MTI
Hatósági ügyekben nyújt segítséget a KIM új honlapja
Hatósági ügyekben nyújt segítséget a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) új online szolgáltatása ügyfeleknek és ügyintézőknek egyaránt.
Szabó Erika államtitkár azt közölte, a kormany.hu aloldalaként elinduló ket.kormany.hu online szolgáltatás elsődleges célja, hogy mind a hatósági ügyintézők, mind az ügyfelek jobban megismerjék az új közigazgatási eljárási törvény (Ket.) közelmúltbeli módosításának elemeit. Az úgynevezett helpdesk szolgáltatás nem az ügyintézést helyettesíti, hanem szakmai tájékoztatást, valamint tanácsokat ad az "ügyfélbarát megoldásokról" a hatósági ügyekben eljárók és ügyfelek számára. Utalt arra, hogy a Ket. a hatósági eljárások kódexe, amelyet naponta több ezer hatósági ügyben alkalmaznak, így például okmányirodai, földhivatali vagy építési ügyeknél.
Szabó Erika államtitkár hangsúlyozta, hogy a Ket. szabályai, illetve azok mindennapi érvényesülése meghatározó jelentőségű a közigazgatás helyes működése és jó megítélése szempontjából, ezért nagyon fontos, hogy az állam megfelelő szakmai, jogi tájékoztatást nyújtson. Tájékoztatása szerint az új portál fő tartalmát egyrészt a hatósági eljárási szabályozással kapcsolatos jogértelmezési kérdések és az azokra adott válaszok képezik, ugyanakkor folyamatosan frissülő tartalommal jelennek majd meg a hatósági eljárás általános szabályait érintő hírek, információk, jogszabályok is.
A weboldal indítása része a kormány Jó Állam kialakítására irányuló intézkedéseinek. Az államtitkár jelezte, a kormányprogramban vállalt közigazgatás megújításának legfőbb célja, hogy az ügyfelek számára átláthatóvá, érthetővé és legfőképp ügyfélbaráttá tegye a mindennapi ügyintézést, a most elindított oldal pedig ebben nyújt segítséget. A közigazgatási és hatósági eljárás szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényt tavaly év végén módosította az Országgyűlés. Az átfogó módosításnak az volt a célja, hogy a közigazgatás közelebb kerüljön az emberekhez, és hogy az eljárások gyorsabbak legyenek.
Szabó Erika államtitkár azt közölte, a kormany.hu aloldalaként elinduló ket.kormany.hu online szolgáltatás elsődleges célja, hogy mind a hatósági ügyintézők, mind az ügyfelek jobban megismerjék az új közigazgatási eljárási törvény (Ket.) közelmúltbeli módosításának elemeit. Az úgynevezett helpdesk szolgáltatás nem az ügyintézést helyettesíti, hanem szakmai tájékoztatást, valamint tanácsokat ad az "ügyfélbarát megoldásokról" a hatósági ügyekben eljárók és ügyfelek számára. Utalt arra, hogy a Ket. a hatósági eljárások kódexe, amelyet naponta több ezer hatósági ügyben alkalmaznak, így például okmányirodai, földhivatali vagy építési ügyeknél.
Szabó Erika államtitkár hangsúlyozta, hogy a Ket. szabályai, illetve azok mindennapi érvényesülése meghatározó jelentőségű a közigazgatás helyes működése és jó megítélése szempontjából, ezért nagyon fontos, hogy az állam megfelelő szakmai, jogi tájékoztatást nyújtson. Tájékoztatása szerint az új portál fő tartalmát egyrészt a hatósági eljárási szabályozással kapcsolatos jogértelmezési kérdések és az azokra adott válaszok képezik, ugyanakkor folyamatosan frissülő tartalommal jelennek majd meg a hatósági eljárás általános szabályait érintő hírek, információk, jogszabályok is.
A weboldal indítása része a kormány Jó Állam kialakítására irányuló intézkedéseinek. Az államtitkár jelezte, a kormányprogramban vállalt közigazgatás megújításának legfőbb célja, hogy az ügyfelek számára átláthatóvá, érthetővé és legfőképp ügyfélbaráttá tegye a mindennapi ügyintézést, a most elindított oldal pedig ebben nyújt segítséget. A közigazgatási és hatósági eljárás szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvényt tavaly év végén módosította az Országgyűlés. Az átfogó módosításnak az volt a célja, hogy a közigazgatás közelebb kerüljön az emberekhez, és hogy az eljárások gyorsabbak legyenek.