SG.hu
Növekvő nyereség a Lenovonál
A Lenovo éves forgalma 34 milliárd dollár volt, éves jövedelme elérte a 801 millió dollárt és a 635 millió dolláros hasznot.
A Lenovo szakmai képviselete bejelentette negyedik negyedévi pénzügyi, és a teljes éves (2013 március 31-ig) gazdasági eredményeit. A teljes éves forgalma 34 milliárd dollár volt, amely immáron 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az éves adózás előtti jövedelme mintegy 801 millió dollár volt, amely 38 százalékos éves növekedést eredményezett, az eddigi rekord bevételű 635 millió dollárról. A Lenovo a kiadott közlemény szerint 15,5 százalékos piaci részesedésével továbbra is töretlenül halad a PC piac első helye felé, miközben átalakította és felgyorsította a szükséges folyamatait annak érdekében, hogy a PC Plus terület vezető gyártója legyen. Ennek eredményeképpen a Lenovo, a Smart Connected eszközök piacán már 5,9 százalékos piaci részesedéssel bír, amelynek köszönhetően a harmadik legnagyobb Smart Connected eszközöket gyártó vállalat a világon.
A Lenovo a negyedik negyedévben rekord mértékű, 7,8 milliárd dolláros bevételt ért el, amely 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat adózás előtti jövedelme 166 millió dollár volt a negyedik pénzügyi negyedévben, amely 63 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Összehasonlítva az összesített 13 százalékos iparági csökkenéssel, a Lenovo kiemelkedően magas 14 pontos növekedést ért el, így immáron 16 egymást követő negyedévben a legdinamikusabban növekvő vállalat az iparágban.
A társaság bruttó nyeresége a negyedik pénzügyi negyedévben 963 millió dollárra nőtt, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest továbbá a bruttó árrés 12,3 százalék volt. A negyedik negyedév üzemi haszna 169 millió dollár volt, amely 67 százalékos növekedést jelent, míg a Lenovo nyeresége 90 százalékkal, 127 millió dollárra növekedett. A negyedik negyed pénzügyi negyedévében a részvények értéke 1,22 amerikai dollár vagy 9,46 hong-kongi cent volt. A Lenovo igazgatósága végső osztalékként az egy részvényre jutó 1,81 amerikai dollár cent értéket állapított meg a 2013 március 31-ig bezáruló pénzügyi évben.
2012/13 pénzügyi évében a Lenovo a PC-szállításának eredményei évről-évre 10,2 százalékkal nőttek, míg az általános iparági visszaesés értéke 8,1 százalék volt ugyanebben az időszakban. A teljes évi bruttó nyereség 4,1 milliárd dollár volt, amely 18 százalékos növekedést jelent az előzőleg vizsgált időszakhoz képest. A bruttó árrés 12 százalék volt, míg az üzemi eredmény a teljes pénzügyi évben 800 millió dollár volt, 37 százalékos emelkedéssel. A Lenovo jövedelme 34 százalékkal nőtt, elérve ezzel a 635 millió dollárt.
"A 2012/2013-as pénzügyi évben sikerült a PC eladásainkat 10,2 százalékkal növelni, miközben az iparág összesen 8,1 százalékos csökkenést tapasztalt. A kihívásokkal teli makrogazdasági, illetve a folyamatosan átalakuló PC piaci környezet ellenére a Lenovonak sikerült kiemelkedő eredményeket felmutatnia. Amit a legfontosabbnak tartok kiemelni, hogy a rekord mértékű piacrészesedés és nyereség mellett, az okostelefonok és a tabletek piacán mutattuk fel a legnagyobb növekedést. Éves szinten az okostelefon eladások 370%-al nőttek világszinten és ezen a piacon a Lenovo jelenleg a második legnagyobb okostelefon gyártó Kínában. A jövőben a gyorsan növekvő tablet, okostelefon és a nagyvállalati kiszolgálók területeire összpontosítjuk befektetéseinket, miközben továbbra is erősítjük a fő PC üzletágunk jövedelmezőségét. A PC üzletághoz hasonlóan, bízunk benne, hogy ezeken az új területeken is sikereket fogunk elérni." - mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója.
A cég a Lenovo EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) területen 11 százalékkal növelte a PC-szállítások volumenét a negyedik negyedévben, megerősítve ezzel második helyét a régió PC piacán, 11,8 százalékos piaci részesedéssel, ami 3,2 pontos növekedést jelent az előző évhez képest. A régió összértékesítése a negyedik negyedévben elérte az 1,8 milliárd dollárt, amely 6 százalékos javulást jelent az előző időszakhoz képest, s egyben a Lenovo globális eladásainak 24 százalékát jelenti. Az üzleti haszonkulcs 2,3 százalék volt, éves szinten 1,4 százalékpontos növekedéssel.
A Lenovo laptop eladásából származó összértékesítés nemzetközi szinten két százalékkal 4,2 milliárdra csökkent a negyedik pénzügyi negyedévben, ez tette ki a vállalat teljes értékesítésének 53 százalékát. Az érintett időszakban a Lenovo globális laptop szállításai 0,4 százalékkal nőttek, miközben az iparág területén 14,2 százalékos csökkenés volt megfigyelhető. A negyedik negyedévben a Lenovo számos új konzumer laptoppal jelent meg, mint például az IdeaPad U310 és U410 vékony és könnyű ultrabookokkal, valamint a szórakoztatásra szánt Ideapad Z400 és Z500 modelljeivel. Az üzleti ügyfelek részére a Lenovo bemutatta az új ThinkPad T431s modelljét, amely a T-sorozat eddigi legvékonyabb modellje.
A negyedik pénzügyi negyedévben, a Lenovo asztali számítógépeinek szállítási mutatója világszerte stabil maradt, miközben az iparág 12,2 százalékos csökkenést tapasztalt nemzetközi szinten. A Lenovo asztali számítógépeinek összértékesítése két százalékkal 2,4 milliárd dollárra csökkent, amely a vállalat teljes értékesítésének 30 százalékát teszi ki. A negyedik negyedévben a Lenovo bemutatta legújabb multifunkcionális asztali számítógépét, a Horizont, amely a vállalat első interperszonális tablet számítógépe. A Horizon egyesíti a többfelhasználós opció, a multi-touch, valamint a multifunkció lehetőségeit, amelynek köszönhetően a családtagok otthonaikban egyaránt részesei lehetnek a személyes és közösségi élménynek.
A Lenovo, Kína második legnagyobb okostelefon gyártó vállalata gyors növekedést ért el a Mobil Internet Digital Home (MIDH) termékvonalon. A vállalat okostelefon szállítása 206 százalékkal emelkedett az utolsó pénzügyi negyedévben, továbbá kiemelt piaci területén, Kínában 117 százalékos növekedést ért el, amely 3,5 pontos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest, illetve 13 százalékos piaci részesedést a negyedik negyedévben. A MIDH termékek összértékesítése 74 százalékkal 736 millió dollárra nőtt, amely a vállalat teljes értékesítésének 9 százalékát tette ki. A Lenovo számos új okostelefonnal debütált a negyedik negyedévben, élén a szuper-vékony, mindössze 6,9 mm-es vastagságú K900-as, csúcskategóriás 5.5 colos okostelefonnal, amely nagy teljesítményű kamerával rendelkezik és Intel Atom processzorral fut.
A Lenovo szakmai képviselete bejelentette negyedik negyedévi pénzügyi, és a teljes éves (2013 március 31-ig) gazdasági eredményeit. A teljes éves forgalma 34 milliárd dollár volt, amely immáron 15 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az éves adózás előtti jövedelme mintegy 801 millió dollár volt, amely 38 százalékos éves növekedést eredményezett, az eddigi rekord bevételű 635 millió dollárról. A Lenovo a kiadott közlemény szerint 15,5 százalékos piaci részesedésével továbbra is töretlenül halad a PC piac első helye felé, miközben átalakította és felgyorsította a szükséges folyamatait annak érdekében, hogy a PC Plus terület vezető gyártója legyen. Ennek eredményeképpen a Lenovo, a Smart Connected eszközök piacán már 5,9 százalékos piaci részesedéssel bír, amelynek köszönhetően a harmadik legnagyobb Smart Connected eszközöket gyártó vállalat a világon.
A Lenovo a negyedik negyedévben rekord mértékű, 7,8 milliárd dolláros bevételt ért el, amely 4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. A vállalat adózás előtti jövedelme 166 millió dollár volt a negyedik pénzügyi negyedévben, amely 63 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Összehasonlítva az összesített 13 százalékos iparági csökkenéssel, a Lenovo kiemelkedően magas 14 pontos növekedést ért el, így immáron 16 egymást követő negyedévben a legdinamikusabban növekvő vállalat az iparágban.
A társaság bruttó nyeresége a negyedik pénzügyi negyedévben 963 millió dollárra nőtt, amely 20 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest továbbá a bruttó árrés 12,3 százalék volt. A negyedik negyedév üzemi haszna 169 millió dollár volt, amely 67 százalékos növekedést jelent, míg a Lenovo nyeresége 90 százalékkal, 127 millió dollárra növekedett. A negyedik negyed pénzügyi negyedévében a részvények értéke 1,22 amerikai dollár vagy 9,46 hong-kongi cent volt. A Lenovo igazgatósága végső osztalékként az egy részvényre jutó 1,81 amerikai dollár cent értéket állapított meg a 2013 március 31-ig bezáruló pénzügyi évben.
2012/13 pénzügyi évében a Lenovo a PC-szállításának eredményei évről-évre 10,2 százalékkal nőttek, míg az általános iparági visszaesés értéke 8,1 százalék volt ugyanebben az időszakban. A teljes évi bruttó nyereség 4,1 milliárd dollár volt, amely 18 százalékos növekedést jelent az előzőleg vizsgált időszakhoz képest. A bruttó árrés 12 százalék volt, míg az üzemi eredmény a teljes pénzügyi évben 800 millió dollár volt, 37 százalékos emelkedéssel. A Lenovo jövedelme 34 százalékkal nőtt, elérve ezzel a 635 millió dollárt.
"A 2012/2013-as pénzügyi évben sikerült a PC eladásainkat 10,2 százalékkal növelni, miközben az iparág összesen 8,1 százalékos csökkenést tapasztalt. A kihívásokkal teli makrogazdasági, illetve a folyamatosan átalakuló PC piaci környezet ellenére a Lenovonak sikerült kiemelkedő eredményeket felmutatnia. Amit a legfontosabbnak tartok kiemelni, hogy a rekord mértékű piacrészesedés és nyereség mellett, az okostelefonok és a tabletek piacán mutattuk fel a legnagyobb növekedést. Éves szinten az okostelefon eladások 370%-al nőttek világszinten és ezen a piacon a Lenovo jelenleg a második legnagyobb okostelefon gyártó Kínában. A jövőben a gyorsan növekvő tablet, okostelefon és a nagyvállalati kiszolgálók területeire összpontosítjuk befektetéseinket, miközben továbbra is erősítjük a fő PC üzletágunk jövedelmezőségét. A PC üzletághoz hasonlóan, bízunk benne, hogy ezeken az új területeken is sikereket fogunk elérni." - mondta Yang Yuanqing, a Lenovo elnöke és vezérigazgatója.
A cég a Lenovo EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) területen 11 százalékkal növelte a PC-szállítások volumenét a negyedik negyedévben, megerősítve ezzel második helyét a régió PC piacán, 11,8 százalékos piaci részesedéssel, ami 3,2 pontos növekedést jelent az előző évhez képest. A régió összértékesítése a negyedik negyedévben elérte az 1,8 milliárd dollárt, amely 6 százalékos javulást jelent az előző időszakhoz képest, s egyben a Lenovo globális eladásainak 24 százalékát jelenti. Az üzleti haszonkulcs 2,3 százalék volt, éves szinten 1,4 százalékpontos növekedéssel.
A Lenovo laptop eladásából származó összértékesítés nemzetközi szinten két százalékkal 4,2 milliárdra csökkent a negyedik pénzügyi negyedévben, ez tette ki a vállalat teljes értékesítésének 53 százalékát. Az érintett időszakban a Lenovo globális laptop szállításai 0,4 százalékkal nőttek, miközben az iparág területén 14,2 százalékos csökkenés volt megfigyelhető. A negyedik negyedévben a Lenovo számos új konzumer laptoppal jelent meg, mint például az IdeaPad U310 és U410 vékony és könnyű ultrabookokkal, valamint a szórakoztatásra szánt Ideapad Z400 és Z500 modelljeivel. Az üzleti ügyfelek részére a Lenovo bemutatta az új ThinkPad T431s modelljét, amely a T-sorozat eddigi legvékonyabb modellje.
A negyedik pénzügyi negyedévben, a Lenovo asztali számítógépeinek szállítási mutatója világszerte stabil maradt, miközben az iparág 12,2 százalékos csökkenést tapasztalt nemzetközi szinten. A Lenovo asztali számítógépeinek összértékesítése két százalékkal 2,4 milliárd dollárra csökkent, amely a vállalat teljes értékesítésének 30 százalékát teszi ki. A negyedik negyedévben a Lenovo bemutatta legújabb multifunkcionális asztali számítógépét, a Horizont, amely a vállalat első interperszonális tablet számítógépe. A Horizon egyesíti a többfelhasználós opció, a multi-touch, valamint a multifunkció lehetőségeit, amelynek köszönhetően a családtagok otthonaikban egyaránt részesei lehetnek a személyes és közösségi élménynek.
A Lenovo, Kína második legnagyobb okostelefon gyártó vállalata gyors növekedést ért el a Mobil Internet Digital Home (MIDH) termékvonalon. A vállalat okostelefon szállítása 206 százalékkal emelkedett az utolsó pénzügyi negyedévben, továbbá kiemelt piaci területén, Kínában 117 százalékos növekedést ért el, amely 3,5 pontos növekedést jelent az előző pénzügyi évhez képest, illetve 13 százalékos piaci részesedést a negyedik negyedévben. A MIDH termékek összértékesítése 74 százalékkal 736 millió dollárra nőtt, amely a vállalat teljes értékesítésének 9 százalékát tette ki. A Lenovo számos új okostelefonnal debütált a negyedik negyedévben, élén a szuper-vékony, mindössze 6,9 mm-es vastagságú K900-as, csúcskategóriás 5.5 colos okostelefonnal, amely nagy teljesítményű kamerával rendelkezik és Intel Atom processzorral fut.