Berta Sándor
A Google Apps komoly veszélyt jelent az Office-ra
Amióta Steve Ballmer vezeti a Microsoftot, azóta a fő hangsúly a Windows operációs rendszer és az Office irodai programcsomag fejlesztésén van. Ez a stratégia veszélybe kerülhet a Google miatt.
A Microsoft a Windows és az Office termékeknek köszönhetően szerezte meg azt a pozíciót, amit napjainkban is betölt. Érthető tehát, hogy a konszern - annak ellenére, hogy más területeken (táblagépek, mobilok) is igyekszik megvetni a lábát -, továbbra is erre a két termékre koncentrál. A Google ugyanakkor szintén szeretne meghatározó szereplő lenni az irodai programok piacán, s úgy tűnik, hogy az erőfeszítéseit siker is koronázza, mert egyre több ügyfelet sikerül megnyernie. A jelenséggel már a The New York Times is részletesen foglalkozott.
A webes óriás sikeresen kampányol azért, hogy a nagy cégek közül egyre több válassza a Google Apps megoldását, ráadásul a társaság pont azokat az ügyfeleket szerzi meg, akik korábban a Microsoft stabil partnerei voltak. Jó példa erre a Hoffmann-La Roche gyógyszergyártó vállalat, amelynek 80 000 alkalmazottja már az Office programcsomag helyett a Google Apps termékcsaládot használja. Az előnyök kézenfekvőek: a felhőszolgáltatások gyakorlatilag mindig és minden készüléken elérhetők, ráadásul olcsók és egy ideje offline módban is teljes értékűen használhatók. A Google személyenként és évente 50 dollárt kér a Google Apps használatáért. Összehasonlításul: a Microsoft Office ára üzleti ügyfeleknek 2013-ban már 400 dollár lesz. Ráadásul a Google Apps esetében az ár az elmúlt évek során nem változott, annak ellenére sem, hogy a termék folyamatosan új funkciókkal egészült ki - az állandó ár szintén előnyös a cégek számára.
"A Google lassan lendületbe jön" - állapította meg Melissa Webster, az IDC elemzője. A Microsoft megpróbálja az Office 365 Cloud-csomagot bevetni, de eddig inkább kevesebb, mint több sikerrel. Webster szerint a 2013-as év a tartalmakról és a felhőszolgáltatásokban végzett együttműködésekről fog szólni.
Amit Singh, a Google vállalati ügyekért és ügyfelekért felelős alelnöke az All Things Digital kérdéseire válaszul közölte: amennyiben rajtuk múlik, akkor ajánlataik a felhasználók jelentős részénél le fogják váltani a Microsoft Office csomagját. "A célunk az, hogy elérjük a felhasználóknak azt a 90 százalékát, akiknek nincs szükségük az Office legfejlettebb funkcióira. Az ebbe a 90 százalékba tartozók, akik a Cloud-szolgáltatásainkat fogják használni, később nehezen fogják tudni megkülönböztetni egymástól az egyes programokat" - ecsetelte Singh. A menedzser hozzátette: 2013 harmadik negyedévében már lehetséges lesz egy Excel-dokumentum zökkenőmentes importálása.
A Google 2006 augusztusában mutatta be az irodai csomagját, majd 2010-ben jelezte, hogy megerősítené pozícióját az irodai szoftverek piacán. A cég az egyik legjelentősebb sikerét akkor könyvelhette el, amikor májusban az amerikai belügyminisztérium bejelentette, hogy a jövőben a Microsoft irodai csomagja helyett a Google Apps rendszerét fogja használni.
A Microsoft a Windows és az Office termékeknek köszönhetően szerezte meg azt a pozíciót, amit napjainkban is betölt. Érthető tehát, hogy a konszern - annak ellenére, hogy más területeken (táblagépek, mobilok) is igyekszik megvetni a lábát -, továbbra is erre a két termékre koncentrál. A Google ugyanakkor szintén szeretne meghatározó szereplő lenni az irodai programok piacán, s úgy tűnik, hogy az erőfeszítéseit siker is koronázza, mert egyre több ügyfelet sikerül megnyernie. A jelenséggel már a The New York Times is részletesen foglalkozott.
A webes óriás sikeresen kampányol azért, hogy a nagy cégek közül egyre több válassza a Google Apps megoldását, ráadásul a társaság pont azokat az ügyfeleket szerzi meg, akik korábban a Microsoft stabil partnerei voltak. Jó példa erre a Hoffmann-La Roche gyógyszergyártó vállalat, amelynek 80 000 alkalmazottja már az Office programcsomag helyett a Google Apps termékcsaládot használja. Az előnyök kézenfekvőek: a felhőszolgáltatások gyakorlatilag mindig és minden készüléken elérhetők, ráadásul olcsók és egy ideje offline módban is teljes értékűen használhatók. A Google személyenként és évente 50 dollárt kér a Google Apps használatáért. Összehasonlításul: a Microsoft Office ára üzleti ügyfeleknek 2013-ban már 400 dollár lesz. Ráadásul a Google Apps esetében az ár az elmúlt évek során nem változott, annak ellenére sem, hogy a termék folyamatosan új funkciókkal egészült ki - az állandó ár szintén előnyös a cégek számára.
"A Google lassan lendületbe jön" - állapította meg Melissa Webster, az IDC elemzője. A Microsoft megpróbálja az Office 365 Cloud-csomagot bevetni, de eddig inkább kevesebb, mint több sikerrel. Webster szerint a 2013-as év a tartalmakról és a felhőszolgáltatásokban végzett együttműködésekről fog szólni.
Amit Singh, a Google vállalati ügyekért és ügyfelekért felelős alelnöke az All Things Digital kérdéseire válaszul közölte: amennyiben rajtuk múlik, akkor ajánlataik a felhasználók jelentős részénél le fogják váltani a Microsoft Office csomagját. "A célunk az, hogy elérjük a felhasználóknak azt a 90 százalékát, akiknek nincs szükségük az Office legfejlettebb funkcióira. Az ebbe a 90 százalékba tartozók, akik a Cloud-szolgáltatásainkat fogják használni, később nehezen fogják tudni megkülönböztetni egymástól az egyes programokat" - ecsetelte Singh. A menedzser hozzátette: 2013 harmadik negyedévében már lehetséges lesz egy Excel-dokumentum zökkenőmentes importálása.
A Google 2006 augusztusában mutatta be az irodai csomagját, majd 2010-ben jelezte, hogy megerősítené pozícióját az irodai szoftverek piacán. A cég az egyik legjelentősebb sikerét akkor könyvelhette el, amikor májusban az amerikai belügyminisztérium bejelentette, hogy a jövőben a Microsoft irodai csomagja helyett a Google Apps rendszerét fogja használni.