Berta Sándor

Kitart a PC mellett az Acer

A tajvani gyártó minél előbb piacra akarja dobni a Windows 8 operációs rendszert futtató termékeit, ugyanakkor az okostelefonok és a táblagépek mellett sem mond le az asztali számítógépekről és a notebookokról.

"A PC-t már sokszor halottnak nyilvánították. Amikor megjelentek a hálózati számítógépek szintén ez volt a helyzet, majd amikor elterjedt az internet, később megjelentek az okostelefonok... Mindezek ellenére a PC még mindig él és virul. Fogadást kötnék rá, hogy a jövőben is a legtöbb háztartásban lesz legalább egy asztali számítógép vagy laptop. Ennek oka igen egyszerű: aki hatékonyan akarja elkészíteni és rendszerezni a tartalmakat, emellett optimális kommunikációt szeretne, az továbbra sem tudja majd elkerülni a PC vagy a notebook használatát." "Azt sem szabad elfelejteni, hogy az asztali számítógépek fejlesztése sem állt le, a konfigurációk változni fognak. Hamarosan tömegesen elérhetők lesznek az érintőképernyővel szerelt, monitorban elférő készülékek és a billentyűzettel ellátott táblák. Összességében az emberek széles választékból válogathatnak majd és mindenki azt az eszközt használhatja, amely a legjobban megfelel az igényeinek. A PC-piac alapvetően már le van fedve, egyedül a fejlődő országokban lehet még elérni növekedést" - jelentette ki Oliver Ahrens, az Acer európai, közel-keleti és afrikai (EMEA) régióért felelős vezetője.

A menedzsernek meggyőződése, hogy a Windows 8 sikeres lesz. Ugyan az érintőképernyős használat és az új dizájn némi kihívást jelent a felhasználóknak, de ha ezt az akadályt egyszer legyőzték, utána már nagyon jól fog működni a dolog. Az Acer arra számít, hogy az ősszel sikerül növelni az eladási számokat. Véleményük szerint nem az a fontos, hogy a piacon az első vagy a harmadik helyet töltik-e be, ezzel ugyanis nem keresnek pénzt, hanem az számít, hogy megtartsák a megfelelő piaci részesedést, ami Európában körülbelül 25 százalék. A hangsúly az új marketingstratégián van, amellyel nem csak azt akarják megmutatni, hogy jó termékeik vannak, hanem azt is, hogy ezek segítségével mit csinálhatnak jobban az ügyfelek.

"A márkahűség újra előtérbe került és ha az emberek jó tapasztalatokra tesznek szert a számítógépeinkkel akkor legközelebb is a mi termékeinket fogják megvásárolni. A piac azonban fokozatosan széttagozódik, egyre több ajánlat és újdonság lesz. A felhasználónak jól meg kell fontolnia, hogy mit akar csinálni az adott eszközzel és utána érdemes vásárolnia" - szögezte le végül Oliver Ahrens. A német üzletember júliusban elismerte, hogy nem voltak felkészülve a gazdasági válságra és a piac jelzései ellenére több mint három negyedéven keresztül tovább folytatták a szállításokat. A történet vége az lett, hogy több tonnányi PC és notebook állt a raktárakban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!