Berta Sándor
A Western Digital is az SSD-piacra készül
A gyártó erősíteni akarja a flashmemóriák piacán betöltött pozícióját, ezért 340 millió dollárért felvásárolt egy ezen a piacon tevékenykedő, de nehéz helyzetbe került vállalkozást.
A Western Digital kereken 340 millió dollárt fizetett a sTec, Inc.-ért. Az üzletet a tervek alapján még az idén lezárnák és a vállalatot teljesen a Hitachi Global Storage Technologies (HGST) struktúrájába integrálnák. Steve Milligen, a társaság elnök-vezérigazgatója elmondta: az SSD-alapú adattárolás a vállalati szektorban egyre fontosabb stratégiai szerepet tölt be a cég jövőjében. Ahogy az ilyenkor szokásos, kiemelte hogy ez az üzletkötés egy további mérföldkő stratégiájuk megvalósításában, amelynek célja az adattárolási iparban végbemenő változásokhoz alkalmazkodás. Mindezt pedig úgy valósítják meg, hogy SSD-kbe és más, gyorsan terjedő memóriatermékekbe fektetik be a pénzüket.
A Reuters rámutatott, hogy a sTec, Inc. fél évvel ezelőtt pénzügyi botrányba keveredett, aminek következtében részvényeinek ára jelentős mértékben csökkent. Mindez kapóra jött a Western Digital vezetőinek, akik így az eredetinél kedvezőbb áron juthatnak hozzá a sTec, Inc. tapasztalataihoz és gyártási infrastruktúrájához. Manouch Moshayedi, a társaság társalapítója már szeptemberben távozott a vezérigazgatói posztról, utódja a testvére, Mark Moshayedi lett. A Western Digital jelenleg a WD és a HGST márkákkal van jelen a piacon. Míg a WD továbbra is hagyományos merevlemezeket és hibrid megoldásokat kínál a vásárlóknak, addig a HGST a flashmemória-piacon akarja megvetni a lábát. Azonban a konszern a vállalati szektor meghódítására helyezi a hangsúlyt, vagyis a közeljövőben a Western Digital aligha dob majd piacra a végfelhasználóknak szánt SSD-meghajtókat.
A Western Digital kereken 340 millió dollárt fizetett a sTec, Inc.-ért. Az üzletet a tervek alapján még az idén lezárnák és a vállalatot teljesen a Hitachi Global Storage Technologies (HGST) struktúrájába integrálnák. Steve Milligen, a társaság elnök-vezérigazgatója elmondta: az SSD-alapú adattárolás a vállalati szektorban egyre fontosabb stratégiai szerepet tölt be a cég jövőjében. Ahogy az ilyenkor szokásos, kiemelte hogy ez az üzletkötés egy további mérföldkő stratégiájuk megvalósításában, amelynek célja az adattárolási iparban végbemenő változásokhoz alkalmazkodás. Mindezt pedig úgy valósítják meg, hogy SSD-kbe és más, gyorsan terjedő memóriatermékekbe fektetik be a pénzüket.
A Reuters rámutatott, hogy a sTec, Inc. fél évvel ezelőtt pénzügyi botrányba keveredett, aminek következtében részvényeinek ára jelentős mértékben csökkent. Mindez kapóra jött a Western Digital vezetőinek, akik így az eredetinél kedvezőbb áron juthatnak hozzá a sTec, Inc. tapasztalataihoz és gyártási infrastruktúrájához. Manouch Moshayedi, a társaság társalapítója már szeptemberben távozott a vezérigazgatói posztról, utódja a testvére, Mark Moshayedi lett. A Western Digital jelenleg a WD és a HGST márkákkal van jelen a piacon. Míg a WD továbbra is hagyományos merevlemezeket és hibrid megoldásokat kínál a vásárlóknak, addig a HGST a flashmemória-piacon akarja megvetni a lábát. Azonban a konszern a vállalati szektor meghódítására helyezi a hangsúlyt, vagyis a közeljövőben a Western Digital aligha dob majd piacra a végfelhasználóknak szánt SSD-meghajtókat.