SG.hu
Több ezer órányi ingyenes tartalom a Sony tévéken
A Sony felmérése szerint az okostévék magyar tulajdonosainak fele már most is fogyaszt online tartalmakat a készülékén. Októbertől a Bravia televíziókon keresztül számos magyar nyelvű csatorna adása ingyenesen elérhetővé válik.
A Sony Magyarország és az NRC piackutató ezerfős reprezentatív felmérésének eredményei szerint a 18-49 éves magyar lakosság 8 százaléka rendelkezik okostelevízióval, és a tulajdonosok fele legalább havi rendszerességgel, 10-15 százaléka pedig napi gyakorisággal fogyaszt internetes tartalmakat a tévékészülékén. A Sony saját felmérése szerint az okostévék vásárlóinak körülbelül fele már hajlandó lenne fizetni a tévéken keresztül elérhető plusz tartalmakért (zenei tartalmak, filmek letöltése, játékok, Skype elérése). Mindez azt mutatja, hogy idővel akár a televízió válhat az internet első számú megjelenítő eszközévé a háztartásokban – feltéve, ha a gyártók elősegítik, hogy a fogyasztók minél több és jobb minőségű tartalmat érhessenek el.
Ebbe az irányba tett most nagy lépést a Sony azzal, hogy a fuso interaktív tévé szolgáltatóval alakított ki együttműködést. A fuso felületen keresztül a Sony tévéken egyetlen alkalmazásban elérhetővé válik számos magyar tartalomszolgáltató műsora, többek között népszerű sorozatok, műsorok, filmek, ingyenes internetes tartalmak, melyek megtekintéséhez csak arra van szükség, hogy a tévét felcsatlakoztassák az internetre.
A szolgáltatás az általános gyakorlattól eltérően számos korábban megvásárolt Sony készüléken keresztül is igénybe vehető. A megoldás működik a 2009 óta vásárolt internetképes Bravia televíziókon, emellett minden internetképes Sony Blu-Ray lejátszó és házimozi lehetővé teszi a hagyományos televíziók „felokosítását” is. A Sony Bravia televíziók gképesek a fuso tartalmak megjelenítésére, amit többek között a Sony Centerekben tesztelhetnek is a vásárlók.
Rab Sándor kiemelte, hogy a Sony nem csak azokra a vásárlóira gondolt, akik évekkel ezelőtt szerezték be meg internetképes Sony tévéjüket, hanem azokra is, akik más gyártó LCD vagy plazmakészülékét vásárolták meg, ugyanis a Sony összes Blu-Ray készüléke, kezdve a legolcsóbb forgalomban megtalálható lejátszótól (BDP S185) alkalmas arra, hogy „felokosítsa” bármely gyártó lapos tévéjét.
A tévégyártók néhány éve már bemutatták internetes képességekkel felruházott okostévéiket, melyeken gombnyomásra lehet megtekinteni a YouTube videókat, és amikből nem maradt ki a Facebook, a Skype és a Twitter integrációja sem. A Sony és a fuso felületet fejlesztő Fuso Ecosystem Nyrt. (korábbi neve: Hybridbox Médiainformatikai Nyrt.) most egyaránt elkötelezte magát a további együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatásnak a Sony legújabb, 2013-as modelljeibe való integrációra, melyeken már a teljes fuso koncepció megvalósításra kerül.
A Sony Magyarország és az NRC piackutató ezerfős reprezentatív felmérésének eredményei szerint a 18-49 éves magyar lakosság 8 százaléka rendelkezik okostelevízióval, és a tulajdonosok fele legalább havi rendszerességgel, 10-15 százaléka pedig napi gyakorisággal fogyaszt internetes tartalmakat a tévékészülékén. A Sony saját felmérése szerint az okostévék vásárlóinak körülbelül fele már hajlandó lenne fizetni a tévéken keresztül elérhető plusz tartalmakért (zenei tartalmak, filmek letöltése, játékok, Skype elérése). Mindez azt mutatja, hogy idővel akár a televízió válhat az internet első számú megjelenítő eszközévé a háztartásokban – feltéve, ha a gyártók elősegítik, hogy a fogyasztók minél több és jobb minőségű tartalmat érhessenek el.
Ebbe az irányba tett most nagy lépést a Sony azzal, hogy a fuso interaktív tévé szolgáltatóval alakított ki együttműködést. A fuso felületen keresztül a Sony tévéken egyetlen alkalmazásban elérhetővé válik számos magyar tartalomszolgáltató műsora, többek között népszerű sorozatok, műsorok, filmek, ingyenes internetes tartalmak, melyek megtekintéséhez csak arra van szükség, hogy a tévét felcsatlakoztassák az internetre.
A szolgáltatás az általános gyakorlattól eltérően számos korábban megvásárolt Sony készüléken keresztül is igénybe vehető. A megoldás működik a 2009 óta vásárolt internetképes Bravia televíziókon, emellett minden internetképes Sony Blu-Ray lejátszó és házimozi lehetővé teszi a hagyományos televíziók „felokosítását” is. A Sony Bravia televíziók gképesek a fuso tartalmak megjelenítésére, amit többek között a Sony Centerekben tesztelhetnek is a vásárlók.
Rab Sándor kiemelte, hogy a Sony nem csak azokra a vásárlóira gondolt, akik évekkel ezelőtt szerezték be meg internetképes Sony tévéjüket, hanem azokra is, akik más gyártó LCD vagy plazmakészülékét vásárolták meg, ugyanis a Sony összes Blu-Ray készüléke, kezdve a legolcsóbb forgalomban megtalálható lejátszótól (BDP S185) alkalmas arra, hogy „felokosítsa” bármely gyártó lapos tévéjét.
A tévégyártók néhány éve már bemutatták internetes képességekkel felruházott okostévéiket, melyeken gombnyomásra lehet megtekinteni a YouTube videókat, és amikből nem maradt ki a Facebook, a Skype és a Twitter integrációja sem. A Sony és a fuso felületet fejlesztő Fuso Ecosystem Nyrt. (korábbi neve: Hybridbox Médiainformatikai Nyrt.) most egyaránt elkötelezte magát a további együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatásnak a Sony legújabb, 2013-as modelljeibe való integrációra, melyeken már a teljes fuso koncepció megvalósításra kerül.