonok piacán, míg a táblagépeknél meghatározónak számít, emellett a Chromebookok új piacot teremthetnek. A társaság azt szeretné, ha a stratégiaváltásnak köszönhetően az év végéig az Androidot futtató okostelefonokból, a tábla PC-kből, illetve a Chromebookokból befolyó összeg már a teljes forgalom 10-12 százalékát tenné ki. Wang hozzátette, hogy 2014 végére ezt az arányt akár 30 százalékra növelnék. A forgalom jelentős részét a jövőben is ugyanakkor a Windows operációs rendszert futtató notebookok és asztali számítógépek tennék ki. Az idei második negyedévben az értékesített notebookok 3 százaléka volt Chromebook.
Jim T. Wang hangsúlyozta, hogy a PC-eladások csökkenése elsősorban a Microsoft hibája. Szerinte az amerikai cégnek valamit tennie kellene ahhoz, hogy visszaszerezze és erősítse a PC-használók bizalmát, mert azok jelenleg meglehetősen tartózkodnak a vásárlástól és átgondolják szándékaikat. Az Acer számára a cél a piaci pozíciók megtartása és az alapvető bevételek biztosítása. A jó táblák és okostelefonok megteremtik a lehetőségét annak, hogy a vállalat felkészüljön a közeljövőre.
Jim Wong, az Acer elnöke februárban úgy nyilatkozott: "A netbook-gyártást sem fogjuk leállítani, bár ezek a termékek már csak a notebook-portfóliónk 20 százalékát teszik ki. Folyamatosan fejlesztjük a technikát és bővítjük a termékcsaládunkat, legutóbb például a Chromebookkal. Számomra az elmúlt évtized legnagyobb innovációját az okostelefonok jelentik, mert megváltoztatták a világot. A következő évek legfontosabb innovációja pedig a notebook lehet, amit az idén újra feltalálnak majd. Az érintés- és a billentyűs vezérlés ötvözete gyorsan elterjedhet, s ezt további innovációk követhetik."